57.den - lisabon


Advertisement
Portugal's flag
Europe » Portugal » Lisboa
May 7th 2020
Published: May 7th 2020
Edit Blog Post

V posteli sa prevalujem uz od 830, na ranajky idem nakoniec o hodinu neskor.

Opat rovnake jedlo, no cul som si dal uz i maslo na chleba a na waflu dzem.

Po jedle este mini relax a potom smer obrovsky park v okoli monsanto.

Cesta rovnaka ako vcera navecer na cvicisko pri univerzite.

Doobeda tiez par ludi behalo po bezeckej/cyklistickej drahe.

Slnko pekne pieklo, samozrejme nenatrety a slnecne okuliare na izbe.

Popri kludnom sidlisku prichadzam na zaciatok trasy.

Nuz ale tras je tu kopa. Clovek nevie, ktoru si ma skor vybrat. Nuz idem teda odlovit kesku.

Co sa samozrejme nedari, bo je v trave a ja len slapky.

Obcas neaky ten clovek oproti mne.

Trasa pohodova, posiata roznymi cviciacimi strojmi. Avsak vsetky zapaskovane policajnou paskou.

Fajn lesikom prichadzam na vyhliadku miradouro do moinho das tres cruzes.

Je tu zrucanina straznej veze a pri nej vyhravajici muzikanti. Fajn hudba.

Dve zenske sa tu chystali modlit k alahovi.

Pri univerzite pri cvicisku som videl mesitu.

Nuz vyhlad nic extra.

Schadzam z kopca. Dole kopa laviciek na oddych, no vsetko opaskovane.

Radical de serefina je moj dalsi ciel. Fajn cesticka, obcas budova v lese.

Spominane miesto je zavrete, je tam tarzanova draha.

Nuz pokracujem dalej po znacenych cestickach, ono maju farby ale keby clovek vedel kam ktora vedie.

Navigaciu mi robia mapy.cZ

Seis pedreiras je jaskyna, teda v mape ale v skutocnosti je to len mala vytesana diera v skale.

Obcas som stretol aj cyklistov co sli po polnych cestach cez les.

Luneta dos quarties dalsi bod mojej obchodzky. Tu vsak len opustena zburana budova, no na lavicke pekna blondyna s velkym bielim psom.

Mensie klesanie a uz som pri torzach moinhos do mocho.

Tu si davam spiacu zastavku na lavicke.

Keil do amaral dalsia vyhliadka, z tejto je uz vidiet aj more.

Podla plnych smetiakov je toto miesto hojne vyuzivane na alko party.

Zbehnutie kusok dole kde su pozostatky amfiku.

Na luke a na lavickach kopa piknikujucich ludi.

Pedriera dos catos, vyzera to ako neaky krater zarasteny kaktusmi a stromami.

Montes carlos usadlost,tam som sa nedostal bo policajne pasky.

Posledny lesny usek a uz som na predmesti lisabonu

Dolu kopcom popri velkemu cintorinu skovanemu za vysokym plotom, kostolu da memoria a bot zahrade ajuda (zavreta) prichadzam az na namestie praca do imperio.

Pekne upraveny parcik s nefunkcnou fontatou.

Obrovska stredoveka budova mosterio dos jeronimos. Fakt uchvatna stavba.

Bocnou ulickou pokracujem az k vezi belem, ktora je osadena kusok v rieke tejo.

Uplne super stavba.

Zvalujem sa do parku tak ako vacsina ludi.

Konecne oddych.

Popri rieke smerujem nazad do centra.

Tentokrat ziadne zabrany, takze clovek ide priamo pri rieke.

Kopa ludi, uz chybaju len pootvarane obcerstvenia co su po ceste.

Neake dve funguju. Ja vyuzivam zmrzlinaren, straciatela v kornutku mnam.

Ako si tak idem, predomnou stale viac a viac zaujimavych objektov.

Dostavam sa k mostu 25.april. obry most cez rieku, povrchu chodia auta, po spodu vlaky.

Opustam promenadu pri rieke a bocnou ulickou smerujem k mcdonaldu kde mam v plane veceru.

Rua do possolo, na nej par peknych domov oblozenych malymi obkladackami.

Konecne som v zltych vlasoch.

Samoobsluzny automat nebere karty (len portugalske), tak platim na pokladni (jasne, ze bezkontaktne im to nejde).

V satke berem objednany burger a smer park pri ubytku.

Na lavicke sa pustam do zltych vlasov, na dost dlhu dobu poslednych. S vm by ma malo cakat po navrate tour de mcdonald slovakia ale zrejme i tak z toho nist nebude jak vzdy.

Nuz burger, neaka novinka, ok ale nic speci.

Na ubytko prichadzam uplne ko. Dnes som dal urcite min 20km

Cast belem az po 25aprila mosta sa mi pacila. Fajn miesto na relax pri vode, parku.

Co sa tyka obrieho parku v okoli monsanto, ten tez super miesto na nenarocnu prechadzku spojenu s cvicenim ci piknikovanim.

Uz len 3,5 dna a zrejme moje cestovanie konci. Zajtra este poslem posledne pohladnice domov.

Na svk konecne po 2mesiacoch dorazili z porta.

Policajti tu nenosia vsetci rusku ci plexiskla, kazdy asi ako chce. Na madeire boli viac disciplinovany a sli obyvatelstvu prikladom.

Chcel by som behnut na blizke plaze, len si musim overit ci sa na ne da ist. Este rozmysla nad sintra, samozrejme dnu sa nebude dat ist ale to nevadi, tam by som i tak nesiel.


Advertisement



Tot: 0.677s; Tpl: 0.013s; cc: 5; qc: 45; dbt: 0.3954s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb