Fillarointipaiva

Thailand's flag
Asia » Thailand » Central Thailand » Ayutthaya
February 8th 2012
Published: February 9th 2012

Valvoin taas yolla pari tuntia. Nukuin sitten puoli kahdeksaan asti. Lahdin kahdeksalta liikkeelle. Polkupyora oli siis vaihteeton, kasijarrullinen. Edessa oli kori, ja mukana oli toki lukko. Olin saanut vinkin, etta reppu kannatti kiinnittaa niin, ettei kukaan voi kiskaista sita irti. Oli hyva polkea: maasto on tasaista, tiet leveat eika liikennetta ole hirveasti. Vahan tuli mieleen Kyoto: sekin on entinen paakaupunki ja poljin siella 4 vuotta sitten.

Poljin ensin kauimpana olevaan kohteeseen eli Wat Phra Si Sarphnetiin. Sisaanpaasy maksoi 50 bahtia, eli runsaan euron. Paikalla ei nakynyt kuin pari muuta turistia. Tassa paikassa oli kolme suippokarkista tornia. Kaikki rakennukset olivat raunioina ja niihin oli kielto astua. Etsin seuraavaksi norsupaikan. En nytkaan halunnut menna ratsastamaan norsulla, mutta otin niista valokuvia ja ostin myymalasta postikortteja. Paluumatkalla poikkesin viela Wat Ratchaburanassa. Siina oli torni, jonne paasi kiipeamaan sisaan. Paikalla oli muitakin turisteja, ja portin edessa oli teline pyorille. Sisaanpaasy oli tannekin sen 50 bahtia.

Kello olikin jo kymmenen, ja suuntasin majapaikkaan. Oli ollut puhetta, etta minulla vaihtuisi huone ennen yhtatoista, eli siirtyisin varsinaiseen kahden hengen huoneeseen, josta olin maksanutkin. Huoneen siistimiseen piti kulua kymmenisen minuuttia, ja menin sina aikana syomaan aamiaisen. Kavikin niin, etta huoneessa olijat eivat lahteneetkaan viela pois, joten sain pitaa saman huoneen toisenkin yon.

Menin paivaunille. Haluan valttaa liikkumista ulkona klo 11 - 15, jolloin ultraviolettisateily on voimakkaimmillaan. Lisaksi kun paivalampotila on jotain +35, niin ulkona on keskipaivalla kuumakin. Nukuin jotain klo 11 - 14. Sitten otin suihkun, kavin postitoimistossa ostamassa postimerkit ja menin nettilaan. Olin loytanyt sen pyoraretkellani aamulla, ja tunti maksoi vain 10 bahtia: saman verran kuin majapaikassa 10 minuuttia.

Kavin uudestaan norsupaikassa. Nyt siella oli turistilauma ja norsuilla ratsastettiin lahialueella. Ostin tyttarelleni tuliaisen. Museot olivat menneet jo kiinni. Kavin katsomassa viela yhta kohdetta, joka oli poltettu luostari ja jossa oli Buddhan paa juurien valissa. Tein viela ennen auringonlaskua pienen pyoralenkin, ennen kuin palautin pyoran. Kirjoitin ostamani postikortit.

Oli tahtikirkas ilta: Venus, Jupiter ja taysikuu nakyivat hyvin. Ruokailin nyt katuravintolassa. Tormasin taas saksalaiseen Peteriin, jonka olin nahnyt eilen. Kavimme kavelylla yotorilla, ja siella soin toisen ruoka-annoksen. Paluumatkalla poikkesimme viela parissa baarissa, jossa oli vain thaimaalaisia.

Tot: 0.128s; Tpl: 0.015s; cc: 7; qc: 24; dbt: 0.0657s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb