59.den - setubal


Advertisement
Portugal's flag
Europe » Portugal » Lisboa
May 9th 2020
Published: May 9th 2020
Edit Blog Post

Opat dost nevyspaty. Tentokrat za to mohli spolubyvajuci co furt behali hore dole, resp telefonovali. K dobremu spanku nepomohli ani riadne pachnuce topanky jedneho z nich. Moje to neboli urcite.

Povodne som chcel smer sintra ale pocasie meni moje rozhodnitie a idem smer troia. Prsat by malo prestat cca v case ked tam dorazim.

Na ranajky to iste, no cul berem sendvic do ruky, jablko do batuzku a smer zel.stanica campolide.

Vonku slaby dazd, po dlhom case prevetrana prepotena bunda.

V bocnych ulickach to zilo hlavne v snack baroch, kde medzi dverami podavali ludom drogu, kavicku.

Na stanicu prichadzam cca pol hodinku pred odchodom vlaku.

Fertagus je vlakova spolocnost co vypravuje vlaky do setubal. Maju vlastny automat ale dobijacia karticka funguje i u nich. Kupujem za 4.55€ listok, ten nahraty na karticku (musi byt prazdna). Problem pri platbe, kartu mi to nezobralo, bere to len portugalske. V penazenke uz len 11€.

V budove nik nebuzeroval, ze nemam satku. Nie ako ked som vcera prechadzal cez zel.stanicu cais do sodre. Tam kopa policajtov, jeden akcny ma pri opustany zastavil, ze nech si nabuduce dam masku. Policajt evidentne chory, slzave oci, soplavy nos.

Schody na nastupiste prave umyvali stylom, pustim z vrchu hadicu s vodou a postupne drhnem schody co na tom, ze sa po schodoch premenenych na vodopad neda chodit.

Siel som po pohyblivych v proti smere. Este, ze ich nenapadlo ich zapnut.

Opakujem po cloveku predomnou a pipam si karticku. Co som neskor sledoval nik si nepipal a ani ziadna kontrola vo vlaku nechodila. Pri opustany stanic tiez ziadne kontroly.

Vlak dvojposchodovy, povinna maska. Nebol moc plny, ludia nesedeli na sedeckach pri sebe, kazda sedacka samostatna osoba.

Cesta ubehla rychlo, cca hodinka. Cestou nic zaujimave akurat som sochu krista videl zblizsa.

Predpoved pocasia neklamala. Privital ma dazd a vetrisko.

Mierim si to do pristavu cais ferry boat, odkial chodia trajekty,z pristavu cais 3, chodia katamarany ale tie su zrusene, bo corona.

Pristav obohnany prenosnym zabradliami, namontovane obrovske tabule zakaz vstupu, bo corona.

Neakych 200m pred cielom to vzdavam, nenormalny vietor a strasne husty dazd, poloostrov zahaleny cely v ciernave.

Skovavam sa na zastavke.

Po par desiatkach minutach vsetko ustava a podla predpovede sa derie von slnko.

Nuz na troia sa uz nedostanem, dalsia lod ide az o 2.5hod.

Prechadzka v zakazanej zone pri pristave(na znackach vsak upozornenie, ze rezidenti sa tu mozu pohybovat).

Kusok od pristavu na hlavnom bulvari dlhy pekny park, palmi, fontana, sochy a kopa dlhych laviciek.

Fabrica romana de salga je uz podla nazvu (fabrica) mini hypsterske namesticko, s art umenim, ultra cool kaviarnickami. Na toto namestie su napojene uzke ulicky, obchodna tepna ozdobena roznymi umeleckymi dielami.

Nemcovi sa setubal nelubil, no mne sa pozdava, kludne mestecko so vsetkym co clovek potrebuje.

Nuz ale ulicky a relax mi moc casu neubrali, kukam do mapy, ide sa na turu.

Vrch sao luis (392m).

Hadzem trasu do mapy.cz a ide sa.

Po asfaltke stupam okolo hradu sao filipe (corona, zavrety).

Cestou obcas rozne haciendy, ci pozostatky veternych mlynov. Do toho fajn okolie.

Na vrchole nico opustena budova a rozpadnuty veterny mlyn (len steny), tu trosku stracam chodnik ale po chvilo ho mam.

Cervenou zemou zacina prudke klesanie. Je to trosku klzke.

Takuto cervenu zem som tusim videl v laose sa mi zda ale neni som si celkom isty.

Konecne rovinka, okolie pekne stromy, do toho spev vtakov.

Ha zrazu tabula sukromny pozemok, no plot s ostnantym drotom je zvaleny a vyzera to, ze ludia tadeto chodia. Ono i tak inu moznost nemam.

50m strachu a uz som na asflatke.

Vedlajsia cesta lemovana samymi sukromnymi pozemkami kde pestuju stromy.

Prichadzam na hlavny tah, v kopci vidim bielu budovu kostola sao luis da serra.

Hou hou, no navigacia ma zas dava na sukromny pozemok, no ziadne zabrany, tak stupam.

Minam opustene budovy, starodavnu krizovu cestu a uz som pri jednoduchom kostoliku z ktoreho je fajn vyhlad na okolie. To genialne, v dialke biele plaze troia. Ako niekde v karibiku.

Lunch time. Prichadzaju dvaja turisti. Zistujem ci sa vlastne na moj ciel da dostat, este asi 45min do kopca. No problem ale je to vraj velmi strme a cul po dazdi aj smyklave.

Ziadny velky strmak sa nekona, iba par poslednych metrov. Cesta hore uzka ale pohoda.

Z vrchu pekny vyhlad, ktory kazila iba meteorologicka budova (?)

Kukam do mapy, do setubal sa nebudem vracat, idem do palmela.

Klesanie po sirokej ceste. Okolie okolo super.

V dialke sa mi uz crta hrad v mojom ciely, na protajsom kopci zasa zastup starych veternych mlynov, niektore obnovene, niektore nie.

Rozmyslam, ze zmenim trasu a pojdem po hrebeni kde su tie mlyny.

Stretavam 4kolku, neskor zensku, tej sa pytam ci neni problem sa dostat k mlynom, no problem.

No ten nakonec je, opat sukromny pozemok, tentoraz vsak aj so zjavnym znakom civilizacie a cesta hore vobec neni vidiet.

Pici, tak slapem po asfaltke, do toho este mensia prehanka.

Nohy uz maju toho dost.

Na hrad prdim a obchadzam ho spodnou cestou.

Cez zonu kde sa buduju nove domy sa dostavam na zel.stanicu palmela.

Ta je umiestena uplne daleko od mestecka.

Kupujem listok na kartu, vlak prichadza nacas.

Opat dvojposchodak, uz dost zapleny.

Vyskakujem tam kde som nastupil.

Vrchom parku eduarda VII sa presuvam do pingo doce.

V parku opat klasicky pekne portugalcanky.

V obchode kupene kura, cesnekovo fazulova ryza. Dal som aj red bull

Tura cca 23 km a 4.5hod a len pol litra vody nechalo na mne stopy.

Na ubytku v lobby pisanie zapisku, dalsi typ od nemca.

Mam sa zastavit v ulgueira a odtial si to odslapat k cabo de roca.

Zajtra ma byt nahovno pocasie, rano uvidim ci pojdem do sintra.

Vm ma uplne totalne dnes sklamala, takze cesta domov sa rusi a ostavam v portugalsku.

Cyprus predlzil uzavretie letisk, tak hned investicia nech zmazem nepreleteny let lisabon - vieden

V lisabone som videl nasprejovane napisu vyzyvajuce nech vlada otvori restiky, bo ludia nemaju pracu = peniaze

V setubale zasa jeden napis namiereny na cinu.

Foto

Setubal
https://photos.app.goo.gl/TJdqZ5QG2j3mjxxVA


Advertisement



Tot: 0.767s; Tpl: 0.01s; cc: 5; qc: 45; dbt: 0.5277s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb