Page 36 of arsku Travel Blog Posts

Europe » Spain » Principality of Asturias » Gijón September 15th 2011

Paiva valkenikin aurinkoisena ja ennusteet lupasivat liki helleilmoja. Kavelin laheisen rannan kautta. Mietin poikkeaisinko myohemmin uimassa, mutta se aie jai. Cimavillan kukkulalta oli hyvat nakoalat. Poikkesin katsomassa roomalaisen kylpylan raunioita. Lounas oli ruhtinaallinen. Ensin ayriaiskeittoa, sitten linssikeittoa. Kumpaakin sai laittaa lautaselle kattilasta, ja soin molempia kaksi lautasellista. Kolmesta sardiinista jaksoinkin sitten syoda vain kaksi. Omenapiirakka meni melkein kokonaan, samoin 0,7 litran siideri. Iltapaivalla satoi. Poikkesin rautatiemuseossa ja asemalla ostamassa seuraavan paivan junalipun. Illalla kavin viela siiderilla keskustassa.... read more
DSCI0268
DSCI0271
DSCI0275

Europe » Spain » Principality of Asturias September 14th 2011

Matkustin junalla Leonista Gijoniin. Eraan tunnelin jalkeen maisema muuttui taysin: kuivasta ja keltaisesta sumuiseksi ja vihreaksi. Gijonissa piti vaihtaa sortsit farkkuihin ja ottaa takki esiin. Taman seudun erikoisuus on siideri, jota viela kaadetaan lasiin korkealta.... read more
DSCI0220
DSCI0222
DSCI0225

Europe » Spain » Castile & León » León September 13th 2011

Jostain syysta en saanut nukuttua lainkaan. Kavin aikaisin aamupalalla. Olikin aika viileaa, vaikka toki sortseilla tarkeni. Huomasin etta oikeaan reiteen sattui vahan, kun kavelin. Kavelin siita huolimatta bussiasemalle. Lahto Leoniin oli klo 11.15. Leonissa menin bussilla keskustaan, jalan ja auringon takia. Kysyin bussissa naisilta majapaikoista. He neuvoivat minulle pensionin plaza mayorilta. Lausuivat muuten kalje eika kajje, mika on nykyaan harvinaista espanjassa. Pension maksoi 20 €, otin sen. Nautin lounaan ja kiertelin ympari kaupunkia. Nukuin hyvin - keskusaukion jatkuva halina ei haitannut.... read more
DSCI0162
DSCI0163
DSCI0164

Europe » Spain » Castile & León » Salamanca September 12th 2011

Tuli nukuttua kymmeneen asti. Kun pensionissa ei ollut aamupalaa, kavin laheisessa kahvilassa. Lahdin sitten kiertelemaan lahitienoon nahtavyyksia. Vanhaan yliopistorakennukseen paasi sopivasti ilmaiseksi maanantaiaamuna. Kavin katsomassa myos katedraalin. Luola oli suljettu, vaikka sen piti olla auki. Olisin hoitanut keskipaivalla loppumatkan varauksia, mutta nettikahvila pitikin siestaa klo 14-17. Sattumalta loysin kirjaston, jossa pystyi myos kayttamaan nettia. Kavin illan tullen ostamassa huomiseksi bussilipun. Samalla matkalla loytyi viela tupakkakauppa, josta ostin postimerkit. Illallinen jai valiin, kun tuli naposteltua pinchoja.... read more
DSCI0137
DSCI0139
DSCI0142

Europe » Spain » Castile & León » Salamanca September 11th 2011

Salamanca on hyva esimerkki siita kuinka suunnitelmani joskus muuttuvat. Minun piti tulla tanne alun perin bussilla - paatinkin tulla junalla. Lahtoaika oli suunnilleen sama ja oletin etta junaan saa varmemmin lipun viime hetkella, mutta bussi voi olla loppuunmyyty. Minun piti olla taalla vain yksi yo, mutta paatinkin olla toisenkin. Loysin huokean pensionin. Kaupungissa on menossa juhla jonkin neitsyen kunniaksi. Kaduilla ja aukioilla on kojuja, jossa myydaan 1,8 eurolla juomia (viinia/olutta/virvokkeita) hiukopalan (pincho) kanssa. Keskusaukiolla oli illalla konsertti ja eraalla aukiolla nain akrobaattien esityksen. Pelle esiintyi katedraalin edessa.... read more
DSCI0069
DSCI0071
DSCI0072

Europe » Spain » District of Madrid » Madrid September 10th 2011

Kavelin paivalla pitkin kaupunkia, hieman eri paikoissa kuin eilen. Talla matkalla haluan lahinna nauttia lammosta ja ottaa rennosti. En jaksa nyt syventya mihinkaan taidemuseoihin.... read more
DSCI0045
DSCI0050
DSCI0052

Europe » Spain » District of Madrid » Madrid September 9th 2011

Jugé al bridge en un club local.... Aamulla kavin kavelylla keskustassa. Ostin lippiksen ja kyselin seuraavaa majapaikkaa, koska hostellissani ei ole tilaa viikon paasta. Otin paivaunet, jotta paasin virkeampana pelaamaan bridgea. Olin sopinut pelit facebookissa. Tulos ei ollut loistava, mutta oli kiva pelata. Illalla ehti viela nauttia yoelamasta. Yollakin tarkeni t-paidalla ja sortseilla. Paivalla ei ollut liian kuuma, koska ilma oli kuivaa.... read more
DSCI0003
DSCI0006
DSCI0009

Europe » Spain » District of Madrid » Madrid September 8th 2011

Saavuin illaksi Madridiin. Olin lentanyt vastaavan lennon kahdesti aiemminkin, mutta edellisilla kerroilla jatkoin valtameren yli Etela-Amerikkaan. Nyt jain tanne. Metrolla paasin hostellille. Oli jo aika myoha. Kavin ensin syomassa ja sitten parilla oluella. Oli tosi kesaisen lamminta. Paivalla oli ollut yli 30 astetta ja yollakin tarkeni hyvin sortseilla ja t-paidalla. Vakea riitti terasseilla yli puolenyon, vaikka olikin vain torstai-ilta.... read more

Europe » Spain » District of Madrid » Madrid May 14th 2011

Koneemme saapui Madridiin aamulla paikallista aikaa, mikä oli keskiyö Perun aikaa. Vaihtoaikaa oli nelisen tuntia. Ehdimme ostaa vesipulloja, söin voileivän ja pullan, ostin tax freesta viinapullon. Finnairin lennolla vieressämme istui eteläkorealainen mies. Kerkesimme juuri Tampereelle lähtevään bussiin. Olimme perillä klo 18. Olimme olleet matkalla 26 tuntia. Siihenkin tottui yllättävän hyvin. Mukava oli päästä ajoissa nukkumaan. ... read more

South America » Peru » Lima May 13th 2011

Paluulento lähti klo 11.50. Kentällä piti olla kolme tuntia ennen koneen lähtöä. Herätys oli klo 6.20 ja taksi oli tilattu tulemaan klo 8. Ehdimme syödä omia eväitämme: hostellin aamupalaa ei ollut vielä niin aikaisin. Kyyti oli muuten luotettavan oloinen, mutta polttoaineen merkkivalo vilkkui koko ajan. Päästiin silti perille. Hyvä oli tulla ajoissa, koska matkaselvitysjono piteni jälkeemme. Kentällä oli kallista, eikä siellä tullut syötyä paljon. Olimme tulleet chileläisellä Lanilla; palasimme espanjalaisella Iberialla. Lan kyllä päihitti Iberian selvästi. Lanilla oli tarjolla valittavaa viihdettä - Iberialla ei. Lanin paketissa oli tarjolla silmälappu ja korvatulpat - Iberialla ei. Perille silti päästiin. Nukuttua ei juuri tullut, koska edessämme istui pari puolalaista, ja heidän maanmiehiään tuli pariin otteeseen siihen käytävälle juomaan ja juttelemaan. ... read more
hei hei Lima
viidakkoa

Tot: 0.1s; Tpl: 0.007s; cc: 9; qc: 72; dbt: 0.0653s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb