58.den - lisabon


Advertisement
Portugal's flag
Europe » Portugal » Lisboa
May 8th 2020
Published: May 9th 2020
Edit Blog Post

Spanek uplne o hovne. Furt som rozmyslal o navrate na svk, ci to ma ozaj vyznam (vm) a nezostat pekne tu v portugalsku.

Ranajky opat rovnake.

Pytam sa jednej z recepcnych co si mysli o meste faro a lagos. Najskor mi nerozumela, potom vravi, ze vsetko na juhu je super. Este zistujem nieco o poloostrove troia. Vraj nic speci, no na obrazkoch to vyzera genialne, biele piesocne plaze.

V jedalni, teraz prerobenej na pracovnu, nemec co tu dlhodobo byva.

Nakonec z neho vypadlo, ze je v portugalsku uz 1.5roka. domov ho to netaha, nemecko sa zmenilo. Viac to nerozvadzal.

No hned ako som sa ho opytal co mi odporuca, oci mu zaziarili. Vytiahol ipod a uz mi zacal menovat. Obcas mensia pauza, bo predsa je len v praci.

V google mape mal nesmierne kvanta znaciek.

Lagos mi jednoznacne odporuca, super mestecko, blizko pekne plaze

Dalej odporuca portimao, benagil, albufeira (party mestecko), faro. Chcel pokracovat i na spanielsku stranu ale zastavil sa, spanieli sa zrejme otvoria az v oktobri. Niekde to cital.

Sagres a cabo de sao vicente tiez stoja za navstevu.

V okoli lisabonu sintra, cabo da roca a cascais, estoril. Da sa to zmaknut za den, vlak/bus.

Na hiking okolie sintra kde je np.

Na juh od lisabonu, costa da caparica (plaze), hiking v np arrabida, cabo espichal, almada, sesimbra, setubal neodporuca, troia este nebol ale ma v plane.

V lisabone nic nove pre mna (restiky nema zmysel sa pytat, ked su zavrete) akurat spomenul cast alfoneros (?) ktora je vraj velmi dangers, jeho to tam moc taha. Ja veru o okradnutie nemam zaujem.

Plny informacii vyrazam na prieskum dalsej casti lisabonu.

Po ulici sa skoro celu dobu tulalo len moje telo bez duse. Myslienky furt na juhu portugalska resp na vm.

Roznymi bocnymi ulickami sa dostavam na praca martim moniz.

Bocne ulicky pekne, obcas cinziaky oblozene kachlickami od vrchu az po spodok.

Na namesti odkial startuju retro elektricky dve fontany, kopa holubov a podivny ludia. Fakt namestiam sa treba v lisabone vyhybat.

Na obed si davam kebab doner za 3€, kartou sa dalo platit ale iba portugalskou. Mi dochadza kes, budem muset spravit vyber.

Po jedle pri fontane hore po strmych schodoch k hradu.

Pri schodoch aj pohyblive schody ale nefunkcne.

Do hradu som sa chcel dostat po schodoch Sao lorenco, ale tie boli zavrete.

Pekne uzke ulicky, pozatvarane ubytka a fajn vyhlad na mesto.

Moj zrak padol na igreja(kostol) da graca.

Nuz sup ho tam. Mensie stupanie a uz som pri velkom peknom kostoliky, z ktoreho namesticka je perfektny vyhlad na lisabon.

Pokochanie sa a nazad smer hrad, cez mini chutne ulicky.

Jedna ulicka pekne pografitovana. Uplna bomba.

Hrad podla predpokladu zavrety.

Nuz dole do mesta s kochacou zastavkou pri santa luzia

Tu nadherna spravena vyhliadka ako keby bol clovek v rajskej zahrade, dotoho este prisla pekna janka a neskor danka 😊

Kostolik velmi pekne oblozeny kachlickami, pre mna top miesto zatial.

Vyhlad na rieku kde kotvila obrovska vyletna lod. Velkostne by som to prirovnal cinziaku na hokejke len o par poschodi viac.

Po super relaxe, pomale klesanie dole do mesta. Kopiroval som trasu historickej elektricky.

Nakoniec prichadzam k pristavu cais do sodre.

Odtialto chodia lode na rozne smery, mna zaujima cacilhas.

Pristavna budova fakt velka.

Debil som sa odrbal, kedze som si listok kupil v pokladni. Chlapik mi dal dalsiu dobijaciu kartu, to je tak ked cloveku lieta mysel kade tade.

Dobijacia karta funguje na vsetky dopravy v lisabone, dokonca i na vlak mimo.

Chlapik v pokladni este piskoval nech si nasadim masku, inak mi listok nepreda.

Kartu (1.3€ cesta + 0.5€ karta) pipam na turnikete, dvere sa otvaraju a uz som v cakarni.

Lod chodi kazdu chvilu.

Po vylodeni cestujucich sa otvaraju velke cervene vrata a uz po mole smeruje na lod.

Tri paluby, ludi malo, idem na hornu.

Cesta na druhu stranu rieky len par minut ale i tak fajn zazitok.

Podla nemca idem hned z lodky doprava popri brehu.

Z jednej strany opustene budovy velmi pekne pografitovane, z druhej strany mola a na nich rybari.

Uplne skvela umelecka prechadzka az k sklenenemu vytahu, ktory vozi ludi o par vyskovych metrov vyssie, odtial sa uz da v pohode dostat k velkej soche krista. Portugalci su tusim na tuto osobu zatazeny.

Vsetko by bolo fajn keby vytah fungoval. Corona riadi, tak nist nejazdi.

Este pred vytahom vsak opustena budova do ktorej sa dalo vojst. Som ju len zbezne preskumal, nemal som zaujem nadabit na dakeho bezdaka, ktory to tu okupuju.

Kusok za vytahom fajn travnaty plac na relax. Ten uz okupovalo par ludi, vratane olizujuceho sa lezbickeho paru.

Po relaxe nazad rovnakou cestou, grafity z ineho pohladu mi odhalili nove postavicky co som cestou sem nevidel.

Pred jednym poloopustenim domom trojica cirnych hub s velkym plysovim tigrom zebrali penaze.

V mestecku kratka prechadzka nic moc hlavnou ulicou, no v pristave ma zaujala zadokovana ponorka a velka plachetnica. Obe vsak zavrete bo virus.

Dobijam kartu, nasadzujem masku, a uz sa plavim nazad.

Tuto cast fakt odporucam, fajn relaxacna prechadzka pri rieke s uneleckymi dielami zakoncena miesteckom na relax. Nezabudnut so sebou zobrat pivko/vinko.

Pesi si to valim do kopca do casti chiado.

Fajn ulicky, pekne stare budovy, parcik.

Zastavka na vyhliadke jardim de sao pedro de alcantara. Velmi pekny vyhlad na lisabon, s hradom na kopci.

Pri tejto zahrade je aj elevador da gloria. Povodne som myslel, ze tato elektricka (zubacka) nefunguje, bo virus, no funguje.

Opat idem na verim v boha cez ulicky s cielom navstivit supermarket continente. Ten je tez popularny ako pingo doce.

No u mna veru na slave nepobral. Vyber hotoveho jedla malicky, kupil som 3upecene klobasy, a ceny sa mi zdali vyssie.

Na madeire sbskary striekali dezinfekciu na ruky, tu som sa s tym nestretol, je to dobrovolne. Masky su vsak povinne.

Jedlo zjedene v oblubenom parku eduarda VII na lavicke so stolom. Na tom by nic nebolo zvlastne, len to, ze to bolo opaskovane policajnou paskou. Nuz ale nik to nerespektuje.

Jedlo zaliate dvoma malymi plechovkami piva. Teple pivo je fakt nahovno.

Na ubytku sprcha a potom rozoberanie mojej buducnosti s vm. Portugalsko alebo ona.

Rozhodol som sa pre nu ale do pondelka daleko, ktovie co sa este vsetko stane.



Advertisement



Tot: 0.915s; Tpl: 0.014s; cc: 7; qc: 41; dbt: 0.4938s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb