Blogs from Lisboa, Portugal, Europe - page 5

Europe » Portugal » Lisboa August 27th 2021

Hätte mir im Januar jemand gesagt, dass ich dieses Jahr gleich zwei Mal in den Urlaub fahren würde - ich hätte es nicht geglaubt. Aber Urlaub macht ja auch irgendwie süchtig und so sind wir mit Annika und Tobi aufgebrochen, um gemeinsame Erinnerungen zu schaffen und Lissabon zu erkunden. Wir starten in Ruhe und selbst ich bin vor dem Zeitpunkt fertig, an dem wir dringend das Haus verlassen müssen. Fühlt sich ein wenig an, wie eine Premiere... Wir laufen zum Bahnhof und die Tatsache, dass wir bis dahin mit dem großen Koffer gefühlt sämtliches Laub auf dem Weg eingesammelt haben macht schon einmal deutlich: dieser Koffer wird es nicht mehr lange machen - es muss ein neuer her. Gesagt, getan - mit neuem Koffer, der noch schnell umgepackt wird, geht es los. Anstehen für den Check-In. ... read more
Off to a good start
Taxi Fail
Dachterrasse

Europe » Portugal » Lisboa May 11th 2020

Dnes zrejme moj posledny den v portugalsku. Hore som uz od 630, mozno skor. Po ranajkach len lehnenie v posteli, ci rozpravanie sa s cerstvou mamickou zo svk. Na recepcii najmladsi clen ubytka, portugalcanka ci skor brazilcanka. Ta sa stazovala na svoju nudnu pracu nemcovy. Musi tu sedet na riti 8hod, nik si ju nevsima, nikto od nej nic nechce. Akurat co robi je otvaranie dveri. Obaja este ohovarali gestapaka aky je to vystresovany kokot, co si mysli, ze sefuje vaznici. Na obed vybehnute do supermarketu, kupene kura s ryzu a neake sladkosti na cestu. To premierovo zjedene v kuchyni, bo tu pobehovala upratovacka. V pracovni/jedalni zrejme v noci prespava neake osadenstvo z ubytka, bo vzdy je ta miestnost rano zamknuta ale zvuky odtial pocujem. Zas len polihovanie v posteli. Pred odletom som si chcel dat ... read more

Europe » Portugal » Lisboa May 10th 2020

O ranajkach ani netreba hovorit, to iste. Po jedle smer zel.stanica entrecampos odkial chodi vlak do sintra, co je konecna zastavka. Listok na kartu som si chcel kupit v automate ale nazov miest tam nebol, iba zony. Sintra je 4zona, karta dobita u predajkyne listkov. Vlak prichadza nacas. No vlak, skor take metrove vozne. Prvy krat vidim aj kontrolora listkov. Staci prilozit kartu k citacke a uz vie ci clovek ma alebo nema zakupeny listok. Cesta ubehla velmi rychlo. Pri opusteny stanice sa ide cez turniket, opat treba pipnut kartu. Tu som si pipol i na zaciatku, no ziadny turniket iba pipaci stojan. Sintra male mestecko s historickymi budovami, no ja smerujem na hrad dos mouros. Cesta je znacena oranzovou a cervenou znackou, no rozcestnik som nevidel nikde ako je to bezne u nas. Uzke ulicky, ... read more

Europe » Portugal » Lisboa May 9th 2020

Opat dost nevyspaty. Tentokrat za to mohli spolubyvajuci co furt behali hore dole, resp telefonovali. K dobremu spanku nepomohli ani riadne pachnuce topanky jedneho z nich. Moje to neboli urcite. Povodne som chcel smer sintra ale pocasie meni moje rozhodnitie a idem smer troia. Prsat by malo prestat cca v case ked tam dorazim. Na ranajky to iste, no cul berem sendvic do ruky, jablko do batuzku a smer zel.stanica campolide. Vonku slaby dazd, po dlhom case prevetrana prepotena bunda. V bocnych ulickach to zilo hlavne v snack baroch, kde medzi dverami podavali ludom drogu, kavicku. Na stanicu prichadzam cca pol hodinku pred odchodom vlaku. Fertagus je vlakova spolocnost co vypravuje vlaky do setubal. Maju vlastny automat ale dobijacia karticka funguje i u nich. Kupujem za 4.55€ listok, ten nahraty na karticku (musi byt prazdna). Problem ... read more

Europe » Portugal » Lisboa May 8th 2020

Spanek uplne o hovne. Furt som rozmyslal o navrate na svk, ci to ma ozaj vyznam (vm) a nezostat pekne tu v portugalsku. Ranajky opat rovnake. Pytam sa jednej z recepcnych co si mysli o meste faro a lagos. Najskor mi nerozumela, potom vravi, ze vsetko na juhu je super. Este zistujem nieco o poloostrove troia. Vraj nic speci, no na obrazkoch to vyzera genialne, biele piesocne plaze. V jedalni, teraz prerobenej na pracovnu, nemec co tu dlhodobo byva. Nakonec z neho vypadlo, ze je v portugalsku uz 1.5roka. domov ho to netaha, nemecko sa zmenilo. Viac to nerozvadzal. No hned ako som sa ho opytal co mi odporuca, oci mu zaziarili. Vytiahol ipod a uz mi zacal menovat. Obcas mensia pauza, bo predsa je len v praci. V google mape mal nesmierne kvanta znaciek. Lagos ... read more

Europe » Portugal » Lisboa May 7th 2020

V posteli sa prevalujem uz od 830, na ranajky idem nakoniec o hodinu neskor. Opat rovnake jedlo, no cul som si dal uz i maslo na chleba a na waflu dzem. Po jedle este mini relax a potom smer obrovsky park v okoli monsanto. Cesta rovnaka ako vcera navecer na cvicisko pri univerzite. Doobeda tiez par ludi behalo po bezeckej/cyklistickej drahe. Slnko pekne pieklo, samozrejme nenatrety a slnecne okuliare na izbe. Popri kludnom sidlisku prichadzam na zaciatok trasy. Nuz ale tras je tu kopa. Clovek nevie, ktoru si ma skor vybrat. Nuz idem teda odlovit kesku. Co sa samozrejme nedari, bo je v trave a ja len slapky. Obcas neaky ten clovek oproti mne. Trasa pohodova, posiata roznymi cviciacimi strojmi. Avsak vsetky zapaskovane policajnou paskou. Fajn lesikom prichadzam na vyhliadku miradouro do moinho das tres cruzes. ... read more

Europe » Portugal » Lisboa May 6th 2020

Na moje pocudovanie ked som siel tak neskoro spat zobudil som sa dost skoro, o 915. V cene ubytka su aj ranajky ale ziadne velke terno, dva toastove chleby, platok sunky, syru, jablko, jedna wafla alebo si clovek moze spravit musli s mliekom. Som zvedavy ci sa budu ranajky obmienat. Nepocitam s tym moc. Dopisanie vcerajsieho zapisku v miestnosti kde ludia pracuju homeoffice. Biely clovek je nemec, aj som ho tak tipoval. Obed si idem zabecpecit do pre mna znameho obchodneho retazca pingo doce. Na recepcii sa tlacit bohuzial neda ale jeden zo staffu mi poradil obchodik hned pri pingo doce z ulice kde maju sklad. Chcem si vytlacit tlacivo na transfer pre rakusanov. Prichadza gestapacky vyplaseny recepcny co mi vcera meral teplotu. Dnes mi ju zas meria, 35.9, sa len smejem, ze to je blbost. ... read more

Europe » Portugal » Lisboa May 5th 2020

Posledny den na ostrove a prezieracka nech spotrebujem este dost jedla co mam. Okrem jedla nic zaujimave, len polehovanie na ubytku. Kupujem cez w6 letenku na 11.5 lisabon - vieden, kupil som si hned aj clenstvo. Ono ak to aj nepreletim, nic sa nedeje, prachy som si zarobil na 120perc vratkach. Nevyhodou letu je, ze to dojde v noci. Bus do kittse stiham ale jak to bude s prekrocenim hranice okolo polnoci ktovie. Hadam nebudu chcet odomna ten debilny negativny test na letisku, ak hej pride na radu plan T, hra na toma hanksa. Hodinu pred odchodom prichadza majitel, tak ho vyplacam. Som cakal, ze bude aspon neake podakovanie z jeho strany ale nic. Odovzdavam zbytky jedla talianovy vratane trochu sprchoveho gelu. Olovrant mi sprijemnil zrejme, i ked dufam, ze nie, posledny telefonat s vinnou milovnickou. ... read more

Europe » Portugal » Lisboa January 7th 2020

Traveling with 8 friends, I arrived in Lisbon early yesterday. We've already seen and done a lot. First impressions: warm, friendly people, lots of sun and warmer than NJ, delicious custard tarts and ginjin (sour cherry liquor) and if you've seen one castle or palace, you haven't seen them all. On our first day after landing at 8am, we went on a walking tour of Lisbon with Pedro. We wondered through the historic and shopping neighborhoods of Baxia, Chiado, and Bario Alto. On our own we took the train to Belem to see the Jeronimo Monastery and Church. Too bad they were closed. We got to look at the buildings and headed back to the hotel via train and metro. Quite an accomplishment for having just arrived! We had dinner near our hotel. The Lisboa Plaza. ... read more
Pastreria de Nata
On Avenida Liberdad, near our hotel, mosaics on the sidewalks
Santo Domingo Square

Europe » Portugal » Lisboa November 17th 2019

Getting on the tren (train) hotel at 9:30 in the evening, there is confusion as to why it was mandated by the ticket seller that we each required our own dormitory. There are two bunk beds per room, and so between the two of us, we have four beds. Chris comes to visit my sleeper, and we enjoy a picnic. (bottle of wine, some clementine oranges and some cheese actually) Am thinking I’ll be put to sleep by the gentle motion of the train, but instead it is very rock and roll, as I am directly over the wheels. Landing in Lisbon, PORTUGAL, the weather is warmer, and so some clothing can be shed. A nap is required. Being Sunday, all the shops are closed and it is a good time to wash clothes. At the ... read more
Arrival in Lisbon on the overnight train from Madrid........cranky?
Interesting Train Station, El Oriente.
Monument to the Heros of the Great Wars

Tot: 0.109s; Tpl: 0.005s; cc: 5; qc: 68; dbt: 0.0675s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb