Page 43 of arsku Travel Blog Posts

Europe » Ireland » County Cork » Cork September 22nd 2008

Limerickissä tankkasimme auton ja ostimme matkustajille olutta juotavaksi. Ajoin sitten suoraa kyytiä Corkin keskustan pysäköintitaloon, joka oli kauppakeskuksen yhteydessä. Kävimme lounaalla ensimmäisessä ravintolassa, joka tuli vastaan kun astuimme ulos. Lähdimme kävelemään ja sattumalta vastaan tuli turisti-informaatio. Otettiin sieltä karttoja ja tietoja majoituspaikoista. Tälle illalle ei ollut poikkeuksellisesti varattu mitään majoitusta. Muut olisivat halunneet mennä yöksi meren rantaan, mutta minä halusin jäädä kaupunkiin. Kokemuksesta olin huomannut että muut olivat illalla väsähtäneitä ja minä taas vaikka kuinka pirteä, kun olin päivän juonut kahvia, enkä halunnut silloin olla missään hiljaisessa paikassa. Menimme yhteen pubiin, josta ei saanut kahvia. Otin kokiksen. Paikan vessa oli matkan huonoin: vain yksi vessa, jossa ei voinut pestä käsiään. Kun muut joivat oluensa lopp... read more
hotellin vastaranta
aamukävelyllä

Europe » Ireland » County Clare » Bunratty September 22nd 2008

Maanantaina ajettiin suoraan Bunrattyyn. Siellä pysähdyttiin katsomaan vanhaa linnaa, jonka ympärille oli tuotu vanhoja taloja eri puolelta Irlantia. Paikallinen ulkomuseo siis.... read more
linnan pihalla
linnan sisällä
torni

Europe » Ireland » County Clare » Cliffs of Moher September 21st 2008

Meidän piti käydä katsomassa yhtä luolaa, mutta 12 euron pääsymaksu houkutti jatkamaan matkaa. Pysähdyimme kuvaamaan Burrenin halkeilleita kallioita, näimme yhden ikivanhan haudan ja kävimme kurkkimassa merta Moherin jyrkänteiltä. Doolinin kylässä lounastimme, muut kunnolla, minä kevyemmin. Paluutie oli sen verran mutkaista, että Pialla tuli huono olo eikä hän jaksanut lähteä illalla minnekään. Itse kävin vielä syömässä ja oluella. Parissa pubissa oli ihan täyttä ja irlantilainen musiikki soi. Olin mustassa kauluspaidassa, jossa on valkeita ympyröitä ja pari naista halusi tulla kuvatuksi kanssani.... read more
hauta
Tuonne en menisi
Turvallisesti aidan takana

Europe » Ireland » County Galway » Galway September 21st 2008

Loppumatka sujuikin leveää tietä pitkin. Kerran vain ajoimme harhaan, kun tietöiden takia en huomannut oikeaa tienviittaa. Kun oli leveät pientareet, annettiin ohittajille hyvin tilaa eikä traktorienkaan perään kertynyt pahoja jonoja. Pysähdyttiin pariksi päiväksi Galwayhin, jonka Markku risti Kaluveiksi. Majapaikkamme oli ihan keskustan kupeessa. Auton sai jätettyä vielä kadulle, kun lauantai-iltana ei mennyt enää pysäköintimaksua. Kävimme Eyren aukion baarissa oluilla. Muut lähtivät kämpille. Poikkesin vielä netissä ja parissa baarissa. Väkeä oli runsaasti liikkeellä. Syksystä ei ollut vielä tietoakaan. Lehdet ovat vihreinä puissa ja väkeä kulki yölläkin t-paidassa ilman takkia. Sunnuntaiaamuna kävelimme ensiksi satamaan ja sieltä katedraalin kautta kämpille. Alunperin oli ollut tarkoitus lähteä länteen, mutta matkasuunnitelma muuttui ja suuntasimme etelään katsomaan kallioisia ... read more
keskusaukio
katedraali

Europe » Ireland » County Westmeath » Westmeath September 20th 2008

Tiet paranivat vähitellen: mutkat vähenivät ja viimein päästiin moottoritiellekin. Siitä poikettiin Kilbegganin tislaamomuseoon jossa sai maistiaiseksi tilkan viskiä. Söimme museon viereisessä ravintolassa. Athlonessa poikkesimme katsomassa linnaa ja siltaa ja juomassa terassilla. Linna meni juuri kiinni, joten se tuli nähtyä vain ulkoa.... read more
Athlonen kirkko ja liikenneympyrä
Athlonen silta

Europe » Ireland » County Meath » Newgrange September 20th 2008

Yöpaikasta oli lyhyt matka turistikeskukseen josta sai ostaa pääsyn Newgrangen hautaan. Joen yli piti kävellä ja siellä oli odottamassa pikkubussi joka vei meidät haudalle. Newgrangen hauta on vanhempi kuin pyramidit. Suuren laakean kummun keskellä on pieni kammio, johon paistaa aurinko vain talvipäivänseisauksen aikoihin. Kun päästiin Newgrangesta, Slanessa piti kääntyä vasemmalle mutta ajettiin ohi. Seuraavasta kylästä lähdettiin sitten pikkuteitä länttä kohti. Kellsissä pysähdyttiin päiväkahville.... read more
Kellsissä

Europe » Ireland » County Dublin » Dublin September 19th 2008

Lähdimme kolmistaan Irlantiin, minä, Pia ja Markku. Koska meistä kolmesta minä olin ajanut autoa vähiten oikealla ja eniten vasemmalla puolella, minun tehtäväkseni jäi ajaa autoa. Pia ideoi pääosin matkakohteet ja Markku luki karttaa ja piti yllä tunnelmaa. Vaihteiden vaihtaminen vasemmalla sujui yllättävän hyvin. Olinhan ajanut Uudessa Seelannissakin autoa, jossa ratti oli oikealla, mutta siinä oli automaattivaihteet. Kun pääsin autolla moottoritielle, huomasin että oikea peili oli säädetty ihan pieleen. En siis nähnyt kunnolla oikeanpuoleisella kaistalla tulijoita. Majapaikka oli Newgrangen lähellä. Ensi yrittämällä ajoin pieleen kun en huomannut kääntyä oikeasta risteyksestä. Matkustajat huomauttivat että ajoin turhankin vasemmalla, kapealla tiellä melkein ojassa. Lähdettiin syömään läheiseen Duneghan kaupunkiin. ... read more
Droghedassa

Europe » Finland » Pirkanmaa » Tampere May 2nd 2008

Tällainen kutsu lähti paluubileisiin. JÄLKILENTO AJ25 HOSTEL PELLERVOSSA PERJANTAINA 2.5. Tervetuloa jälkilennolle AJ25 Hostel Pellervoon, osoite: **********, Tampere JÄLKILENNON OHJELMA JA AIKATAULU Check-in klo 18 alkaen. Lentoateria tarjotaan klo 19 alkaen. Jälkilennolla esitetään matkailuaiheisia elokuvia. PAIKKAVARAUKSEN TEKEMINEN Jälkilennolle osallistujien on ilmoitettava 30.4. klo 16 mennessä: 1) Nimi 2) Numero (esim. luottokortin numero, puhelinnumero, passin numero) 3) Mahdollinen erityisruokavalio 4) Arvioitu saapumisaika Määräaikana ilmoittautuneelle lähetetään sähköpostitse ilmoittautumisvahvistus. MYÖHEMMÄT JÄLKILENNOT Ellei tämän jälkilennon ajankohta sovi, mutta olet kiinnostunut osallistumaan myöhemmin järjestettävään jälkilentoon, ilmoita mitkä ajankohdat sopivat sinulle. Todennäköisimpiä muiden jälkilentojen ajankohtia ovat touko... read more

Europe » Finland » Pirkanmaa » Tampere April 26th 2008

(Kirjoitin tämän Osakassa ja olen nyt sittemmin muuttanut a-kirjaimia ä-kirjaimiksi jälkikäteen) Näiden 12 viikon aikana 1) käytin hiirtä oikealla kädellä 2) pesin kaikki pyykit sekaisin 40 asteessa 3) olin alkupuolen espanjankielisessa Etelä-Amerikassa ja loppupuolen vasemmanpuoleisessa liikenteessä Mitä jäi mieleen: 1) Olen tosiaan visuaalinen ihminen: luen sujuvasti japaninkielistä bussilinjojen karttaa, mutta en tahdo saada selvää englanninkielisestäkään puheesta 2) Nälkä kasvaa syödessä. Lähdin tälle matkalle sillä mielellä että nyt kuittaan tämän eteläisen pallonpuoliskon ja jatkossa keskityn Euroopassa matkailuun. Olin ajatellut etten ottaisi edes enää uutta passia kun nykyinen vanhenee 2011. Nyt taas huomaan että maailmassa riittaa kiinnostavia paikkoja. Kiinnostaisi menna käymään niissä maissa, joista olevia ihmisiä tapasin, kuten Brasiliassa, Perussa, Meksi... read more

Europe » Finland » Uusimaa » Helsinki April 26th 2008

Tasta lennosta tulee mieleen lentoni Santiagosta Aucklandiin. Kone Osakasta Helsinkiin lentaa suunnilleen samaan aikaan kuin kone Santiagosta Aucklandiin, mutta aika lailla vastakkaisella puolella maapalloa. Toinen kone lentaa keskella yota Tyynen valtameren yli 13 tunnissa, aikaeroa 8 tuntia, toinen keskella paivaa paaosin mantereen ylla 10 tunnissa, aikaeroa 6 tuntia. Herasin kuudelta. Kavin hotellin aamupalalla, jossa oli paljon kiinalaisia. Ruokavalikoima oli kovin erilainen kuin Suomessa. Kahden muun kanssa lahti kyyti Osakan kentalle klo 7.45. Tama terminaali on siis rankattu eraaksi maailman arkkitehtuurin ihmeista. Check-in, turvatarkastus ja passin naytto sujuivat nopeasti. Loytyi viela ilmainen nettipistekin. Kirjaan taman paivan jo silti Suomen puolelle. Vieruskaverina oli japanilainen Aki, joka oli matkustamassa Milanoon poikaystävänsä luo. Hän taas koki Japanin kulttuu... read more

Tot: 0.289s; Tpl: 0.007s; cc: 12; qc: 94; dbt: 0.1307s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb