Kuningaspuisto

Oceania » Australia » Western Australia » Perth
April 12th 2008
Published: April 12th 2008

King's Park oli jotain muuta kuin olin odottanut, ihan miellyttava yllatys silti.

Sain nukuttua ihan 9 tunnin younen: klo 22 - 7. Lahtiessani Fremantlesta vaihdoin kannykkaan Suomen simin. Junassa sitten tallensin Suomen simin numeroita kannykan muistiin, se onnistui kun lisasi numeroihin "postiosoitteen". Asemalta paasin puolet matkasta bussilla, puolet piti kavella. Onneksi huone jarjestyi heti. Kokeilin hostellin konetta ja totesin etta kameraa ei saanut yhdistettya kumpaankaan usb-porttiin. Kuvat pitaa siis hoitaa muualla. Lampotila naytti olevan jo klo 12.30 26 astetta.

Menin ilmaisbussilla lanteen ja kavelin parin korttelin verran King's Parkiin eli kuningaspuistoon. Ensin oli perhepuistoa, eli leikkikenttaa. Ostin kahvilasta vesipullon ja muffinssin. Riisuin paidan. Olin laittanut aurinkovoidetta kasiin ja kasvoihin, mutta yritin saada nyt paidanalustaankin vahan varia. Pysahdyin penkille ja lahetin Suomeen tekstareita. Osa tekstareista ei mennyt perille, ilmeisesti DNA:n liittymiin. Osaan tuli sitten vastaus paivan mittaan. Kiva juttu.

Soin muffinssin ja kavelin eteenpain. Kysyin mista sai karttoja ja loysin turistineuvonnan, josta sain itselleni kartan. Puiston pinta-alahan on 400 hehtaaria, ja vain murto-osa siita on nurmikkoa. Suurin osa pyritaan pitamaan sellaisena pensaikkona, jollaista alueella kasvoi ennen eurooppalaisten tuloa, eli tama muistutti enemman jotain Kauppia. Ehdin klo 14 alkaneelle kasvitieteellisen puutarhan opastetulle kierrokselle. En ollut sita ihan loppuun asti. Kavelin sitten puiston itareunaan ja hyppasin klo 15.36 bussiin jolla paasi ilmaiseksi keskustaan.

Ostin kirjakaupasta Berlitzin japanin-oppaan. Kavin nettilassa siirtamassa kuvat tikulle ja nettiin. Ruokakauppaan ehdin puoli viidelta. Siella olikin jonoa, silla kauppa meni kiinni klo 17. En viitsinytkaan enaa pyykata, vaan jatin sen huomisaamuun, jolloin se on pakko tehda. Kavin illallisella lahikahvilassa: lasagne, kreikkalainen salaatti, omenamehua (alkoholia ei ollut saatavilla).

Tot: 0.112s; Tpl: 0.013s; cc: 12; qc: 27; dbt: 0.0493s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb