55.den - presun lisabon

Portugal's flag
Europe » Portugal » Lisboa
May 5th 2020
Published: May 6th 2020

Posledny den na ostrove a prezieracka nech spotrebujem este dost jedla co mam.

Okrem jedla nic zaujimave, len polehovanie na ubytku.

Kupujem cez w6 letenku na 11.5 lisabon - vieden, kupil som si hned aj clenstvo. Ono ak to aj nepreletim, nic sa nedeje, prachy som si zarobil na 120perc vratkach.

Nevyhodou letu je, ze to dojde v noci. Bus do kittse stiham ale jak to bude s prekrocenim hranice okolo polnoci ktovie. Hadam nebudu chcet odomna ten debilny negativny test na letisku, ak hej pride na radu plan T, hra na toma hanksa.

Hodinu pred odchodom prichadza majitel, tak ho vyplacam. Som cakal, ze bude aspon neake podakovanie z jeho strany ale nic.

Odovzdavam zbytky jedla talianovy vratane trochu sprchoveho gelu.

Olovrant mi sprijemnil zrejme, i ked dufam, ze nie, posledny telefonat s vinnou milovnickou.

Cierny batoh na chrbet, modra igelitka do ruky, ktora obsahuje jedlo a fialovy rozpadnuty batuzek a sup ho na bus zastavku oproti obch.centru anudia.

Bus prichadza nacas 1535.

Odovzdavam moj listok na airport expres, ziadny problem.

Vsetci maju masky, ja nahodenu satku. Opat ziadny problem.

Novinka v buse, uz sa da platit peniazmi.

Vyskakujem na letisku a cez parkoviska pozicovien aut idem do maleho parciku blizko dialnice.

Zvalenie sa na lavicku a pospavanie a jedenie.

Obcas odbehnutie oscat neaky ten stromcek.

Okolo 1800 smer uz letiskova hala.

Pri vstupe ukazanie letenky v mobile.

Dnu vsetko pozatvarane, minimum ludi.

Vsetci maju rusky, ja idem bez.

Dalsia kontrola letenky, potom security.

Stale nemam zakrytu tvar, no nikomu to nevadi.

Duty free je otvoreny i jedna mini restika.

Voda v automate sa da kupit za 1€, tak ziadne sialene ceny ako 3€ za 0.5l vody ako na inych letiskach.

Na moje prekvapenie leti dost ludi.

Bez rusky sme len traja.

Prichadza mi smska, posunutie letu z 1940 na 2050, o dve minuty prichadza dalsia, posunutie letu na 1950. Takze v prvom pripade zlihal zrejme ludsky faktor.

Inak uz som sa chystal, ze budem spat na ulici, kedze check in je len do polnoci.

Zacina boarding, najskor deti, potom first class a nakonec ostatok.

Pri pipani letenky som upozorneni nech si nasadim satku.

Lietadlo malicke, usporiadanie 2+2, sedim pri okne, vedla mna nik.

Velkost batozinu nik nekontroloval, tak par ludi nadrozmerne kufre, co riadne zapratali odkladaci priestor.

Odlet v pohode.

Pri starte som si pripadal ako na lietadlove lodi. Ranvej a na konci len more.

First class dostava jedlo, ostatok nic.

Pustam si prvy diel mh 3serie, po zhliadnuty musim povedat, ze v tomto seriali pokracovat nebudem.

Let bez problemov.

Letusky mali uplne supacke uniformi. Len take tuctove svetriky. Nuz oko sa teda nepotesilo.

Pristavame uz za tmy, zapad slnka z lietadla bol pekny.

Hned ako opustam lietadlo davam si dole satku, nikomu to nevadi.

Ziadne meranie teploty pri vychode, nic. Len par pracovnikov sa opieralo o stenu.

Letisko i tu uplne mrtve. Na ranjvejoch kopa odparkovanych lietadiel spolocnosti tap, roznych znaciek, velkosti.

Smer metro. Listok kupeny v automate. Dotykova obrazovka moc nefungovala ale zadarilo sa.

Samozrejme som si musel kupit dobijaciu kartu za 0.5€

Pipam kartu, otvaraju sa mi dvierka a uz klesam do metra.

Letisko je konecna, mensie zmetenie ked suprava prisla na druhu stranu kolajiska ale po zajdeny do depa sa presunula na moju stranu.

Metro ziadne moderne a len tri vozne, bo virus.

Idem az na konecnu sao sebastiao, cervena linka.

Stanice metra zo zaciatku nic extra ale neskor sa to zlepsilo, no na stokholmske metro sa to nechyta.

Na konecnej menim farbu za modru a presuvam sa o jednu zastavku, parque.

Ta velmi pekna, taky goticky nadych.

Pochodujem k hostelu lisbon landscape hostel.

Uf, budova vysoka a v rekonstrukcii. Oznacenie ubohe.

Dnu ma pusta roznasacka z glovo, neskor zistene, ze byva v hosteli.

Idem podla chabeho oznacenia na poschodie 3, tam nic, nuz na oznaceni bolo aj cislo 8.

Sup ho na osmicku.

Som tu spravne, zvonim, nik, bucham nik ale hlasy pocujem.

Nakonec mi otvara jedna zo staffu.

Odkazujem ju na mail. Mensie zmetenie, niekam vola. Hostel je zavrety ale ubytovavaju ma.

Keby mam na vyber ostanem tu len jednu noc, si pripadam jak v azii.

Zlavu oproti bookingu 1€/noc tak to berem,cez wizzair by to bolo o 0.5€/noc

Dvere moc nefunkcne, postel z roku pat, na oknach ziadne zavesy, kupelka slaba ale sprcha ok.

A cul prichadzaju obmedzenia, sprchu nesmiem pouzit medzi 17 - 1800, vtedy je vyhradena pre ludi co tu byvaju dlhodobo a vracaju sa z prace.

Ono vsetci ludia tu pracuju, bud vonku alebo homeoffice.

Ranajky su od 900 do 1130, kuchyna sa zamyka o 2300.

Jedlo v chladnicke si treba oznacit menom, chladnicka totalne napraskana.

Fasujem karticku od dveri do izby ale viac funguje ako nie. Mam dvoch spolunoclaznikov.

Osadenstvo zvacsa brazilcania, jeden angolcan a jeden biely.

5bab, dve uplne super ale vsetky su uz rozobrate.

Problem bude ak sa budem chcet dostat do ubytka nazad. Nefunguje zvoncek (budova sa preraba) tak musim vzdy volat.

Cul prichadza zabavna vlozka. Kazdy den mi budu merat teplotu (mam 36.9), po kazdom navrate si musim dezinfikovat ruky. Otazky odkial som prisiel, ci som bol v styke s nakazenymi. No zlata madeira. Fakt nema zmysel cestovat v tomto sialenstve.

Na veceru cokolada a v posteli pokec s brazilcanom, co tu robi v restike ale ta je zavreta.

Rozpraval zvacsa on ako sa uci jazyky a ako si ich trenuje na turistkach.

Dal mi tip na zaujimavu appku lyrics training. Je to take karaoke s tym, ze treba hladat slovicka v texte piesni.

Zaspavam opat az okolo 0100, teda snazim sa.

Dvaja chalani na homeoffice (resp support neakej firmy) maju nocnu sluzbu. Ono ako som spominal, kazdy tu pracuje, tak zadne chlastanie asi nebude ale aspon obcasny pokec.

Madeira

Tot: 0.03s; Tpl: 0.015s; cc: 8; qc: 23; dbt: 0.0083s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.2mb