Page 45 of arsku Travel Blog Posts

Asia » Hong Kong » Hong Kong Island April 15th 2008

Hyvin nukuttu yo. En pannut ilmastointia paalle, ja aamulla oli 26 astetta. Kavin ostamassa toimikortin joukkoliikenteeseen (Octopus), lahikadulla aamukahvi ja -pulla. Kavelin sellaisen kaupan ohi, jossa oli myynnissa munia, elavia kanoja ja tapettujen kanojen palasia. Menin bussilla Kowlooniin. Postitin Suomeen 3,3 kilon paketin. Rinkkani ei viela ylita 20 kilon maagista rajaa lennoilla, mutta en halua kantaa Australian ja Uuden Seelannin esitteita. Kavelin satamaan, lautalla Hong Kongin saarelle ja bussilla rinneratikan juurelle. Jonossa edessani oli juuri kaksi suomalaista: Finnairin lentoemanta Marianne aitinsa Elsen kanssa. Olimmekin porukassa muutaman tunnin. Rinneratikka oli jyrkin kokemistani. Istuimet olivat menosuuntaan, ja se oli ihan perusteltu ratkaisu, koska muuten olisi voinut pudota penkilta. Olimme ottaneet liput joilla paasi viela perilla torniin. Siella kuvasimm... read more
korkeita on
rakenteilla viela
valomerta

Asia » Hong Kong » Kowloon April 14th 2008

Hong Kongissa mykisti paljous. Jos Perthissa oli viisi korkeaa taloa, joita kutsuin pilvenpiirtajiksi, taalla niita on kymmenia, ellei satoja. Vaikka majapaikkani on muutaman kilometrin paassa keskustasta, vakea riittaa jalkakaytavilla. Heratys oli viidelta. Lentokenttakyyti oli etuajassa ja lahdin hostellista klo 6.35. Check-iniin ei ollut paljon jonoa, eli paasin nopeasti jattamaan tavarani. Hostellin netti ei toiminut illalla eika aamulla. Luin pikaisesti meilini lentokentalla. Tamankertainen vaatekertani oli seuraava: sortsit, Chile-aiheinen t-paita, sandaalit ja lentosukat. Ajattelin laittaa lentosukat kun oli sentaan kyseessa matkani neljanneksi pisin lento. Stuertti kommentoi Valdivia-paitaani, koska han on sielta kotoisin. Vaihdoimme sitten muutaman sanan espanjaksi. Kysyin saisiko Pisco Sourin, mihin han tietenkin naurahti. Pyysin hanta tuomaan sitten jotain ja paattamaan its... read more
nakyma sisapihalle

Oceania » Australia » Western Australia » Perth April 13th 2008

Tanaan tuli kaytya viinitiloilla ja uimassa. Herasin seitsemalta pesemaan pyykkia. Vaikka oli mita mainioin kuivausilma, kaytin kuitenkin kuivuria, koska pyykkia oli paljon, narutilaa rajallisesti ja oli tarkoitus lahtea liikenteeseen eika jaada odottamaan pyykin kuivumista. Kun Marita siirsi tapaamista myohemmas, otin viela pienet paivaunet. Ehdin junaan klo 11.30 ja Marita oli vastassa asemalla klo 11.50. Marita on asunut Australiassa kymmenisen vuotta ja tunnen hanen veljensa. Kavelimme ensin hanen asunnolleen ja lahdimme heti autolla kaymaan viinitiloilla. Kavimme kolmella viinitilalla. Ensimmaisella otin 2,5 dollarilla 12 viinin maistajaiset. Toiselle kaytiin varaamassa poyta, kun ei ollut heti tilaa, ja poytaa odottaessa kaytiin kolmannella, jossa sai maistaa veloituksetta paria viinilaatua. Palattiin sitten syomaan keskimmaiseen. Annokset olivat pienia, mutta siirsivat ne pa... read more
kuski ja kulkuneuvo
ruoka-annos
uitu on

Oceania » Australia » Western Australia » Perth April 12th 2008

King's Park oli jotain muuta kuin olin odottanut, ihan miellyttava yllatys silti. Sain nukuttua ihan 9 tunnin younen: klo 22 - 7. Lahtiessani Fremantlesta vaihdoin kannykkaan Suomen simin. Junassa sitten tallensin Suomen simin numeroita kannykan muistiin, se onnistui kun lisasi numeroihin "postiosoitteen". Asemalta paasin puolet matkasta bussilla, puolet piti kavella. Onneksi huone jarjestyi heti. Kokeilin hostellin konetta ja totesin etta kameraa ei saanut yhdistettya kumpaankaan usb-porttiin. Kuvat pitaa siis hoitaa muualla. Lampotila naytti olevan jo klo 12.30 26 astetta. Menin ilmaisbussilla lanteen ja kavelin parin korttelin verran King's Parkiin eli kuningaspuistoon. Ensin oli perhepuistoa, eli leikkikenttaa. Ostin kahvilasta vesipullon ja muffinssin. Riisuin paidan. Olin laittanut aurinkovoidetta kasiin ja kasvoihin, mutta yritin saada nyt paidanalustaankin vahan varia. Pysa... read more
DNA-torni
pensaikkoa
lisaa

Oceania » Australia » Western Australia » Perth April 11th 2008

Huomautus: olen paivittanyt eilista blogiani. Nakojaan blogi tulee kirjoitettua kahdessa erassa, eli lisaan loppuun aina jotain viela seuraavana paivana. Lisays 8.4. blogiin: Riitti kun otti mukaan omat uimahousut. Talon puolesta tarjottiin kaksi pyyhetta: yksi alustaksi saunaan ja toinen kuivamista varten. Herasin yolla neljalta, enka saanut sitten enaa unta, kun pohdin miten majoituksen kanssa voi kayda. Kuudelta sitten ryhdyin aamutoimiin. Ilmeni etta Fremantlen hostellissa voisin olla vaikka maanantaihin asti, joten se takaportti oli auki. Varmuuden vuoksi pakkasin kuitenkin kaikki tavarani. Soitin sitten yhdeksalta Perthiin. Hostelliin ei ollut koskaan mennyt Hostelbookersin varaustani. Sielta luvattiin jarjestaa minulle kuitenkin majoitus lauantaista maanantaihin. Juuri ennen puhelua huomasin etta huoneeni lattialla oli kuollut hiiri. Kavin huomauttamassa siita henkilokunn... read more
kavelykatu
hiiri

Oceania » Australia » Western Australia » Rottnest Island April 10th 2008

Pahkailin aamulla mita teen passini kanssa. Turvalokerostakin aloin epailla toimiiko se tai saako sita sitten auki. Turvauduin minigrip-pussiin. Voisin ryhtya minigrip-mannekiiniksi, kun niita pusseja on tullut talla matkalla kaytettya. Herasin aamulla jo klo 6 - aamuvirkku rytmi siis, no Melbournen aikaahan se oli klo 8. Ehdin silti vasta klo 9.30 lahtevaan laivaan. Kun laiva lahti, tuli sadekuuro. Saaennuste piti kuitenkin kutinsa: aamun jalkeen ei satanut, vaan oli poutaa ja enimmakseen paistoi aurinko. Ei ollut silti helteista, lampoa jotain 23. Matka sujui kohtalaisessa aallokossa kantosiipialuksella ja kesti puoli tuntia. Olin saapunut rotanpesasaarelle. Vuokrasin polkupyoran. Mukaan tuli kypara ja lukko. En ottanut koria, mutta sain hyvan neuvon miten reppu saatiin sidottua kunnolla tarakalle: vanhoilla katkaistuilla sisakumeilla. Kiersin saaren myotapaivaan. Sattumalta sain... read more
quokka pu istossa
kulkuneuvo
hylky

Oceania » Australia » Western Australia » Fremantle April 9th 2008

Tuo taitaa olla ensimmainen lause, jossa kuulin kaupungista Perth. Se oli ABBa-elokuvassa 1977. Matkaa tanne olikin, Melbournesta 4 tuntia ja 2700 km. Kun vastaavan matkan laittaa Euroopan kartalle, paasee jo pitkalle. Paasiaissaari on varmaan syrjaisin asuttu paikka: matkaa lahimpaan asutukseen on parituhatta kilometria. Perth on puolestaan syrjaisin suurkaupunki:matkaa lahimpaan suurkaupunkiin on parituhatta kilometria. Tulin shuttle-bussilla Perthin keskustaan, rautatieasemalle, ja jatkoin junalla Fremantleen, jonne majoitun kahdeksi yoksi. Huomenna on tarkoitus menna katsomaan Rottnest-saari. Asukkaita taalla Fremantlessa on jotain 25000, ja hostelli on lahella rautatieasemaa. Kavin katsomassa jo satamaa kuuden aikaan, kun aurinko laski. Kaupat menivat taalla kiinni jo klo 19. Tahan asti olen uskaltanut jattaa hostelleissa huoneeseeni passin ja muita arvotavaroita, mutta t... read more
auringonlasku
katkaisija ja lukko
lukko

Oceania » Australia » Victoria » Melbourne April 8th 2008

Nyt sain nukuttua kunnon younet. Kerasin yhteen Uuden Seelannin ja Sydneyn materiaalin. Selvitin netissa etta kolmen kilon paketin postitus Hong Kongista on 17 euroa halvempaa kuin taalta. Kavin kuitenkin lahipostissa punnitsemassa kahdessa muovipussissa olevan aineiston. Niiden yhteispainoksi tuli 2,4 kg. Edellisella lennolla rinkkani painoi 15,5 kg, joten jonkin verran on viela kasvunvaraa. Kavelin Victorian kauppahalliin. Ostin peli- ja postikortteja. Hyppasin kaupunkia kiertavaan ilmaisbussiin, jonka reitti on enemman pohjois-etelasuunnassa. Kiersin reitin kokonaisuudessaan. Tuli nahtya ikkunasta takalainen kuninkaallinen puutarha. Kavelin lahimpaan puistoon. Otin muutaman minuutin aurinkoa ilman paitaa. Kasvoihin ja kasivarsiin olin laittanut aamulla hieman 30:n vahvuista aurinkorasvaa. Auringon voimakkuushan on taalla nyt samalla tasolla kuin elokuun alussa Suomessa, joten k... read more
uutta rakennuskantaa
pari lisaa
parlamentti

Oceania » Australia » Victoria » Great Ocean Road April 7th 2008

Menin nukkumaan jo klo 22. Mutta herasin sitten yolla klo 1 ja valvoin pari tuntia. Kello heratti viidelta ja pikkubussi haki minut seitsemalta Great Ocean Roadin paivamatkalle. Olin ensimmainen matkustaja, ja otin eturivin paikan kuskin vieresta. Ensimmainen tunti kului siina kun haettiin muut 12 matkustajaa ympari Melbournea. Aamuruuhka alkoi jo tuntua. Sitten paastiin moottoritielle. Kuski Bill oli leppoisa ja vitsikas. Matkustajissa oli kaksi kiinalaista, pariskunta Kanadasta, ja loput olimmekin eurooppalaisia: muutama hollantilainen ja saksalainen. Geelongiin asti oli moottoritieta, sitten alkoi varsinainen maisematie. Ensimmaisella taukopaikalla oli tarjolla kahvia ja kekseja. Seuraavaksi ajoimme golfkentan kautta. Siella bongasimme kenguruemon poikasineen. Bill kertoi tien historiasta. Sen rakensivat ensimmaisen maailmansodan veteraanit, joille valtio jarjesti tata tyota... read more
puussa
automme
kengurut

Oceania » Australia » Victoria » Melbourne April 6th 2008

Ensinnakin erityiskiitokset Mikolle siita, etta han kiitti saamastaan kortista. On mukava lahettaa kortteja, kun tietaa etta ne menevat perille. Viime yona taalla siirryttiin talviaikaan, eli kelloja siirrettiin tunti taaksepain ja aikaero Suomeen kutistui 7 tuntiin. Mutta tanaan oli kylla ensimmaista kertaa Melbournen-osuuteni kunnolla kesainen paiva: aurinko paistoi ja lamminta oli yli 20 astetta. Kavin ensin turistineuvonnassa ostamassa huomikseksi pakettimatkan suurelle meritielle. Olin paattanyt menna tanaan junalla jonnekin sisamaahan ja myyja suositteli Belgravea. Hyppasin siis sinne menevaan junaan. Vastaan tulevaan junaan naytti olevan tulossa paljon matkustajia, kaupungissa taisi olla jokin urheilutapahtuma. Ajoin siis linjan paahan, otin pari kuvaa hoyryveturista (joka olisi mennyt eteenpain), kavelin pikkukaupungin paakadun paasta paahan ja kavin kahvilla.... read more
menossa asemalle
myrskyn jalkia

Tot: 0.312s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 85; dbt: 0.1848s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb