Page 40 of arsku Travel Blog Posts

Europe » United Kingdom » Scotland » Stirlingshire » Stirling September 21st 2010

Jostain syysta sain nukuttua vain pari tuntia. Silti piti jaksaa kun olin varannut ja maksanut auton. Lentokentalla otin keskikokoisen kahvin, joka oli isompi kuin mikaan suomalainen iso kahvi. Ajoin moottoritieta Stirlingiin. Kavin kysymassa ensimmaista bed & breakfast -paikkaa joka tuli vastaan ja sen naapuria. Sitten tein kierroksen keskustassa, kavin kaantymassa linnan pihassakin ja palasin takaisin alkuperaiseen majapaikkaan. Auto parkkiin tien varteen, kavellen keskustaan, turisti-infosta karttoja, ensimmainen olut ja poikkeamaan kirjastoon ilmaiseen nettiin. Jotain tarvii sitten syodakin. Joo, tanaan otan rennosti. Jos saisi ensi yon nukuttua kunnolla, voisi ajella enemmankin.... read more

Asia » India » National Capital Territory » New Delhi October 18th 2009

Tanaan oli ostospaiva. Ensin kaytiin laheisella Main Bazaar -kadulla ja ostettiin pikkukaupoista kaikenlaista pienta. Sitten ajettiin riksalla New Delhin etelaosiin. Ensin kaytiin Saket Mallissa. Olga osti vaatteet jotka vaihtoi paalle ja minakin itselleni pitkan intialaisen paidan. Sitten jatkettiin DLF Malliin. Siella tavattiin Rajnish. Ostimme liput leffaan joka alkoi vasta parin tunnin paasta. Sita ennen ehdimme syoda ja kayda puolen kilometrin paassa ostamassa Diwali-aiheista makeaa vietavaksi toihin.... read more
Mallia 1
Mallia 2
DLF

Asia » India » National Capital Territory » Delhi October 17th 2009

Juna saapui sitten lopulta yhdeksalta. Koska hotelli oli vain puolen kilometrin paassa, kavelimme sinne asemalta. Saimme huoneen heti. Kavimme hotellissa intialaistyylisella aamupalalla. Riksalla ajoimme vanhaan Delhiin ja kavimme vilkaisemassa moskeijaa. Sielta kaveltiin metroasemalle ja mentiin pari pysakinvalia. Sopivaa vaatekauppaa ei loytynyt ja tulimme riksalla hotelliin. Lahdimme etsimaan leffateatteria. Talla kertaa kavelimme taas asemalle ja menimme metrolla ensin yhden pysakin etelaan ja sitten sinista linjaa lanteen. Respassa meidat oli neuvottu jaamaan pois kaksi asemaa liian aikaisin, joten jouduimme sitten kavelemaan, mutta lopulta loysimme oikean leffateatterin, jossa oli valittavana nelja leffaa. Palasimme myos metrolla. Taalla on tanaan Diwali. Se ja maaliskuinen Holi ovat kuulemma Intian suurimmat juhlat. Tanaan ihmiset ampuvat raketteja, antavat toisilleen lahjoj... read more

Asia » India » Uttar Pradesh October 16th 2009

Tanaan oli sitten vuorossa kunnon junamatka. Juna lahti jo klo 13.45 ja sen piti saapua aikataulun mukaan seuraavana aamuna klo 6.25. Nukuttiin aamulla pitkaan eli seitsemaan. Aamupalan jalkeen kaytiin viela kavelylla mutta ei ostettu kuin mehut. Hiukan ennen kahtatoista sitten rinkat selkaan ja kujia pitkin kadun varteen. Riksamatka ei kestanyt tuntiakaan, vaikka riksa ajoikin osan matkasta kapeita kujia pitkin ja ruuhkaakin oli. Asemalla oli luppoaikaa. Olga vahti tavaroita. Kavin ostamassa lehtia, vetta, mehut ja yhdessa otettiin kasvispiiraat. Alapedilla on 70-vuotias pariskunta (matkustajien nimet ja iathan on kirjoitettu vaunun seinalla olevaan listaan). Viereisessa osastossa oli kolme japanilaista tyttoa ja intialainen poika. Menin valilla istumaan heita vastapaata kaytavan toiselle puolelle ja aloin sitten jutella Rajnishin kanssa. Han on tosiaan japanilaisryhman opas. Jut... read more
katua

Asia » India » Uttar Pradesh » Varanasi October 15th 2009

Herasin jo neljalta enka saanut unta. Paatin siis lahtea veneajelulle yksinani. Kavin nyt toisessa suunnassa kuin viimeksi. Tuli nahtya se ghat, jossa poltetaan jatkuvasti ruumiita. Kavelin pikkukujia pitkin hotellille ja loysin korttelin paasta postitoimistonkin. Torkahdin vahan. Aamupalan jalkeen mentiin autoriksalla yliopistoalueen portille. Siita jatkettiin pyorariksalla katsomaan temppelia. Yliopistoalue olikin hyvin erilainen kuin kaupunki: vehrea ja vahan vakea. Riksanpolkijan veli vei meidat sitten autoriksalla leffateatterin lahelle. Soimme siella ennen leffaa. Paluumatkalla oli niin paljon ruuhkaa, etta piti kavella tavallista pidemmalti.... read more
portti
soutaja
ghat

Asia » India » Uttar Pradesh » Sarnath October 14th 2009

Herasimme jo neljan jalkeen. Puoli kuudelta lahdettiin ulos ja otettiin tunnin veneajelu. Aurinko nousi sen aikana. Virta olikin aika voimakas. Nahtiin yksi polttohautauskin. Kokko oli juuri sytytetty ja jalat nakyivat. Veneajelun jalkeen kavin yksin tutkimassa lahikortteleita. Aamupalalle menimme puoli kahdeksan maissa ja puoli kymmenelta lahdettiin jo paivakaynnille Saranathiin. Sinne mentiin riksalla, joka oli tilattu hotellista. Temppelissa seuraamme lyottaityi mies, jonka palkkasin edullisesti oppaaksi. Poikkesimme viela museossa. Paluumatkalla kuski vei meidat muslimikortteliin. Ostin sielta huiveja ja tilasin Olgalle ylioppilasmekon. Katsottiin kangas ja otettiin mitat raatalia varten. Ostoskeskuksessa (Mall) kavimme elokuvissa. Talla kertaa vuorossa oli toimintaleffa. Polkupyorariksalla tulimme hotellin lahelle ja kavimme ravintolassa, jonka edellisillan opas oli meille... read more
kyydissa
pyykilla
hotellimme

Asia » India » Uttar Pradesh » Varanasi October 13th 2009

Tulimme yojunalla Varanasiin. Kaduilla nakyi enemman polkuriksoja kuin Gwaliorissa. Eras hotellin tyontekija esitteli meille lahikortteleita. Kavimme yhdessa temppelissakin. Katsoimme pimean tuntua rannassa valoseremonian, joka kesti tunnin. Soin taas.... read more
komea katto
veneita

Asia » India » Madhya Pradesh » Gwalior October 12th 2009

Luulen etta mahavaiva tuli siita kun otin eilen illalla oluen. Tarjoilija kaatoi sen lasiin, joka ei ollut kuiva. Siinhan sita hanavetta sitten tuli. Tosiaan yolla sai kayda pytylla tunnin valein neljaan kertaan. Sitten otin antibioottia, joka vatsatautia vastaan, nukuin vahan. Aamupalalla otin vain teeta, vetta, johon laitoin vahan suolaa. Huone piti luovuttaa klo 12 ja juna lahtee klo 20.40. Tassa sita saa keksia tekemista. Ensin kulutettiin aikaa nettilassa. Sitten kaytiin ajelulla vanhassa kaupungissa. Kuski ei kylla ihan ymmartanyt sita minne halusin menna, mutta talla kertaa tarkeinta oli liike eika paamaara. Kayntiin kaantymassa linnoituksessa ja paadyttiin ostoskeskukseen. Otettiin makkarissa fantat ja ostin huokeita kauluspaitoja. Mentiin neljaksi elokuviin. Talla kertaa toimintaleffa, jossa oli mukana lauluosuuksia. Hotelliin hakemaan rinkat. Ennen junan lahtoa ehdittin k... read more
hotel
jyrkänne
junassa

Asia » India » Madhya Pradesh » Gwalior October 11th 2009

Paivajunalla Gwalioriin. Meita oltiin asemalla vastassa. Soimme hyvan lounaan hotellin ravintolassa. Riksalla mentiin ostoskeskukseen leffateatterin takia. Ensin kaytiin ostoksilla ja myohemmin leffassa. Nahtavyydet jaavat seuraavaan paivaan.... read more

Asia » India » Uttar Pradesh » Agra October 10th 2009

Herasimme jo ennen viitta jotta ehdimme Taj Mahaliin auringon noustessa. Siella vierahti pari tuntia. Taman jalkeen oli vuorossa intialainen aamiainen. Kavimme katsomassa pari pienempaa nahtavyytta. Riksakyyti oli oma kokemuksensa. Liikenne on taalla kaoottista, mutta sujuvaa. Iltapaivalla kaytiin viela taksilla hylatyssa kaupungissa, jonne oli matkaa 40 km. Maantien kunto vaihteli. Valilla oli hyvaa moottoritien tapaista, valilla kuoppaista. Viidelta oltiin hotellilla eika kayty enaa missaan. Kavelin lahistolla. Siella oli vauraan nakoista asutusta: hienoja autoja pihoissa. Suuren kadun varressa oli taas koyhemman vaen asutusta.... read more
menossa sinne
seinaa
sivusta katsoen

Tot: 0.233s; Tpl: 0.01s; cc: 16; qc: 71; dbt: 0.1839s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb