Page 37 of arsku Travel Blog Posts

South America » Peru » Cusco » Cusco May 3rd 2011

Olipa taas kylma yo: sisalla lamminta vain 15 astetta. Se hidasti aamuista lahtoa. Onneksi tuli lamminta vetta. Kavimme katsomassa laheisen kirkon, arkkipiispan palatsin, ja menimme sitten kaupunkikiertoajelulle, joka tehtiin vanhalla ratikalla. Jaimme pois Sacsayhuamanin kohdalla. Nehan rauniot ovat maen paalla. Kavelimme keskustaan, kavimme syomassa intialaisen ravintolan seisovan poydan ja tarkastimme, mista huomenna lahdemme Ollantaytamboon.... read more
Sacsayhuamán
kivoja kiviä
portti

South America » Peru » Cusco » Cusco » Cusco May 2nd 2011

Lentomme Cuscoon oli klo 8.40. Taksin piti noutaa meidat jo klo 5.30. No se tuli hiukan myohassa. Kyytiin kerattiin matkustajia ympari kaupunkia. Olimme kentalla ajoissa ja soimme siella aamiaisen. Meita oltiin kentalla vastassa ja saimme kyydin majapaikkaan, joka on lahella keskusaukiota maen paalla. Saimme jo heti huoneen kayttoomme. Kavelimme keskusaukiolle. Ostin turistilipun, jolla paasee lukuisiin museoihin. Kavimme tutustumassa jo kahdessa ja poikkesimme keskusaukiolla latyilla. Seuraavaksi oli vuorossa pari kirkkoa. Jalkimmaiseen otimme audioesittelyn espanjaksi. Paluumatkalla poikkesimme syomassa. Hotellialueellamme kadut ovat kapeita ja tulee mieleen Keski-Euroopan vanhat kaupungit.... read more
koneesta näkymä
laakso
keskusaukio

South America » Peru » Puno » Puno May 1st 2011

Menimme aamulla laivalla kelluville Uros-saarille. Ne saaret tosiaan kelluvat ja niille pitaa lisata jatkuvasti ruokoja, koska ne maatuvat altapain. Paivalla kerkesimme kayda syomassa. Maistoin alpakkaa. Iltapaivalla lahdimme katsomaan Sillustanin hautakumpuja, ja poikkesimme viela paivaravintolassa jalkiruuilla. Menimme ajoissa nukkumaan koska oli luvassa aikainen heratys. Satoi ensimmaista kertaa matkan aikana. Tuli rakeita. ... read more
villapaidoissa
venesatama
majapaikka

South America » Bolivia » La Paz Department » Copacabana April 30th 2011

Copacabanassa alkoivat markkinat. Kiertelimme siellä, ostin ja kirjoitin postikortit. Tapasimme vielä argentiinalaiset. Paiva meni siina kun palasimme bussilla Punoon. Koska eilinen saarikavely oli rasittanut, paatimme jattaa valiin Taquile-saaren. Ostimme retken kelluville Uros-saarille ja Sillustanin raunioille. Iltaravintolassa poytaan tuotiin ilmainen juoma. Jatin sen juomatta, koska en ole juonut talla korkeudella kahvia enka alkoholia.... read more
punaista ja valkoista
sinipuna
keltaiset kaverit

Otimme paivaretken Isla del Solille, suomeksi Auringon saari. Laiva vei meidat ensin saaren pohjoisosaan. Otimme argentiinalaisen pariskunnan kanssa yhteisen oppaan, jonka kanssa kavimme katsomassa raunioita. Tyttäreni ei laittanut päiväksi lakkia päähän ja polttikin päänahkansa. Kavely rasitti aika paljon. Kun laiva poikkesi paluumatkalla saaren etelaosassa, ei huvittanut lahtea yhtaan kiipeamaan portaita ylospain. Illalla kiertelin kaupungilla. En ehtinyt kuvaamaan auringonlaskua, mutta kylläkin sen jälkeisiä näkymiä.... read more
perillä saarella
järvi vai meri?
quinuaa

South America » Bolivia » La Paz Department » Copacabana April 28th 2011

Yolla vuoristotauti meni niin pahaksi, etta kutsuin aamulla laakarin, kun oli epavarma olo, uskaltaako jatkaa matkaa. Laakari tuli, antoi reseptin ja luvan jatkaa matkaa. Lahdimme sitten iltapaivalla bussilla Boliviaan Copacabanaan. Rajalla passiin tuli perati kolme leimaa. Ensin virkailija loi tulopaivaksi 15.4., sitten 27.4. ja lopulta 28.4. Hotellin olimme varanneet Punosta soittamalla.... read more
kala-altaita
kala-altaita 2
askel käy kohti rajaa

South America » Peru » Puno » Puno April 27th 2011

Paatimme olla taman paivan Punossa ja kierrella kaupungilla ja ostoksilla. Yolla hotellissa lakkasi veden tulo. Aamulla sita tuli jo, mutta vain kylmana. Aamupalan jalkeen kavin paakadulla nostamassa rahaa. Lahdimme sitten yhdessa ostoksille. Kavimme ensin katedraalissa, ostimme sinne ovensuusta kynttilat. Satuimme nakemaan koululaisten urheiluhenkisen kulkueen. Ostin itselleni villapaidan ja lakin, tyttarelleni pontson ja housut. Kavimme syomassa latyt ja palasimme puolen paivan aikaan hotelliin. Ostin paikallislehden lukeakseni lisaa lakosta. Lehdessa oli myos juttu, etta ranskalaiset turistit oli ryostetty maen paalla olevalla nakoalapaikalla. No siita meita oli varoitettu hotellissa. Kavelimme satamaan katsomaan jarvea lyhyesti ja sielta keskusaukiolle. Kiertelimme muutamassa ruokapaikassa, ja paadyimme aukiolla olevaan, josta naki katedraalin. Toisessa paikassa kavimme sitt... read more
tuomiokirkko
kulkue jatkuu
Lima-katu

South America April 26th 2011

Lahdimme klo 8.30 bussilla Arequipasta Punoon. Menimme hostellin tilaamalla taksilla bussiasemalle parin kilometrin paahan. Ensin jatettiin rinkat yhdelle tiskille, piti kayda maksamassa 2 solin lahtomaksu ja sitten paastiin odotustilaan. Cruz del Surin bussi oli laadukas. Matkalla naytettiin pari videota ja tarjottiin sampyla ja juoma. Korkeimmillaan reittimme kavi 4,5 kilometrin korkeudessa. Alpeillakaan ei taida olla niin korkeaa kohtaa. Matkan piti menna pysahtymatta. Mutta ensimmainen pysahdys tuli jo ennen Arequipaa. Kuulemma siella oli lakko, ja lakkolaiset olivat tukkineet tien. Hetken odottamisen jalkeen paastiin jatkamaan, mutta sitten matka tyssasi Juliacaan, koska kuultiin etta tie Punoon oli tukossa samasta syysta. Saavuimme Punoon klo 13.30. Jo heti alussa kerrottiin, etta meidat varmaan vaihdetaan pienempiin autoihin, mutta aikataulua ei osattu kertoa. Huomasin itsellan... read more
maisemia
jumissa Juliacassa

South America » Peru » Arequipa » Arequipa April 25th 2011

Nukuimme univelat pois: klo 19 - 5. Tahtitaivas nakyi hienosti: tunnistin taas Etelan ristin ja Kentaurin kirkkaat tahdet sen vieressa seka illalla etta aamulla. Aamulla nakyivat Venus ja Merkurius. Soimme aamupalan rauhassa. Cruz del Surin toimisto oli lahella ja kavin vaihtamassa ostamani voucherin lipuiksi. Menimme taksilla Miradoriin. Sielta oli hyvat nakymat seka kaupunkiin etta tulivuorille. Kavelimme sielta kaupunkiin ja mentiin luostarimuseoon, jonne sisaanpaasy maksoi liki 9 euroa. Luostarissa viivahti perati kolme tuntia (klo 11-14). Valokuvia tuli otettua. Kaytiin myos kahvilassa. Sielta menimme syomaan huokeaan kasvisravintolaan, jonka tyttareni oli valinnut opaskirjasta. Paivan menu maksoi vain 6 solia eli 1,5 euroa. Piti menna seuraavaksi tekstiilimuseoon, mutta ilmeni etta museo oli suljettu kolme vuotta sitten. Kaytiin sitten vaatekaupassa, jossa ostin itselleni far... read more
palmu ja tulivuori
Kirkko mäellä
luontoa ja liikennettä

South America » Peru » Arequipa » Arequipa April 24th 2011

Matka Tampereelta Arequipaan kesti 34 tuntia. Siina oli kolme lentoa ja jokaista lentoa piti odottaa kahdesta kuuteen tuntia. Eli aikaa kului lentokentilla ja koneissa. Meita oli onneksi vastassa nimilapun kanssa kuljettaja, joka vei meidat hostelliin. Majoituimme. Hostellin pihassa tallusti kilpikonna, ja muina majoittujina on saksalaisia ja jenkkeja. Oli mukava kayda suihkussa ja pesta hampaat ennen kuin lahdettiin kaupungille syomaan. Madrid-Lima-lennolle taaksemme sattui suomalaispariskunta. He olivat myos menossa Arequipaan. Heidan piti menna Limasta eteenpain aiemmalta lennolta, mutta he myohastyivat siita ja kohtasimme taas lentokentalle ennen Arequipan lentoa; lisaksi he tulivat iltapaivalla vastaan kaupungilla. Arequipassa oli selvasti yli 20 astetta lamminta. Automatkalla hostellille naki etta elintaso on matalampi kuin meilla. Keskustassa oli viehattavaa vanhaa rakennusk... read more
aukiolla
hostellin piha

Tot: 0.195s; Tpl: 0.01s; cc: 13; qc: 66; dbt: 0.1507s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb