Pienoismalli ja torni

Asia » China » Shanghai
July 17th 2009
Published: July 17th 2009

Herasin yolla jo kolmen jalkeen enka saanut enaa unta. Kavin moikkaamassa viela Makisen Jukkaa, kun han lahti taksilla kenttaa kohti.

Jukan kanssa menimme yhdeksalta katsomaan kaupunkisuunnittelun museota. Siella oli paljon juttua ensi vuoden Exposta seka valtava Shanghain pienoismalli, noin sata neliometria. Aurinko paistoi liki pilvettomalta taivaalta ja tuli kuuma paiva. Jatkoimme metrolla joen toiselle puolelle Pudongiin. Kavimme Jin Maon tornissa. Maksoi 88 yania nousta 88. kerrokseen 340 metrin korkeuteen. Itaan merelle pain oli parempi nakyvyys kuin lanteen. Nakoalatasanteen alapuolella on hotelli ja sielta nakyi myos hotellin respaan, joka oli jossain 50. kerroksessa. Hieno naky, jota oli turha valokuvata.

Palasin huoneeseen. Lampoa oli varmaan 37 astetta. Ilmastointi paalle ja vahitellen lampeni. Otin iltapaivaunet. Sain siirrettya ylatasanteen tietokoneella kuvat kamerasta tikulle, mutta siella lakkasi netti toimimasta, ja jouduin tulemaan respan koneelle.

Tot: 0.076s; Tpl: 0.009s; cc: 8; qc: 23; dbt: 0.0597s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb