Blogs from Tenerife, Canary Islands, Spain, Europe - page 8

Europe » Spain » Canary Islands » Tenerife July 29th 2015

Zastanawiam sie, czy to jest normalne, zeby wlasne dzieci czlowieka do stanu wraku codziennie doprowadzały. W niedzielę małaEm zmęczona podróżą spała 1,5h, więc udało mi się przeczytać 100 stron ksiazki, ale od tego czasu ani strony wiecej. Dzis małaEm i Q poszli na basen jak L spal, wiec znow parę stron ukropiłam. Zgrywamy sie z Q troche na Południowców i chcemy, zeby dzieci pozno chodzily spac, ale nasze dzieci (a przynajmniej to starsze) w ogole nie kuma, ze jak sie planuje wieczorem zabradziażyć, to w dzien konieczna jest sjesta (bardzo nie lubię polskiej pisowni tego słowa; wolę 'siesta', co wcale mi nie wygląda jak 'śesta'.). L budzi sie w nocy i jęczy chwile, a potem zaczyna darcie póki nie dostanie mleka, ktorego w gruncie rzeczy wcale nie chce, bo nie wypija. Moze jest mu goraco, ale ... read more
dryfujący L

Europe » Spain » Canary Islands » Tenerife July 27th 2015

Wczoraj i dziś to aklimatyzacja i aprowizacja, sprawdzanie, czy w najblizszej okolicy nic sie za bardzo nie zmieniło. Jeszcze w sobotę wieczorem poszlismy do baru flamenco, na szybkie zimne tinto de verano i pan con tomate. NIezmienne wyśmienite. I był Kręcidupek. Nawet jemu upał musi dawać się we znaki, bo po raz pierwszy widziałam go w t-shircie, a nie w koszuli! Spodnie nadal superdopasowane. Z dziećmi - wiadomo - nie dosiedzieliśmy do rozpoczęcia imprezki, ale i tak już o 20.00 były roznegliżowane dziewczyny, co - podobno - rzucały skaczącemu z małąEm Q. iskrzące spojrzenia. Przynajmniej on tak relacjonował. Gdy dzieci obudzily sie o 8.00 w niedzielę, niebo było zachmurzone, a jak Q wstał około 4 zrobić mleko dla L, podobno była nawet mgła. Pierwszy dzień, to zawsze zamieszanie, ale udało sie wycisnąć sok z pomarańczy, ugotować ... read more
nasze zamówienie

Europe » Spain » Canary Islands » Tenerife July 26th 2015

No i znowu tu jestesmy. Tym razem jednak podrozowalismy z przygodami i dotarcie ‘door to door’ zajęło nam 12h. A powinno pewnie 8. MałaEm zawsze szczegółowo wypytuje w samolocie o instrukcje bezpieczenstwa, ktoych ja udaje, że nie widzę, żeby nie zapeszać. Musi wiedzieć, po co dla L pan steward przynosi kamizelkę ratunkową, dlaczego na rysuneczku pokazana jest pani na zjeżdżalni (tj. trapie) (to ją bardzo bawi) i dlaczego dzieci nie mogą siedziec koło wyjść ewakuacyjnych. Lubi słowo ‘awaria’, które dla niej w odniesieniu do samolotu niczego poważnego nie oznacza. Ja, wsiadając do samolotu, nie spoglądam nawet na instrukcję bezpieczeństwa, a jak jest na oddzielnej kartce (a nie przyklejona do fotela, jak w ryanair) , to daję ją L do zabawy i absolutnie nie dopuszczam do siebie mysli, ze zawarte w niej informacje mogłyby mi się przydać. ... read more

Europe » Spain » Canary Islands » Tenerife June 16th 2015

From time to time, we treat ourselves to a day out. Masca was one of the last found villages of Tenerife. It is nestled within the mountains towards the north west of the island. Masca is accessible by a very much cork screw windy road down into the ravine by car, or by foot down to the sea when there is a half hourly water taxi service to Los Gigantes. During one of our very first visits to Tenerife, we had hired a car and ventured towards Masca. Unfortunately, we had met a bus coming the other way on one of the very tight corner on the way up to the lookout over Masca, so had not ventured down into the village. We always promised ourselves that we would get to Masca one day. Today was ... read more
Our jeep
Vilaflor
Mount Teide church

Europe » Spain » Canary Islands » Tenerife May 6th 2015

Ostatniego dnia pogoda dała nam do zrozumienia, ze czas na wycieczkę. Zachmurzylo sie, prognoza przewidywała nawet deszcz. Jak tylko panowie wrócili z surfingu, wyruszyliśmy do Garachico. To miasteczko położone w sumie całkiem niedaleko stad, ale jechać trzeba przez góry, co zajmuje ponad godzinę, przy założeniu, ze człowieka nie mdli i nie trzeba robić dodatkowych przystanków. A w dzień, gdy pogoda jest trochę gorsza, temperatura w górach spada do 16 stopni, zaczyna kropic i jest mgła. W ładny dzień za to, podziwiać można Teide i mnóstwo kolorowych kwiatów przy szosie. Co jakiś czas mija człowieka szalony rowerzysta. Na szczescie dzieci po drodze spaly! Garachico założone zostało w XV wieku i do 1707 roku było jednym z najpotężniejszych portów wyspy, kiedy zostało zniszczone wybuchem Teide. Wulkan, nie dość że zniszczył miasto, to o kilkaset metrów powiększył wyspę, zalewających ... read more
Bolivar
Tu kiedyś był port

Europe » Spain » Canary Islands » Tenerife May 5th 2015

Skarbem Los Christianos - jednego z nadmorskich betonowych miasteczek - jest restauracja Bar El Cine. W sezonie jest tam gwarantowana kolejka i nie przyjmują rezerwacji. Poza sezonem mają jeden - dwa stoliki wolne z dwudziestu. I cała sprawa nie byłaby nawet specjalnie godna uwagi, gdyby nie fakt, że tej restauracji de facto nie ma. Jest dziura w ścianie wielkości może 3x3 metry. Poza tym jest mini placyk, bardziej zaułek, zastawiony na gęsto stolikami. Nie ma żadnego dachu, tylko markiza. I tak codziennie od 1987 roku, z przerwą tylko w dwa dni w roku – 25 grudnia i 6 stycznia. A miejsce przyciąga głownie amatorów grillowanej ośmiornicy. Poza tym w menu jest 4 innych dań głównych: sardynki, krewetki, kurczak i ryba plus sałatka z pomidorów, ziemniaki kanadyjskie i frytki. Koniec. Obsługa jest na tyle zautomatyzowana, że kelner ... read more
Bar El Cine
Mrożona jak swieża

Europe » Spain » Canary Islands » Tenerife May 3rd 2015

Na wybrzeżu pełnym Angliko-Niemców i adresowanych do nich usług, ostało się kilka miejscowości, które mają jeszcze swojski klimat. Doszliśmy do wniosku, że czynnikiem, który niektóre miejsca ratuje przed utratą duszy jest brak plaży. Ta teoria sprawdza się w przypadku La Calety i Los Abrigos. Obydwa miasteczka mają zatoczki pełne restauracji, gdzie można naprawdę świetnie zjeść, parę lokalnych barów i absolutnie nic więcej. W Los Abrigos jest nasza ulubiona La Langostera, gdzie – jak sama nazwa wskazuje – mają świeżutki sea food, w tym gigantyczne raki i langusty w basenie. Pogoda ostatnio nas rozpieszcza - jest n.a.p.r.a.w.d.e. ciepło! Aż strach pomyśleć, co się będzie działo w sierpniu! Tylko woda w morzu i w basenie zimna. Na naszym osiedlu człowiek zbudował sobie bez pozwolenia altankę na tarasie. Wspólnota kazała mu ją rozebrać, a on zaproponował, że w zamian ... read more
la langostera
w naszej kawiarni

Europe » Spain » Canary Islands » Tenerife May 2nd 2015

Wczoraj miał być dzień relaksu, a skończyło sie na dwóch wizytach u lekarza i szukaniu odholowanego samochodu. Duże dzieci pojechały z tatusiami do Loro Parque, a mamusie i małe dzieci miały w planie leżenie nad basenem i zakupy. Trzeba to było zweryfikować. Pierwszy raz rano. MamaChlopakow straciła głos, wiec po drodze do Parque została zrzucona w naszym ulubiońym hospital quiron. Okazalo sie, ze cena wizyty u pediatry jest absolutnie promocyjna. Wizyta u internisty to juz 230 euro. Czas trwania wizyty podobny : 5 minut. Ktoś dostał antybiotyk, ktoś dostał zastrzyk w poślad i jakoś żyjemy. Drugi był P. , który pół dnia w Loro Parque z dziećmi spędził widzac tylko na jedno oko. Ja spotkałam... read more
Była jeszcze taka atrakcja!

Europe » Spain » Canary Islands » Tenerife April 30th 2015

Jest nas dużo. Coraz więcej. Sześcioro dorosłych, w tym 3 matki karmiące, troje windsurferów, dwóch serferów, 7 dzieci, w tym trzy niemowlaki, dwóch Tadków i jedna mała dziewczynka. I muszę powiedzieć, ze jak dotąd w miarę sprawnie udaje nam sie z całym tym towarzystwem ogarniać. We wtorek byliśmy w El Medano. To chyba najwieksza na wyspie miejscówkę windsurfowa. Wieje tam faktycznie przepotwornie. Małe dzieci były całe w piachu choć w wózkach, starsze płakały, ze maja piach w oczach, MamChlopakow narzekała, ze piach dostał sie nawet do zamkniętego słoiczka z jedzeniem! ci, co chcieli pływać, zostali na plazy, a reszta przesiedział dzień w knajpie i na placu zabaw. Z racji tego windsurfingu,w mieście jest największe - moim zdaniem - na wyspie stężenie zipów, co tu dawno temu przyjechali popływać i postanowili nie dość, ze nie wyjeżdżać, to ... read more

After 6 fantastically relaxing days at sea we arrived in the Canary Islands, at Tenerife. We chose the all day visit to Loro Parque (Park), the Seaworld+ theme park of Europe. Without a doubt one of the best we've ever been to with an impressive mix of aquatic, jungle, and garden environments. Of note were the Penguin Habitat, the Sea Lion, Dolphin, and Orca Whale pools along with the literal thousands of birds and other animals from all over the world. One could easily spend more than one day exploring all of it. We have definitely marked Tenerife down as a potential future vacation destination point.... read more
027
048
068

Tot: 0.175s; Tpl: 0.006s; cc: 8; qc: 71; dbt: 0.1041s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb