Page 38 of arsku Travel Blog Posts

Africa » Egypt » Upper Egypt » Luxor January 22nd 2011

Aamupalan jälkeen ehti käydä vielä terassilla, ennen kuin kyyti nouti meidät kentälle.... read more

Africa » Egypt » Upper Egypt » Luxor January 21st 2011

Aamulla ei ollut ajastettua heratysta. Menin omaan tahtiin aamupalalle. Kun Anne oli siella, pyysin hanta mukaan ostoskierrokselle. Menimme ensin Televisiokadulle jalan ja yritimme loytaa kauppapaikan, jossa han oli kaynyt aiemmin. Se loytyikin, mutta sita oltiin vasta avaamassa, joten tulimme takaisin hotellin lahelle mikrobussilla. Ostin eilen loytamastani paikasta t-paitoja ja sen naapurista huiveja. Keskipaivalla kavin tietoisesti kattoterassilla ottamassa aurinkoa noin 20 minuutin ajan ja uin taas altaan halki. Muita uimareita ei nakynyt, auringonottajia jonkin verran. Lahdimme sitten yhdessa Luxorin museoon, mutta kun paasimme sinne, se olisi ollut auki enaa vajaan tunnin ja paatimme tulla uudestaan neljan jalkeen, jolloin se aukesi uudestaan. Kavimme paluumatkalla Alaan kaupalla papyrusostoksilla. Neljaksi sitten museoon, edessamme oli kymmenisen ihmisen jono, joka veti nope... read more
DSCI0558
DSCI0563
DSCI0564

Africa » Egypt » Upper Egypt » Aswan January 20th 2011

Piti herata ajoissa. Auto nouti meidat hotellilta klo 7. Assuaniin on matkaa jotain paalle 200 km, mutta sinne meni liki nelja tuntia. Emme kylla pysahtyneet teelle kuin kerran, mutta matkalla on muita hidasteita: toyssyja ja tie vei taajamien lapi. Asutustahan oli koko ajan. Kavimme katsomassa Assuanin patoa ja Nasser-jarvea. Sitten parkkeerasimme auton lahelle Assuanin basaaria ja kavimme syomassa. Assuanin kaupunki naytti isommalta kuin Luxor: rantakadulla oli komeita rakennuksia. Kerkesimme takaisin viideksi, eli niihin main kun aurinko laski. Kavin kiertamassa kaupunkia illalla, oluella Ali Babassa, kokiksella Televisiokadun paikallisessa ravintolassa (muut asiakkaat egyptilaisia), farkkukaupoissa. Vasymys iski kuitenkin sen verran varhain etta piti menna nukkumaan jo kymmenelta.... read more
DSCI0518
DSCI0520
DSCI0524

Africa » Egypt » Upper Egypt » Valley of the Kings January 19th 2011

Nukuin oikein kunnon younet: klo 20 - 6.30. Jossain valissa yota oli uni, joka sijoittui Hakatielle (josta muutin pois 1997). Eras tyokaverini valitti, kuinka on vaivaa lapsistani (jotka ovat taysi-ikaisia), ja paikalla oli viela yksi bridgenpeluututtu. Kaikenlaista unta sita nakeekin Niilin varrella. Sovittiin huomiseksi retki Assuaniin Annen kanssa. Teijan lankomies lahtee kuskiksi, hanhan ajaa taksia. Paasin kymmenen jalkeen joen yli. Vuokrasin 15 punnalla pyoran kaverilta, jonka kanssa asiasta oli sovittu eilen. Pyoraily sujui hyvin, vaikka ei ollut vaihteita ja istuin oli matalalla. Paatin rikkoa paikallista pukeutumiskoodia ja lahdin liikkeelle sortseissa, koska farkuissa pyoraileminen olisi ollut turhan hankalaa. Takki oli paalla yleensa, tosin annoin vahan kasivarsille aurinkoa. Onneksi maasto oli aika tasaista. Katsastin ensin Hatsepsutin temppelin. Siella oli liikkeella ... read more
DSCI0472
DSCI0475
DSCI0477

Africa » Egypt » Upper Egypt January 18th 2011

Laiskotti. Lahdin liikkeelle vasta yhdentoista aikaan. Lautalla yli, ajoin taksilla lipputoimistoon ja kavin katsomassa pari temppelia. Ensimmaisessa (Habu) oli ryhma argentiinalaisia. Turisteja oli liikkeella polkupyorilla. Taidanpa minakin vuokrata taalta huomenna pyoran. Otin pienet paivaunet ja kavin muumiomuseossa, joka oli kylla aika vaatimaton. Olin muutaman kerran siirrellyt kuvia kamerasta nettikahvilan koneelle ja sielta muistitikulle. Illalla kavi sitten niin, etta sain yhdessa siirrettya kuvat koneelle, mutta muistitikkua ei huolittu enaa usb-asemaan. Seuraavassa paikassa sain kylla laitettua muistitikun sisaan, mutta kameran kuviin ei paassyt enaa kasiksi. No siihen oli kai mennyt jokin virus. Kuvia saa otettua lisaa ja katsottua. Mielenkiintoista kuinka ne saa sielta viela ulos.... read more
patsaita
muuria
DSCI0441

Africa » Egypt » Upper Egypt » Luxor January 17th 2011

Tanaan tuli kaytya toisessa temppelissa, Karnakissa. Sinne paasi katevasti, huokeasti ja varmasti paikallisella pikkubussilla. Temppeli oli isompi kuin Luxorin temppeli, ja siella olikin monta bussilastillista turisteja. Kolmen aikaan lahdimme porukalla veneajelulle, mukana olivat myos Teijan miehen veljenpojat, 5 ja 3 vuotta. Vanhempi heista ratsasti kamelilla, nuorempi ei uskaltanut. Kavimme banaaniviljelmilla lansirannalla. Soimme viela illallista paikallisessa ravintolassa. Kavin matkatoimistoissa selvittamassa Kairon-matkan vaihtoehtoja. Ilmeisesti he myyvat vain sellaista pakettia, jossa on mukana kaikki kyydit, ja perilla opas ja lounas. Illalla muuten satoi vetta, mika on taalla sangen harvinaista.... read more
kaytava
DSCI0335
DSCI0337

Africa » Egypt » Upper Egypt » Luxor January 16th 2011

Nukuin klo 6.30 asti. Oli jo ihan valoisaa. Aamupalakin oli varsin riittoisa: oli mm. haudutettuja kasviksia, nakkeja, jotain paputahnaa. Jututin myos naapurihuoneessa majoittuvaa suomalaisnaista. Hanen ystavansa asuu taalla ja naimisissa egyptilaisen kanssa. Kavimme tekemassa pienen kierroksen lahikortteleissa. Matkustin sitten yksin lautalla Niilin lansirannalle. Polkupyorien kauppaaminen oli rasittavan tunkeilevaa. Tulin nettikahvilaan paa-asiassa siksi, etta saisin olla rauhassa. Kavin sitten Luxorin temppelissa (oli se ollut valtavan kokoinen aikanaan), paapostissa, rautatieasemalla, uima-altaassa, sitten kahvilla ja syomassa tuoreiden tuttujen kanssa. Naapurihuoneeseen on tosiaan majoittunut lappilainen Anne, joka on tullut tanne, koska taalla asuu hanen kaverinsa Teija, joka naimisissa egyptilaisen kanssa. Kavimme syomassa nelistamme. Kuvien lataaminen ei oikein onnistunut.... read more
temppelissa
DSCI0271
DSCI0275

Africa » Egypt » Upper Egypt » Luxor January 15th 2011

Heratys klo 3.45. Bussilla Vantaalle klo 5.00 - 7.20, lennolla Luxoriin klo 10 - 15. Hotelli on ihan hyvatasoinen ja ihan keskella kaupunkia. Matkatoimiston tervetulotilaisuudessa oli opas ja meita turisteja kolme. Kavin ostamassa apteekista mahalaaketta, kioskista vetta ja verovapaasta kaupasta olutta. Otin kattoterassin seisovan poydan. Menin nukkumaan jo klo 20. Katumelu ei hairinnyt unta, vaikka en kayttanytkaan korvatulppia.... read more

Europe » United Kingdom » England » Greater London » Putney October 3rd 2010

Minulla oli lähtölento Gatwickista klo 16.50. Siinäpä ehti vielä tehdä jotain aamupäivällä. Nukuin aika pitkään. Sasha lainasi naapurin pyörää ja poljimme kaksistamme Kew Gardenia katsomaan. Jessica tuli poikien kanssa autolla. Mennessä ei satanut, perillä alkoi sataa, joten olimme pääosin sisätiloissa eli kasvihuoneissa. Söimme siellä kevyen lounaan. Jessica ja pojat jäivät vielä puistoon, ja me poljimme takaisin asunnolle pienessä vesisateessa. Yhteys Putneysta Gatwickiin oli kätevä: Putneyn asemalta pääsi Clapham Junctioniin, joka onkin Englannin vilkkain risteysasema, ja sieltä juna vei Gatwickiin. Lento oli perillä Helsingissä klo 21.45, matka jatkui bussilla ja kotona olin puolenyön jälkeen. Niin, kävin näiden ihmisten luona viimeksi 1990-luvulla. Mistäpä tietää milloin ja missä näen heidät taas seuraavan kerran.... read more
DSCI0233
DSCI0235
DSCI0247

Europe » United Kingdom » England » Greater London October 2nd 2010

Lähdin aamupäivällä metrolla liikenteeseen Sashan ja heidän esikoispoikansa Lukan kanssa. Sasha vei Lukan ukrainalaiseen kouluun, jossa oli kolme oppituntia. Sinä aikana kävimme Sashan kanssa aamiaisella ja tutustumassa Portobello Roadin markkinoihin. Kävelimme vielä ostoskeskukseen, josta ostin pojille legoja. Nicolashan on 3,5-vuotias ja Luka kohta 6. Koulun jälkeen menimme tiedemuseoon katsomaan kolmiulotteista leffaa meren syvyyksistä. Kertojaäänenä oli John Depp. Leffan jälkeen tapasimme Jessican ja Nickin. Aikaa kului museossa lasten ehdoilla. Ajoimme sitten bussilla joen eteläpuolelle ja kävimme viisistämme syömässä vietnamilaisessa ravintolassa. Lähdin sitten yksin liikenteeseen. Olin saanut käyttööni heidän vieraslippunaan olevan älykortin. Latasin siihen rahaa. Kun käytti riittävän paljon matkoja, kortilta ei enää velotettu yli päivälipun hintaa. Kun illalla palasin asunn... read more
DSCI0206
DSCI0207
DSCI0212

Tot: 0.121s; Tpl: 0.008s; cc: 13; qc: 64; dbt: 0.0589s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb