56.den - lisabon


Advertisement
Portugal's flag
Europe » Portugal » Lisboa
May 6th 2020
Published: May 6th 2020
Edit Blog Post

Na moje pocudovanie ked som siel tak neskoro spat zobudil som sa dost skoro, o 915.

V cene ubytka su aj ranajky ale ziadne velke terno, dva toastove chleby, platok sunky, syru, jablko, jedna wafla alebo si clovek moze spravit musli s mliekom. Som zvedavy ci sa budu ranajky obmienat. Nepocitam s tym moc.

Dopisanie vcerajsieho zapisku v miestnosti kde ludia pracuju homeoffice. Biely clovek je nemec, aj som ho tak tipoval.

Obed si idem zabecpecit do pre mna znameho obchodneho retazca pingo doce.

Na recepcii sa tlacit bohuzial neda ale jeden zo staffu mi poradil obchodik hned pri pingo doce z ulice kde maju sklad. Chcem si vytlacit tlacivo na transfer pre rakusanov.

Prichadza gestapacky vyplaseny recepcny co mi vcera meral teplotu.

Dnes mi ju zas meria, 35.9, sa len smejem, ze to je blbost. Ale teplomer zapipal tak to musi byt pravda. Este ma varuje nech si dam satku ked idem von a kokot mi este dava igelitove rukavice s ktorymi sa bere chleba v obchode. Vraj mam ist len do supermarketu a nazad, ziadne behanie po meste aby som sa nenakazil a potom nenakazil aj ostatok osadenstva. Fakt jebko vystresovany.

Vonku peknucko, dost ludi, masky tak na polovicu.

Oproti madeire kopa peknych bab, hlavne mesto proste.

Pekne pomalovany dom, ktory bude cochvila zburany (mozno).

Ludia tu na cervenej na prechode stoja, nuz ziadne ostrovne pravidla.

Na velkych krizovatkach hliadkuje jeden policajt.

Vchadzam do obchodiku s tonermi a inym prislusenstvom, hned ma vyhadzuju, dnu moze byt len jeden clovek, este mi ukazuju posunkami nech si nasadim masku.

Predavacky stity, masky, rukavice.

Tukam heslo na wifi co maju v predajni vycapene, opisujem mail a uz sa mi tlacia 3 ciernobiele strany za 0.45€. ako opustam obchod prichadza mi smska a aj whatsapp sprava od vystresovaneho kokotka ci mu mozem dat nieco vytlacit. Neni problem, problem je, ze uz su predemnu dvaja ludia ale sak nemam sa kam ponahlat.

Vytlacili mu prihlasku do erasmu.

S papiermi uz konecne do supermarketu, ten mensi a take away jedlo onicom, zadny poradny vyber ako vo funchale.

Berem ryzu s kuskami kurata a klobasou, k tomu este pivecko.

Jedlo ohriate v mikrovlnke. Varit si tu nebudem som sa rozhodol. Neni kam uskladnit potraviny. Chladnicka je full, hrnce furt obsadene. Akurat si tu spravim poslednu sackovu polievku co mi ostala po korejcoch, je to len prasok, ktory treba zaliat vrelou vodou.

Pol litra piva mi hned buchlo do hlavy, to je tak ked clovek dlho nepije.

Po jedle vypadnutie von.

Za tlac od premotivovaneho jebka som prachy nezobral, tak a mam ho kupeneho, hadam, sa uz skludni.

Kotvim v parku eduardo VII, ktory je hned cez cestu od ubytka.

Ono je to skor taka dlha promenada, v ktorej strede je zelen. Na nej par ludi piknikovalo, iny behali ci sa len prechadzali.

Na vsetko dohliadala motorizovana policajna jednotka.

Na konci v parku, ide sa trochu do kopca, fajn vyhliadka.

Lahinam si na lavicku a nasavam slnecne luce.

Po odpocinku presun kusok nizsie na dalsiu lavicku do tiena, kde pokracovanie citania zaklinaca.

Avsak moc som sa na to sustredit nemohol, vela zaujimavych ludi chodilo okolo.

Inak niektore lavicky su zapaskovane policajnou paskou, detske ihrisko uzavrete.

Kusok pri parku je aj jazierko s vtakmi ci tenisove kurty. Tie fungovali.

Zadok ma uz od tolkeho sedenia bolel, tak sup ho k moru.

Ziadne ulicky ale priamo po hlavnom tahu avenida de liberdade.

Pekna stromova alej, pekne dievcata, slniecko. No ideal ale ten netrval dlho.

Prichadzam na namestie rossio. Tu to dost potemnelo. Vsade sama zebrac posedavala a rozne individua. Do toho prijebany holuby.

Pokracujem po rua augusta. Na konci fajn velka brana ala vitazny obluk za nim dalsie priestranne namesticko, v strede nesmie chybat socha pri nej zas cernota.

Pristup k moru zapaskovany resp ohradeny prenosnym plotom. Kurvy vydrbane, zadny relax teda nebude.

Nazad idem okolo velmi zaujimaveho vytahu (teraz nefunkcny) santa justa a elevador da gloria (tiez nefuncna zubacka alebo ako to nazvat).

Ked porovnam tento kusok co som videl tak porto bolo omnoho lepsie. No zajtra dam tomuto mestu dalsiu sancu.

V supermarkete kupene mrazene spageti con carne.

To zjedene na ubytku (mirkovlnka je daka slaba), zaliate to pivom a vyucba jazyka, vypisanie rakuskeho tlaciva

V tom ma oslovil felipe (o rok starsi brazilcan, brazilcanov je v portugalsku pokokot) ci si idem von zacvicit. Ide aj brazilcan z mojej izby.

Felipe bere sketboard a ide sa.

Cez park eduardo VII mierime dalej do kopca az k ekonomickej univerzite.

Felipe sa od nas odpaja a ide si trosku zajazdit do skateparku.

Ludia tu behaju po bezeckej drahe, tak sa pridavame i my. Tempo nam urcuje zadok v modrych leginach pred nami.

Prichadzame k opaskovanemu vstupu na kopec kde je cvicisko.

Pasku obchadzame a sme na fajn mieste s peknym vyhladom.

Cakaju nas tu dalsi dvaja kumpani. Nemec (s arabskymi predkami) a samozrejme brazilcan.

Cvicenie prebehlo v pohode, kopa srandy. V piatok si mozno pojdeme zahrat futbalek.

Nazad cez park uz za tmy. V parku dost ludi, len tak sedeli, popijali ci len tak chodili.

Tato cast sa mi paci.

Na ubytku sprcha, pisanie zapisku a dojedenie eps chleba.

Brazilcan z mojej izby ma dnes opat hodinu ang cez mobil. Dalsia appka (musim sa opat opytat na nazov). Vola so zivim clovekom, malo by to byt tusim gratis co vravel.

Rovnaku hodinu ang dava teraz filipe niekomu cez mobil ale to sa mi zda, ze nie gratis.

Osadenstvo co sa tu pozna si spolu varia. Kazdy vecer asi niekto iny.

Dnes idem spat uz o 2300. Som daky unaveny.

Nenormalne ceny leteniek naskakuju, martinik 130€, krabi 200€, australia 450€ a ine. No ale nekupujem nic, ktovie co bude.






Advertisement



Tot: 0.528s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 41; dbt: 0.2963s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb