junalla pikkukaupunkiin

Asia » Thailand » Central Thailand » Ayutthaya
February 7th 2012
Published: February 8th 2012

Matkustin tanaan junalla Ayutthayan pikkukaupunkiin. Majapaikan varasin aamulla netissa varmuuden vuoksi. Junamatka maksoi 3. luokassa vain 40 senttia (15 bahtia), vahemman kuin kaksi pysakkia metrolla. Junassa ei ollut ilmastointia, mutta ilma ei tuntunut tukalalta, kun ikkunat olivat auki. Junassa kiersi ruokien, juomien ja arpojen myyjia. Matkaa oli siis 76 kilometria ja se kesti vajaan kaksi tuntia. Varsinkin alkumatkasta Bangkokissa kyyti oli hidasta, mutta onneksi maaseudulla mentiin jo lujempaa. Samassa vaunussa oli muutama rinkkaturisti.

Asemalta kavelin muiden turistien kanssa lautalle, joka vei joen yli 4 bahtilla. Majapaikkaan oli matkaa puolisen kilometria, mutta silti minun piti kysya reittia turistineuvonnasta, kun se oli merkitty karttaan niin epatarkasti. Oli hyva etta olin varannut huoneen, silla majatalo (PU Guesthouse) oli tullut jo tayteen. Illemmalla nakyi turisteja, jotka kiersivat paikasta toiseen etsimassa majoitusta. Sain viela samaan hintaan 3 hengen huoneen, koska 2 hengen huoneita ei enaa ollut. Tallelokero oli sikali erikoinen, etta siihen vaadittiin oma lukko.

Kavin paakadulla ostoksilla: iso vesipullo, limsaa ja pieni lukko. Kavin kavelylla pohjoisessa pain. Loysin postitoimiston, joka oli jo kiinni. En ollut heti loytaa reittia takaisin. Vuokrasin sitten pyoran vuorokaudeksi. Otin sen jo klo 18.30, jotta saattaisin lahtea liikkeelle jo aamulla varhain. Hinnaksi tuli 40 bahtia eli euro. Istuin sitten viereisessa ravintolassa oluen kahden saksalaisturistin kanssa, joita olin jo moikannut aiemmin.

Vatsa oli taas ripulilla. Onneksi ei tarvinnut kayda vessassa junamatkalla. Kavin sitten syomassa vasta paivan paatteeksi ja majapaikan ravintolassa. Vasytti sen verran, etta menin nukkumaan jo klo 21.

Tot: 0.064s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 27; dbt: 0.0256s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb