60.den - sintra, cabo da roca, cascais


Advertisement
Portugal's flag
Europe » Portugal » Lisboa
May 10th 2020
Published: May 12th 2020
Edit Blog Post

O ranajkach ani netreba hovorit, to iste.

Po jedle smer zel.stanica entrecampos odkial chodi vlak do sintra, co je konecna zastavka.

Listok na kartu som si chcel kupit v automate ale nazov miest tam nebol, iba zony.

Sintra je 4zona, karta dobita u predajkyne listkov.

Vlak prichadza nacas. No vlak, skor take metrove vozne.

Prvy krat vidim aj kontrolora listkov. Staci prilozit kartu k citacke a uz vie ci clovek ma alebo nema zakupeny listok.

Cesta ubehla velmi rychlo.

Pri opusteny stanice sa ide cez turniket, opat treba pipnut kartu. Tu som si pipol i na zaciatku, no ziadny turniket iba pipaci stojan.

Sintra male mestecko s historickymi budovami, no ja smerujem na hrad dos mouros.

Cesta je znacena oranzovou a cervenou znackou, no rozcestnik som nevidel nikde ako je to bezne u nas.

Uzke ulicky, velky park v doline, kostol a uz idem po hradnych schodoch cez les.

Tato trasa zacina za kostolom santa maria.

Stupanie v pohode, kamene obrastene machom.

Mini vyhliadky ale nic moc, je dost zamracene.

Prichadzam k hradnym murom, tu drevenne dvere, zamknute.

Tak s tymto som nepocital, vedel som, ze hrad je zavrety ale ozaj som necakal, ze bude zavreta i jeho obchadzka.

Velky skrt cez rozpocet.

Vracia sa nazad, nastastie to bolo zhruba len okolo 10min.

Dost ludi (asi 8) ide hore, tak im vravim zavrete.

Jedna mama s dcerou mi prikyvuju a vravia, ze vsetko je zavrete v tomto meste.

Mam sa ist poprechadzat po mini historickom centre.

Nuz to je v mojom plane avsak este idem skusit cestu okolu hradu z inej strany, smer vila sassetti.

Zacina trochu poprchat ale to vobec nevadi cyklistom, tych tu jazdi tiez dost. Cesta je na to ako stvorena.

Ha a opat cesta uzavreta, opravuju tam chodnik, no to mne nevadi, obchadzam velke bagle so strkom a prichadzam ku vstupu do parku das merendas. No kokot z toho, zas na mrezovanych dverach retaz.

Za preliezane mi to veru nestoji.

Schadzam do mini historickeho centra.

Vsetko pozatvarane az na jednu kaviarnicku. Take away a dost ludi.

Spusta sa riadna leja, chvalabohu pri kaviarnicke je podchod.

Po upadnuty dazda este mini prechadzka prtavim centrom (5min).

Pofotene budovy, zjedeny obed, klobasky a smer bus zastavka.

Hladam bus c.403, ktory ide do dalsej mojej destinacie cabo da roca.

Zastavka je i pri zel.stanici, no ja cakam o kusok severnejsie.

Bus mi odisol o 5min, dalsi ide +40 a dalsi +10, kazdu hodinu.

Ale, asi corona alebo co, ten 40 nejde, tak cakanie na zastavke hodinu. Keby viem, pobeham este neake ulicky.

Listok kupeny u vodica do destinacie ulgueira. Vodic asi daky novy, nevedel najst na tablete toto mestecko, cena 3.4€.

Dnu dalsi traja domaci turisti.

Ti si skoro celu cestu tocili na mobil a cvakali jak o zivot. Ako fakt nechapem koho bude zaujimat rozrasene, neostre onicom video.

Okolie pekne, kopce, v nich male usadlosti ci velky zamok.

Cesta uzka, obcas sme len tak tak presli okolo autakov v zatackach.

Vysadam na mojej destinacii.

Uplne prtava dedinka, pekne domceky a fajn vyhlad na ocean a na majak.

Nemec mi dal teda dobru radu.

Klesam dolu po tur.trase, neskor sa napajam na asfaltku.

Furt ma obiehaju auta, nuz bude tam asi tlacenka.

Majak obrovsky ale v rekonstrukcii. Na krase no i tak moc nepobral, nic extra.

Zato okolie uplna nadhera.

Kopce na jednej strane, ocean na druhej.

Kedze sme vysoko na utese pohlad na buracajuce more famozny.

Odpocinok, odlovenie kesky a pokracovanie v skumani okolia.

Ludi je tu fakt dost, vratane motogangu.

Aroeiera plaz je moj dalsi ciel. Na nu vsak neschadzam, je dost nizko a kamenista. No zhora si ju pekne uzivam, genialne miesto na relax, ktore obcas narusia dalsi foto dychtiaci ludia.

Po relaxe kukam na hodiny, smer plaz ursa. No ani k tejto sa nedostavam, len cvakam z utesu genialne skaly v mori a nazad na asfaltku.

Bus prichadza nacas +45, stihol som ho len tak tak.

Rovnaky sofer, rovnaka cena, rovnaky spolucestujuci, iba destinacia ina, cascais.

Trasa uplne genialna s vyhladom na pobrezie. Tu by sa fajn turistikovala, len rovinka s fantastickymi vyhladmi.

Vyskakujem na konecnej a smer rovno za nosom.

Mestecko pri mori malicke a velmi chutne. Pekne historicke budovy, same restiky, puby a kopa ludi.

Relax pri malej piesocnej plazi ribeira. Na nej hrali traja ludia futbal, vratane jednej sikovnej portugalky.

Ludia posedavali na muriku a popijali pivko.

Popri citadele a marine postupujem k boca do inferno.

Ide sa po pobrezi, chodnik je spojeny s cyklotrasou.

Pobrezie posiate skalami, rybarmi a relaxujucimi ludmi.

Boca do inferno je prirodny utvar. Vymyta skala narazmi mora. Vyzera to fajn.

Cestou nazad zapajam data a mini pokec s vm.

Dnes som opat vypil len 0.5l vody

Rozmyslal som, ze dam v meste pizza hut ale uz bolo dost neskoro.

Kusok od mcdnaldu (vonku nenormalna rada) davam kebab, drahy ale omnoho chutnejsi a aj viac ako v lisabone.

Toto zdrzanie ma pripravilo o vlak ale idu nastastie kazdu pol hodinu.

Kebab zjedeny nad inou piesocnou plazou da rainha.

Po meste sa pohybovali modro obleceny tur.informatory. dost dobry krok od mesta.

Po dlhom case spatreny i bezdomovci. V porovnani s funchal ich je tu minimum (vratane lisabonu), resp asi ziju mimo tur.miesta.

Sadam do vlaku, uplne unaveny. Stoji to v kazdej prdeli ale ide sa po pobrezi.

Vo vlaku chodil zebrak co zhanal penaze, najeb si.

Na konecnej stanici cais do sodre presadam na metro a sup ho k ubytku.

Doplnenie tekutin, sprcha a opat vm.

Prisli sme na to, ze kazdy mame s tym druhym ine umysli, nuz tak zas kokot z toho.

Pici, mat aspon tak o sest rokov menej.

Ale i tak sa nakoniec vraciam zajtra na svk a hadam podnikneme tour de slovakia.

Dnesne vylety super az na zatvorenu sintra. Cascais by som si vedel predstavit aj na celodenny vylet a len tak sa poflakovanie po kludnom meste. I ked ktovie ako to vyzera za normalnych okolonosti.

Foto

Sintra
https://photos.app.goo.gl/YbruAtgKmamqHm5LA

Cabo da roca
https://photos.app.goo.gl/t6qg3iNR3BZLCmfA9

Cascais
https://photos.app.goo.gl/47rvT3y7UP8HoCpu6



Advertisement



Tot: 0.064s; Tpl: 0.009s; cc: 7; qc: 23; dbt: 0.0473s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1mb