Page 42 of arsku Travel Blog Posts

Asia » China » Jiangsu » Tongli July 21st 2009

Lahdimme paivaretkelle Tonglin pikkukaupunkiin katsomaan seksimuseota. Jukka lahti aiemmin kaupungille ja tapasimme linja-autoasemalla. Menin perassa bussilla rautatieasemalle ja sielta mopotaksilla bussiasemalle. Ehdimme ostaa liput bussiin, joka lahti 10 minuutin sisaan. Olin vahan epavarma olimmeko jo myohastyneet bussista, mutta paasimme sinne. Sinne piti jonottaa samalla lailla kuin junaan tai lentokoneeseen. Bussimatka kesti vajaan tunnin. Perilla annoimme taksikuskille lapun jossa oli kirjoitettu seksimuseon tiedot kiinaksi. Han pudisti paataan, ajoi seuraavaan risteykseen, josta han loysi englantia puhuvan henkilon. Han neuvoi kuskin ajamaan paikkaan, josta saimme ostaa eraanlaisen golfkentta-auton kyydin vanhaan kaupunkiin. Siella myytiin portilla 80 yanin sisaanpaasy vanhaankaupunkiin. Otimme polkupyorakyydin museoon. Ilma oli yha hiostavan kuuma. Pihalla oli patsaita ja sis... read more
äidillinen hahmo
silta
ruokapaikka

Asia July 20th 2009

Tulimme junalla Suzhouhun. Majoituimme hostelliin. Kavimme katsomassa silkkimuseon ja noyran virkamiehen puutarhan. Soimme hotpot-illallisen. Kaupunki on erityylinen kuin Shanghai: rakennukset ovat matalampia ja vanhempia.... read more
silkkiperhosen toukkia
nöyrän virkamiehen puistossa
polkupyörätaksi

Asia » China » Shanghai July 19th 2009

Nukuin ensin klo 22 - 4 ja sitten klo 8 - 12. Siina valissa ehdin kayda lahiseudulla kavelylla, ostin banaaneita kauppahallista, jossa oli naytilla elavia kanoja ja kynittyja kananruhoja, lihaa ja kasviksia. Soin aamulla vain jukurttia ja mehua, puolilta paivin sitten banaania ja leipaa. Kavin tapaamassa nettituttua, joka asuu Xintiandin lahella. Hanella on iso ja moderni asunto. Poikkesimme sitten katsomassa toista Xintiandin kaltaista vanhaa aluetta. Jatkoin siita metrolla tiedemuseon metroasemalle. Ostin t-paitoja ja lippiksen. Matkalla rautatieasemalle poikkesin satunnaisella metroasemalla. Kavin katsomassa taas yhta ostoskeskusta ja join kahvin Starbucks Coffeessa. Rautatieasemalta ostin automaatista liput huomiseen Suzhoun junaan. Kun kavelin People's Squaren metroasemalta hostelliin, poikkesin kirjakaupassa ja ostin pelikortit. Ylatasanteen terassilla siirsin kuvat kamerasta mu... read more
DSCI0279
DSCI0249
DSCI0251

Asia » China July 18th 2009

Menin Shanghain museoon. Olin museon edessa klo 9.07 ja turvatarkastuksesta paasin lapi klo 9.43. Se aika meni siis jonottaessa. Museossa aikaa vierahti sitten kaiken kaikkiaan nelisen tuntia. Olihan siina nelja kerrosta. Oli veistoksia, pronssiesineita, posliinia, jadea, huonekaluja, kolikoita, maalauksia, kalligrafioita, leimasimia. Mahavaiva iski. Soin aamupalan ja museon kahvilassa juustoleivoksen. Sen jalkeen vain nestemaista, jotta vatsa rauhoittuisi. Kavin viela Jukan kanssa katsomassa rautatieasemalla, kuinka lipputouhu toimii siella, mutta sitten palasin hotellille. Oli melkein yhta lamminta kuin eilen. Ylabaarin tietsikasta oli poistettu firefox. Kuvien lataaminen ei oikein onnistunut. Enka saanut myoskaa maaritettya travelblogiin maata.... read more
DSCI0228
DSCI0203
DSCI0170

Asia » China » Shanghai July 17th 2009

Herasin yolla jo kolmen jalkeen enka saanut enaa unta. Kavin moikkaamassa viela Makisen Jukkaa, kun han lahti taksilla kenttaa kohti. Jukan kanssa menimme yhdeksalta katsomaan kaupunkisuunnittelun museota. Siella oli paljon juttua ensi vuoden Exposta seka valtava Shanghain pienoismalli, noin sata neliometria. Aurinko paistoi liki pilvettomalta taivaalta ja tuli kuuma paiva. Jatkoimme metrolla joen toiselle puolelle Pudongiin. Kavimme Jin Maon tornissa. Maksoi 88 yania nousta 88. kerrokseen 340 metrin korkeuteen. Itaan merelle pain oli parempi nakyvyys kuin lanteen. Nakoalatasanteen alapuolella on hotelli ja sielta nakyi myos hotellin respaan, joka oli jossain 50. kerroksessa. Hieno naky, jota oli turha valokuvata. Palasin huoneeseen. Lampoa oli varmaan 37 astetta. Ilmastointi paalle ja vahitellen lampeni. Otin iltapaivaunet. Sain siirrettya ylatasanteen tietokoneella kuvat kamerast... read more
DSCI0142
DSCI0159
DSCI0165

Asia » China » Shanghai July 16th 2009

Valvoin yolla pari tuntia ja nukuin klo 10:een asti. Makisen Jukka oli jo lahtenyt aiemmin liikkeelle vanhaan kaupunkiin. Mina ja Kaitalan Jukka menimme sinne perassa. Kavimme lammen keskella olevassa teehuoneessa teella ja sen jalkeen tutustumassa puutarhaan. Paluumatka kaveltiin yhdessa hotellin lahelle, jossa kaytiin lounaalla. Illaksi ajettiin metrolla laitakaupungille. Kierreltiin siella ja tultiin taksilla takaisin. Jukka osti vartaita ja mina olutta. Nautittiin ne kattoterassilla. Tahan lampoon alkaa vahitellen tottua. Yolla lampotila on 28 asteessa ja paivalla jotain 35. Koskaan ei ole ulkona kylma.... read more
DSCI0056
DSCI0074
DSCI0080

Asia » China » Shanghai July 15th 2009

Eipa tullut nukuttua lennolla vaikka matkustamo pimennettiinkin pariksi tunniksi. Ikkunasta nakyi yolla ensin puolikuu ja myohemmin myos Venus ja Mars. Viikon paasta olisi siis pimennys. Etukateen ilmoitettiin etta matkustajilta mitattaisiin kuume influenssaepidemian takia, mutta eipa sita mitattukaan. Vaihdoin kentalla sortsit jalkaan. Matkustin ensin Maglev-junalla kaupunkiin, huippunopeus oli 300 km/h ja matka taittui hetkessa. Sitten en jatkanutkaan metrolla vaan otin taksin. Siina tuli nahtya Shanghain ruuhkia ja liikennekulttuuria. Monessa risteyksessa vasemmalle kaantyvat ryhmittyivat oikealle kaistalle ja kaantyivat sitten kun aika tuli, vahan melbournemainen systeemi siis. Ylitimme joen siltaa pitkin, jonka lansipaassa tie teki kaksi silmukkaa alaspain. Matka maksoi noin 6 euroa ja taisi kestaa liki tunnin. Majoituin huoneeseen, johon (Kaitalan) Jukka oli tullut jo pari pa... read more
DSCI0017
DSCI0026
DSCI0033

Europe » Finland » Uusimaa » Helsinki July 14th 2009

Maailmanympärimatka tuotti sen verran pluspisteitä, että pääsin odottamaan Shanghain lentoa Finnairin loungeen. Tarjolla on viiniä, kahvia, muita juomia ja naposteltavaa. Pitää vielä vaihtaa koneeseen lämpimämmät vaatteet.... read more

Europe » Ireland » County Dublin » Dublin September 23rd 2008

Ajoimme sitten Dubliniin suuremmin pysähtymättä. Parista paikasta yritettiin ostaa olutta ja viimeisestä Markku viimein osti pullon punaviiniä, kun olutta ei ollut sielläkään. Loppupää matkaa oli moottoritietä, jossa matka sujui joutuisasti. Dublinin ohikulkutiellä liikenne puuroutui välillä täysin. Kävimme katsomassa minne auto vietäisiin seuraavana aamuna lentokentällä ja ajoimme majapaikkaan, joka oli lentokentän ja keskustan puolivälissä. Majapaikan tietokoneella Markun lipun tulostaminen onnistui viimein lukuisten yritysten jälkeen. Pia ei halunnut enää lähteä käymään keskustassa bussilla, joten kävimme lähibaarissa oluella ja ostimme huoneeseen juomaa ja mäkkärissä iltapalaa. Kello herätti aamulla viideltä. Aamupala oli jääkaapissa odottamassa. Kuudelta lähdettiin lentokentälle ja matka sujui nopeasti. Koneeseen ehdittiin hyvissä ajoin.... read more

Europe » Ireland » County Cork September 23rd 2008

Koska pääsimme liikkeelle vasta aika myöhään, emme käyneet enää rannikolla vaan ajoimme pohjoiseen. Kävimme katsomassa ensiksi tippukiviluolaa. Seurueeseemme liittyi siellä saksalainen turisti. Hän neuvoi meille näköalapaikan 'the vee', josta kävimme ihailemassa laaksoa. Cahirissa kävimme lounaalla. Linnassa kävimme minä ja Markku ja sveitsiläisessä talossa Pia ja Markku. Olin saanut edellisiltana tulostettua paluulippuni. Mutta Markun lipun tulostaminen ei onnistunut Cahirin nettikahvilassa, vaan Ryönäirin sivulla tuli virheilmoitus. Markun lipun kohdalla oli vielä se lisäjännitys että netti-check-inissä hänen passin numeronsa oli mennyt väärin: kaksi numeroa oli vaihtanut paikkaansa. Se ei haitannut menolennolla, mutta sai nähdä mikä oli tilanne paluulennolla. ... read more
näkymä laaksoon
puro
laakso

Tot: 0.61s; Tpl: 0.016s; cc: 12; qc: 85; dbt: 0.4138s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb