Koh Samet - myohaan, pieleen ja viereen

Asia » Thailand » Central Thailand » Ko Samet
February 4th 2012
Published: February 4th 2012

Mikaan ei mennyt tanaan oletusten mukaan. Minibussikyyti tuli 70 minuuttia myohassa. Soittelin jo sinne, kun luulin etta minut oli unohdettu poimia kyytiin. Vieressani istui maltalaisia. Kuulin heilta etta heidat oli noudettu ajoissa, mutta sitten oli odotettu etta edessa istuvat arabit saivat aamiaisensa lopetettua. Yhden heista piti viela tupakoida kyydissa ja han olisi halunnut pysahtya ostamaan juotavaa, mutta protestoimme ja ajoimme sitten suoraan satamaan. No ehka vastavaa kaytosta voisi olettaa joiltakin maamiehiltanikin.

Kun ostin yhdistetyn auto- ja laivakyydin, jain siihen kasitykseen, etta saisin kyydin hotellia lahimmalle rannalle. No kyyti veikin toiselle rannalle, jonne piti ensinnakin kahlata (ei ollut laituria). Sitten piti ottaa lava-autokyyti majapaikkaani. Oli muuten huonokuntoisin tie, jolla olen ollut.

Kun lopulta paasin majapaikkaan, ilmeni etta se oli buukattu tayteen. Ystavallinen britti heitti minut moottoripyoralla kylaan, josta sain hotellihuoneen. Se ei ollut toki rannassa, mutta muuten sijainti oli keskeinen.

Kavin kiertamassa kylan paasta paahan ja soin sitten kalaa auringonlaskun aikaan. Auringon laskettua Venus ja Jupiter nakyivat hyvin, samoin kuu korkealla taivaalla. Rannassa oli nayttava tulishow.

Kuvia lataan sitten mantereella, jossa nettiyhteys on puolta halvempi.

Tot: 0.112s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 31; dbt: 0.0837s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb