Page 32 of arsku Travel Blog Posts

Europe » Slovakia » Bratislava Region » Bratislava September 4th 2013

Hain leipomosta pari sampylaa ja pullan ja nautin ne aamukahvilla. Suihku. Eilisen perusteella tuntui hurjalta lahtea liikkeelle sortseissa, mutta ei kylla tullut kylma, silla aurinko paistoi ja mittarit nayttivat jotain 25 astetta. Ajelua viela ympari kaupunkia. Kavin joen takana Petrzalkan kaupunginosassa. Se on sosialismin aikana rakennettu lahio, korkeita kerrostaloja, jotka on tosin maalattu. Paluu oli toisella bussilla eri sillan kautta. Kavin katsomassa siltaa, jossa ei ollut enaa moottoriliikennetta. Poikkesin vanhaankaupunkiin paivittamaan blogit kaupunginkirjastossa. Loytyi ilmainen netti, mutta ei kaikkia kirjaimia slovakialaiselta nappaimistolta. Julkaisen blogini vasta sitten kun saan valokuvia esille. Eilisen perusteella tuntui hurjalta lahtea liikkeelle sortseissa, mutta aurinko paistaa ja lampoa on jotain 25 astetta. Kavin syomassa hostellin lahella slovakkiravintolass... read more
DSCI0665
DSCI0667
DSCI0672

Europe » Slovakia » Bratislava Region » Bratislava September 3rd 2013

Hostellin nettiyhteys oli lakannut toimimasta yolla. Aamupalana oli omia ostoksiani ja hostellin kahvia. Suunnistin sitten vanhaankaupunkiin. Loysin kahvilan, jossa sai kayttaa nettia juoman hintaan 15 minuuttia. Tapasin paikallisen nettitutun. Kaytiin ensin viinilasillisella. Oli pilvista. Takki sai olla paalla ja valilla ripotteli vetta. Ostin 24 tunnin lipun paikallisliikenteeseen. Lahdettiin sitten Deviniin, joka on Itavallan rajalla. Siella oli vanha linna ja kommunismin uhrien muistomerkki. Palattiin keskustaan, syotiin kevyt lounas ja mentiin trollikalla katsomaan diplomaattikaupunginosassa, maen paalla olevaa puna-armeijan muistomerkkia, josta oli hienot nakoalat kaupunkiin. Paluumatkalla jaatiin pois linnan kohdalla ja kaveltiin sen halki ja makea alas kaupunkiin. Keskustelukielemme oli saksa - han osasi sita englantia paremmin, koska oli asunut Saksassa. Kun oli puhetta Slov... read more
DSCI0649
DSCI0642
DSCI0652

Europe » Slovakia » Bratislava Region » Bratislava September 2nd 2013

.Hyvin nukuttu yo: klo 22 - 6. Aamupalalla juttelin tsekkiperheen kanssa saksaa. Tavaroiden kasaaminen. En vaihtanut paalleni puhdasta t-paitaa, kun ajattelin etta junamatkalla tulee kuitenkin hiki. Menin ensin metrolla, sitten ratikalla. Varasin aikaa reilun tunnin. Matka rautatieasemalle kesti 40 minuuttia. Ensimmaisen puoli tuntia juna mateli Budapestissa, silloin nain viela viimeisen ratikan. Sitten vauhti kiihtyi. Junassa oli hyvin tilaa. Kavin ravintolavaunussa kahvilla. Ensin kauhistelin halvempiin hintoihin tottuneena 2 euron kahvia, mutta sita tulikin kannullinen, josta riitti 3 kupillista. Bratislavassa kavelin asemalta hostellille. Enaa eivat kulkeneet ratikat asemalta, kuten 10 vuotta sitten. Hostelli Mansard on keskeisella paikalla, toisin kuin Budapestin Chesscom. Netti on nopea. Kavin syomassa hostellinpitajan suosittelemassa slovakialaisessa ravintolassa Slovak Pub.... read more
DSCI0577
DSCI0574
DSCI0580

Europe » Hungary » Central Hungary » Budapest » Pest September 1st 2013

Oli rento aamu: ei kiiretta mihinkaan. Soin aamupalan samassa poydassa hollantilaisen pariskunnan kanssa. Heidan poikansa oli tullut opiskelemaan Budapestiin ja he olivat tuoneet autolla hanen tavaroitaan. Vaihdoin rahaa metroaseman valuutanvaihtopisteessa, ja se olikin paras kurssi, mita tana paivana nain: rautatieasemalla oli esimerkiksi paljon huonompi. Jouduin hetken etsimaan oikeaa paikkaa josta ostin vuorokauden lipun paikallisliikenteeseen. Menin metrolla rautatieasemalle - yksi vaihto. Siella pitikin jonottaa puolisen tuntia (vuoronumerolla), ennen kuin sai ostettua junalipun Bratislavaan. Lisaksi lippu on avoin, eli kay kuukauden aikana mihin tahansa junaan. Ajelin ratikoilla pitkin kaupunkia, ensin poikkesin kahvilla, sitten joen yli. Olisin mennyt jokiristeilylle, mutta vuorokauden lippu ei kaynytkaan siella - paitsi ilmeisesti kavisi arkipaivisin. Menin koysiradalla Bud... read more
DSCI0542
DSCI0559
DSCI0533

Europe » Hungary » Central Hungary » Budapest » Pest August 31st 2013

Ryanairin lento lahti 3 tuntia myohassa, mika on tosi harvinaista. Pirkkalan kentalla tuli sitten juotua kallista olutta. Budapestissa kerkesin viimeiseen kaupunkibussiin, joka vei hotellin lahelle. Oli oma haasteensa loytaa reitti pysakilta metroaseman lapi hotelliin. On mukavan lamminta. Ruokaa ei saanut enaa mistaan lahettyvilta. Onneksi soin kotona. Kavin katsomassa lahibaaria, jossa olisi ollut aiemmin ruokaa. Matkatavaraa tuli tosiaan mukaan vain 5,7 kg ja siinakin oli runsaasti Suomen ja Viron eurokolikoita. En halunnut ensinnakaan maksaa Ryanairilla 60 euroa ruumatavarasta. Lisaksi perilla on helpompaa liikkua vahalla matkatavaralla.... read more

Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok December 21st 2012

Peruin tälle päivälle sopimani bridgepelin. Nukuin yöllä huonosti, enkä ollut aamulla olostani varmaa, oliko se pelkkää väsymystä vai olinko tulossa kipeäksi. Eipä tullut unta päivälläkään. Otin kahteen otteeseen aurinkoa noin 10 - 15 minuuttia uimisen jälkeen uimahousuissa aurinkolaseissa lippis päässä. Uimahousut kuivuivat ainakin hyvin. Pysyttelin lähitienoolla. Tulostin nettilässä maihinnousukortit, uin lisää, kävin syömässä. Siis rentoa lomailua ilman suurempia paineita.... read more

Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok December 20th 2012

En laittanut tänään lainkaan aurinkovoidetta. Pyrin piipahtamaan keskipäivällä vain lyhyesti ulkona. Kävin hakemassa pyykit pesulasta ja jämähdin kahdeksi tunniksi nettiin. Latailin mm. kuvia tännekin. Menin sitten uimaan hotellin uima-altaaseen ja otin aurinkoa kymmenisen minuuttia. Sitten päiväunille. Loppuloma menee näköjään lorvimiseksi. Mitään nähtävyyksiä ei kiinnosta kiertää. Kuviakin tulee sikäli otettua vähän. Söin lähitienoolla ja kävimme illalla Silomilla oluella ja rihkamaostoksilla.... read more

Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok December 19th 2012

Nukuin kunnolla ja jatin aamu-uinnin valiin. Vatsa toimi sen verran vilkkaasti, etta paatin ottaa immodiumia, jotta bussimatkalla ei tulisi ongelmia. Olin saanut selville etta majapaikkamme lahelta lahtisi bussi lentokentalle. Hotellin respa tiesi kertoa tarkemman lahtopaikan. Sinne oli matkaa vajaa puolisen kilometria. Myohastyimme juuri klo 12 lahtevasta bussista, joten oli reilusti aikaa odottaa tunnin paasta lahtevaa seuraavaa, jossa olikin hyvin tilaa. Lentokentalta menimme sitten junalla Makkasanin asemalle. Sielta oli tarkoitus jatkaa hotelliin taksilla, mutta taksia olisi joutunut odottamaan kuulemma 20 minuuttia, joten kavelimme 200 metrin paassa olevalle metroasemalle ja menimme metrolla. Vein pyykkeja pesetettavaksi ja vaihdoin rahaa. Olin huomannut etta kateiseuroilla sai noin 10 % enemman bahteja kuin automaatista nostamalla luottokortilla. Soin talla kertaa pippuripi... read more

Asia » Thailand » Central Thailand » Jomtien December 18th 2012

Heratys klo 5.30, jotta ehdin katsomaan aamun tahtia. Sitten uimaan ja syomaan ravintolassa aamiaisbufee 190 bahtilla eli 5 eurolla. Sita seurasikin monta tuntia lorvimista hotellissa. Yritin nukkuakin, mutta naapurikorttelista kuuluva poraus hairitsi. Lahdin rannalle klo 15. Olisin voinut menna aiemminkin. Rannalla oli nimittain paljon varjoja ja tuoleja, eli en olisi joutunut olemaan keskipaivalla suorassa auringonpaahteessa. Kavin meressa kolmesti. Illaksi syomaan Pattayan keskustaan. Menin kansanpaikkaan ja tilasin poytaan kuuman lautasellisen kalaa ja vihanneksia.... read more

Asia » Thailand » Central Thailand » Jomtien December 17th 2012

Laitettiin herätys kuudeksi, jotta ehdittiin uimaan ajoissa, kun ei ollut vielä liian kuuma eikä aurinko porottanut liikaa. Uitiin vielä hotellin altaassakin. Menin sitten pelaamaan bridgeä kolmeksitoista. Pelipaikka oli vaihtunut viime talvesta Pattayan keskustasta lähelle Jomtienia.Paljon oli tuttuja kasvoja. Partnerikseni tuli norjalainen pelaaja. Pelitulos ei ollut erityisen hyvä - alkaakohan minulla olla peliväsymystä? En muistanut ottaa kameraa mukaan pelipaikalle, joten se jäi nyt kuvaamatta. Käytiin sitten rannalla vielä auringon laskiessa, mutta ei uitu. Mentiin lavataksilla katsomaan Pattayan keskustaa. Kierrellessä satuttiin suomalaisten rekkamiesten baariin, jossa juotiin yhdet. Paikalla oli yksi suomalainen rinkkamatkailija, joka oli ollut Kamputseassa. Kesät hän työskentelee Malagassa, pitää siellä baaria uruguaylaisen tyttöystävänsä kanssa.... read more

Tot: 0.078s; Tpl: 0.007s; cc: 9; qc: 66; dbt: 0.0451s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb