Page 34 of arsku Travel Blog Posts

Asia » Hong Kong December 6th 2012

Matkaan tuli mutka. Tampereen-kone tuli niin myohaan etten ehtinyt Bangkokiin lahtevaan koneeseen. Minut reititettiin uudestaan. Ensin yolento Hong Kongiin, vaihtoaikaa 4,5 tuntia ja sitten Bangkokiin. Tulipahan kaytya yllattaen Hong Kongin lentokentan transit-alueella. Lentokoneessa istui vieressa kiinalainen pariskunta. Nainen huuhteli juomavedella suunsa ja sylki veden tyhjaan mukiin. Olikohan se jokin paikallinen tapa? Matkustin lentokentalta keskustaan junalla (35 bahtia, noin euron) ja otin sitten loppumatkaksi taksin, josta maksoin 90 bahtia. Kavin viela lahikadun kansanomaisessa ravintolassa iltapalalla. Erinomaisesti tarkeni yollakin.... read more

Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok February 11th 2012

Menin viikonloppumarkkinoille ja ostin tuliaisia lapsilleni seka itselleni viela yhden t-paidan. Poikkesin viimein katsomassa laheista puistoa, joka olikin näkemisen arvoinen: oli musiikkia, kirjasto, kuntosalivarusteet taivasalla ja mukavia näkymiä: pilvenpiirtäjiä puiden taustalla. Illalla poikkesin vielä Silom-kadulla ostoksilla. Piti ehtiä ajoissa nukkumaan, koska oli tiedossa aikainen herätys: lento klo 9, ja päätin herätä jo klo 4.... read more
puita
ulkokuntosali - vai kuntopuisto?
kuntopolku

Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok February 10th 2012

Kavin kansallismuseossa, mennen tunnin bussilla. Pääsin liikkeelle vasta puolenpäivän aikaan. Bussimatka kesti tunteroisen ja perilla olin pari tuntia. Katsottavaa riitti monessa rakennuksessa, ja loppupäästä en jaksanut enää kierrellä kaikkia paikkoja. Kuninkaiden aikaansaannoksista kerrottiin aika paljon. Söin lounaan museon ravintolassa ja ostin kaupasta yhden postikortin. Mennen tullen poikkesin katsomassa, mihin hintaan t-paitoja oli myynnissä, mennessä Silom-kadulla, palatessa ostoskeskuksessa.... read more
punainen talo
pukeutumisvinkkejä
keula

Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok February 9th 2012

Tanaan oli sitten paluu Bangkokiin, samaan hotelliin, jossa olin ollut alkumatkan. Soin majapaikassa aamiaisen ja lahdin liikkeelle vahan ennen klo 11, jolloin huone piti luovuttaa. Jatin majapaikkaan pari paitaa, joita en aikonut enaa tuoda Suomeen takaisin: revennyt punainen kauluspaita ja nuhjaantunut Augsburg-paita. Saavat viettaa elakepaivansa taalla lampimassa. Valitsin paluukyydiksi pikkubussin. Ensinnakin pikkubussien lahtopaikka oli ihan majapaikan lahella, niita lahti koko ajan eli aina kun auto tuli tayteen matkustajia, ja ne ajoivat Victorian aukiolle, Sky Train -aseman lahelle. Junan lahtoa olisi pitanyt odottaa yli tunti, ja isot bussit ajavat sellaiselle asemalle, josta matkaa joutuu jatkamaan taksilla metroasemalle. 75 km:n matka kesti reilun tunnin. Kavin vaihtamassa kateiseuroja. En halunnut enaa ottaa automaatista isoa summaa ja maksaa siita palkkioita. Hankkiudu... read more

Asia » Thailand » Central Thailand » Ayutthaya February 8th 2012

Valvoin taas yolla pari tuntia. Nukuin sitten puoli kahdeksaan asti. Lahdin kahdeksalta liikkeelle. Polkupyora oli siis vaihteeton, kasijarrullinen. Edessa oli kori, ja mukana oli toki lukko. Olin saanut vinkin, etta reppu kannatti kiinnittaa niin, ettei kukaan voi kiskaista sita irti. Oli hyva polkea: maasto on tasaista, tiet leveat eika liikennetta ole hirveasti. Vahan tuli mieleen Kyoto: sekin on entinen paakaupunki ja poljin siella 4 vuotta sitten. Poljin ensin kauimpana olevaan kohteeseen eli Wat Phra Si Sarphnetiin. Sisaanpaasy maksoi 50 bahtia, eli runsaan euron. Paikalla ei nakynyt kuin pari muuta turistia. Tassa paikassa oli kolme suippokarkista tornia. Kaikki rakennukset olivat raunioina ja niihin oli kielto astua. Etsin seuraavaksi norsupaikan. En nytkaan halunnut menna ratsastamaan norsulla, mutta otin niista valokuvia ja ostin myymalasta postikortteja. Paluumatkalla poikk... read more
raunioita
aamukavely
kuvaaja loytyi

Asia » Thailand » Central Thailand » Ayutthaya February 7th 2012

Matkustin tanaan junalla Ayutthayan pikkukaupunkiin. Majapaikan varasin aamulla netissa varmuuden vuoksi. Junamatka maksoi 3. luokassa vain 40 senttia (15 bahtia), vahemman kuin kaksi pysakkia metrolla. Junassa ei ollut ilmastointia, mutta ilma ei tuntunut tukalalta, kun ikkunat olivat auki. Junassa kiersi ruokien, juomien ja arpojen myyjia. Matkaa oli siis 76 kilometria ja se kesti vajaan kaksi tuntia. Varsinkin alkumatkasta Bangkokissa kyyti oli hidasta, mutta onneksi maaseudulla mentiin jo lujempaa. Samassa vaunussa oli muutama rinkkaturisti. Asemalta kavelin muiden turistien kanssa lautalle, joka vei joen yli 4 bahtilla. Majapaikkaan oli matkaa puolisen kilometria, mutta silti minun piti kysya reittia turistineuvonnasta, kun se oli merkitty karttaan niin epatarkasti. Oli hyva etta olin varannut huoneen, silla majatalo (PU Guesthouse) oli tullut jo tayteen. Illemmalla nakyi turist... read more
lautalla

Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok February 6th 2012

Paiva meni matkatessa. Minulla ei ollut sinansa kiire lahtea saarelta. Kavin rauhassa aamiaisella ja kokosin kamppeeni. Lahdin klo 11:n laivalla. Mantereella pitikin odottaa Bangkokiin lahtevaa bussia yli tunnin. Matkaan paastiin klo 13 ja perilla oltiin klo 17. Olin valinnut sellaisen majapaikan, joka oli Sky Train -aseman vieressa ja jossa oli uima-allas. Kovin ei innosta lahtea tanaan tutkimaan lahitienoota, joka vaikuttaa toimistoalueelta.... read more
hotellin katolta
naapuritalo
oinen kuva

Asia » Thailand » Central Thailand » Ko Samet February 5th 2012

Suomen pressanvaalit tuntuvat kovin kaukaiselta asialta muuten. Herasin jo ennen auringonnousua. Oli kiva kavella kylalla kun ei ollut viela kuuma. Ihmisia ei ollut juurikaan liikkeella ja useimmat paikat olivat kiinni. Sentaan loytyi yksi aamiaispaikka. Menin uimaan yhdeksan maissa. Jatin kamani norjalaisturistien luo. Piipahdin siis meressa ehka kymmenisen minuuttia. Suolaisen veden jalkeen oli syyta ottaa suihku. Kavin tarkistamassa sahkopostit kymmenen jalkeen. Palatessa jututin suomalaispaikan pitajaa. Hotellin pitaja vaihtoi pyynnostani pyyhkeet. Toista olin kayttanyt rannalla, toista muuten. Otin parvekkeella oluen ja nukuin pari tuntia. Kavin syomassa kanakeittoa. Sain paahani pesta ykkossortsini. Majapaikassa ei ollut lavuaaria. Pesualtaana kaytin jaakaapin ala-astiaa. Kavin viela uimassa viiden aikaan. Nyt kamani jaivat ruotsalaisten huomaan. Vesi oli tosi miellyttavan... read more
suomalaisbaari
majapaikka
kuivaus menossa

Asia » Thailand » Central Thailand » Ko Samet February 4th 2012

Mikaan ei mennyt tanaan oletusten mukaan. Minibussikyyti tuli 70 minuuttia myohassa. Soittelin jo sinne, kun luulin etta minut oli unohdettu poimia kyytiin. Vieressani istui maltalaisia. Kuulin heilta etta heidat oli noudettu ajoissa, mutta sitten oli odotettu etta edessa istuvat arabit saivat aamiaisensa lopetettua. Yhden heista piti viela tupakoida kyydissa ja han olisi halunnut pysahtya ostamaan juotavaa, mutta protestoimme ja ajoimme sitten suoraan satamaan. No ehka vastavaa kaytosta voisi olettaa joiltakin maamiehiltanikin. Kun ostin yhdistetyn auto- ja laivakyydin, jain siihen kasitykseen, etta saisin kyydin hotellia lahimmalle rannalle. No kyyti veikin toiselle rannalle, jonne piti ensinnakin kahlata (ei ollut laituria). Sitten piti ottaa lava-autokyyti majapaikkaani. Oli muuten huonokuntoisin tie, jolla olen ollut. Kun lopulta paasin majapaikkaan, ilmeni etta se oli buukatt... read more
laivassa
lava-autoja

Asia » Thailand » Central Thailand » Jomtien February 3rd 2012

Useampikin tuttu on tainnut todeta ettei ole viihtynyt Pattayalla ja etta pari paivaa on riittanyt. Mina kylla olen viihtynyt. Olenkin kylla majoittunut Jomtieniin, joka on rauhallista aluetta. Rantahotellista on paassyt suoraan uimaan mereen. Lava-autolla on paassyt 25 sentilla Pattayalle pelaamaan bridgea ja katsomaan vilkkaampaa menoa tarvittaessa. Nyt ei ollut ohjelmassa mitaan uutta. Poikkesin aamulla uimassa pikaisesti. Lahdin puolenpaivan aikaan tutulla lava-autolla tuttua reittia tutulle bridgekerholle pelaamaan tutun partnerin kanssa. Paatin varata sitten Bangkokiin yhden yon. Tunti meni kun katselin tarjontaa ja sain valittua. Poikkesin katsomassa ruotsinsuomalaista, joka asuu taalla muutaman kuukauden. Luulin etta siihen kerrostaloon olisi lyhyt matka, mutta mutkaa tulikin, kun isojen talojen pihojen lapi ei paassyt kavelemaan ja piti kiertaa iso kortteli.... read more
bridgea
peli menossa

Tot: 0.084s; Tpl: 0.008s; cc: 8; qc: 63; dbt: 0.0451s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb