Autolla Assuaniin

Africa » Egypt » Upper Egypt » Aswan
January 20th 2011
Published: January 20th 2011

Piti herata ajoissa. Auto nouti meidat hotellilta klo 7. Assuaniin on matkaa jotain paalle 200 km, mutta sinne meni liki nelja tuntia. Emme kylla pysahtyneet teelle kuin kerran, mutta matkalla on muita hidasteita: toyssyja ja tie vei taajamien lapi. Asutustahan oli koko ajan.

Kavimme katsomassa Assuanin patoa ja Nasser-jarvea. Sitten parkkeerasimme auton lahelle Assuanin basaaria ja kavimme syomassa. Assuanin kaupunki naytti isommalta kuin Luxor: rantakadulla oli komeita rakennuksia.

Kerkesimme takaisin viideksi, eli niihin main kun aurinko laski. Kavin kiertamassa kaupunkia illalla, oluella Ali Babassa, kokiksella Televisiokadun paikallisessa ravintolassa (muut asiakkaat egyptilaisia), farkkukaupoissa. Vasymys iski kuitenkin sen verran varhain etta piti menna nukkumaan jo kymmenelta.

Tot: 0.063s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 24; dbt: 0.0456s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb