Page 39 of arsku Travel Blog Posts

Europe » United Kingdom » England » Greater London October 1st 2010

Sasha lahti toihin ja vei mukanaan lapset kouluun. Oli aika sateinen paiva. Ostin paivalipun joukkoliikenteeseen, jotta saatoin kierrella mielihalujeni mukaan tata suurkaupunkia. Menin ensin metrolla linjan paahan Wimbledoniin ja kavin ajelemassa ratikalla edestakaisin. Sitten suuntasin metrolla museoalueelle. Kavin katsomassa tiedemuseon (Science Museum) ja luonnonhistoriallisen museon (Natural History Museum). Kiertelin sitten kaupunkia satunnaisesti ajellen ja poikkesin parissa baarissa. Tapasin Sashan Cityssa hanen tyopaivansa jalkeen. Kavimme syomassa ja oluella ja tulimme bussilla kotiin hieman ennen puoltayota.... read more
DSCI0200
DSCI0196
DSCI0202

Europe » United Kingdom » England » Greater London September 30th 2010

Vuonna 1994 matkustin Bostoniin Sashan luo. Sina vuonna mina ja Outi erosimme. Vuonna 1997 matkustin Karlstadiin Alexin luo. Samana kesana muutimme Viinikasta Kalevaan. Tana vuonna sitten kylailen taas kummankin luona taalla Englannissa. Mita muutoksia on tulossa elamaani? No aikakin tyonantaja vaihtuu. Alex saattoi minut Coventryn asemalle. Poikkesimme matkalla kevyella lounaalla. Junamatka meni nopeasti. Lueskelin tyopostejanikin. Sashan ohjeiden mukaan kavelin laheiselle metroasemalle ja ensin yhdella linjalla muutama pysakinvali ja sitten toisella East Putneyhin asti. Sashan ja Jessican asunto loytyi heti. Jessica oli kotona Nicolaksen kanssa. Kavimme autolla hakemassa Lukan koulusta. Sasha tuli toista ennen seitsemaa. Lapset olivat menneet jo nukkumaan, kun me aikuiset soimme paivallista.... read more
DSCI0184
DSCI0183
DSCI0180

Europe » United Kingdom » England » West Midlands » Coventry September 29th 2010

Oli sateinen paiva, joten pysyttiin Coventryssa. Kaytiin katsomassa pari museota ja toisen maailmansodan pommituksissa tuhoutuneen katedraalin raunioita seka viereen rakennettua uutta katedraalia. Niin, Coventry karsi tosiaan pahoin pommituksista 1940, ja se aihe oli esilla moneen kertaan. Kun oltiin kaupungilla, joku mielenvikainen varmaan noin viisikymppinen nainen alkoi sattia Alexia. Onneksi kielitaitoni puutteellisuus esti minua ymmartamasta kaikkia nyansseja. Illalla lahdimme viela kaupungille. Ensin poikkesimme siiderilla yhdessa baarissa ja menimme sitten taksilla toiseen baariin, jossa oli Alexin vanhempien tuttuja.... read more
DSCI0119
DSCI0135
DSCI0139

Europe » United Kingdom » England » West Midlands September 28th 2010

Jatin repun hostelliin sailytykseen. Kavin ensin kavelylla alajuoksulla pain. Olisin jatkanut pidemmallekin, mutta etelarannalla kavelytie loppui, joten palasin takaisin. Huomasin etta oikea kenkani oli alkanut hajota. Pitaa korjauttaa se tai ostaa uudet. Uusien ostamisessa on toki oma riskinsa nain matkalla. Poikkesin kirjakaupassa ja ostin 6 punnalla ohuen bridgekirjan, jossa on 121 vinkkia pelinsa parantamiseen. Kavin katsomassa kansojen museon, ja soin intialaisessa seisovan poydan. Paljon sita mausteista ruokaa ei tosin jaksanut syoda. Paatin ostaa uudet kangaskengat ja heitin vanhat roskiin, kyse oli siis varakengista eika niista joilla paaosin kavelen. Olin asemalla jo tuntia ennen junan lahtoa. Olin tosiaan ostanut liput hyvissa ajoin etukateen, jolloin ne sai paljon halvemmalla kuin viime tinkaan. Vahan sama asia kuin lentolippujen kanssa. Junamatka meni rattoisasti: sain ... read more
DSCI0094
DSCI0096
DSCI0098

Europe » United Kingdom » Scotland September 27th 2010

Olipa erilainen aamiainen kuin aiemmin. B&B-paikoissa soin olohuoneessa tai keittiossa, joskus perhekuvien ymparoimana. Nyt oli vuorossa ison hostellin iso ruokala, kahviautomaatti, muoviaterimet. Otin paivaksi bussikortin. Lahdin ensin etelaan, ja huomasin etta kamera oli jaanyt kotiin. Palasin hakemaan sen. Metroasemalla ilmoitettiin etta bussikarttaa ei ollut enaa saatavilla, turistineuvonnasta sen sain. Ajoin liikennemuseolle, mutta se olikin suljettu. Menin sitten laheiseen taidegalleriaan. Siella oli aika paljon luonnontieteellista kamaa esilla, taytettyja elaimia. Illaksi olin sopinut bridgepelin paikalliseen kerhoon http://www.bridgewebs.com/standrew/home.html. Olin saanut pelikaverikseni Kevinin, joka on samanikainen kuin mina. Muut pelaajat olivatkin paaosin vanhempia. Taalla pelattiin Acolia, eli 4 kortin ylavareja ja heikkoa sangia. Erona Suomeen oli myos se etta tarjou... read more
DSCI0052
DSCI0056
DSCI0057

Europe » United Kingdom » Scotland » Lanarkshire » Glasgow September 26th 2010

Saavuin bussilla iltapaivalla Glasgowhun. Kuten minulle oli kerrottukin, Glasgow oli ihan erilainen kuin Edinburgh. Kadut ovat leveampia, talot suurempia ja uudempia, ja jotenkin ilmapiiri on enemman tyolaiskaupunkimainen. Tahan asti olin yopynyt Bed & Breakfast -paikoissa, joissa oli vain muutama huone. Nyt yopaikkana oli valtava hostelli aseman lahella. Kavin noutamassa aseman automaatista junaliput, jotka olin ostanut aiemmin luottokorteilla. Kerkesin viela poiketa katedraalissa, ennen kuin se meni viidelta kiinni. Baareissa oli paljon vakea, varmaankin siksi etta maanantai on taalla jonkinlainen syyslomapaiva.... read more
DSCI0027
DSCI0030
DSCI0033

Europe » United Kingdom » Scotland » Midlothian » Edinburgh September 25th 2010

Eilen ajelin bussilla, tanaan kavelin. Menin katsomaan vanhaa kaupunkia ja kavelin Royal Milen paasta paahan. Ensin poikkesin katsomassa Skotlannin parlamenttia, joka on sangen uusi rakennus. Sitten Edinburghin museo ja Skotlannin museo. Huomasin etta kamerani muistikortti oli mennyt jumiin. Tyhjensin siita eilisiltana vanhoja kuvia jotta mahtuisi uusia ja kun se jai jumiin, kiskaisin akun irti. Nyt tilanne oli se etta uusia vanhoja kuvia ei nakynyt enaa lainkaan. Siina meni sitten alkumatkan kuvat, joita en ollut kopioinut mihinkaan.... read more
DSCI0003
DSCI0006
DSCI0008

Europe » United Kingdom » Scotland » Midlothian » Edinburgh September 24th 2010

Oli helppo ajaa lentokentalle moottoritieta poutasaalla. Yllattavan helposti meni ison sillan ylitys, joka vei vuonon yli. Suurin ongelma oli loytaa bensa-asema lentokentan lahelta, tai siis dieseliahan mina tankkasin, ensimmaista kertaa elamassani. Otin paivalipun busseihin. Kaupunkiin hitaalla bussilla 35, tavarat majapaikkaan ja sitten kiertelemaan keskustaa. ... read more

Europe » United Kingdom » Scotland » Perthshire » Perth September 23rd 2010

Oli sateinen paiva. Paatin olla toisen yon majapaikassa, jotta aikaa ei tuhraantuisi majapaikan etsintaan. Ajoin ensin itaan Abroathin rantakaupunkiin, sitten sisamaahan Forfariin. Satoi. Pikkutiet saivat riittaa, joten jatkoin moottoritietaa Perthiin asti. Perthissa olikin poutapaiva. Kun loysin taannoin taman kaupungin, paatin poiketa tassa, kun olin kaynyt kerran aiemmin Australian Perthissa. Jatin auton parkkiin keskustassa, soin kiinalaisen seisovan poydan, kavin taidemuseossa (kun se oli ilmainen). Yoksi ajoin takaisin Dundeehen. Kavin katsomassa kaupunkia maen paalta, Dundee Law, ja poikkesin viela keskustassa jalkiruualla. Auton sai illalla parkkiin helposti. Vasta kun ajoin majapaikkaan, kavin lahipubissa yhdella siiderilla.... read more

Europe » United Kingdom » Scotland » Angus » Dundee September 22nd 2010

Sainkin nukuttua 12 tuntia. Huone oli kylla viilea, vain 17 C. Kun luin kirjasta etta Stirlingin linna on parempi kuin Edinburghin, paatin kayda siella. Aamulla saa naytti ikavalta, satoi vetta. Linnakaynnin aikana sade lakkasi ja paatin ajaa maisemareittia pohjoiseen. Pysahtelin muutaman kerran. Ajoin sitten Perthin ohi Dundeehen. Majapaikan loytyminen olikin kiven takana. Ensinnakaan B&B-kyltteja ei nakynyt tiheaan. Kun pysahdyin yhdessa kohtaa, parissa paikkaa luki tarkemmin 'No vacancies'. Olin jo lahdossa pois kaupungista, kunnes sattumalta loysin yhden. Kavin sitten illalla bussilla keskustassa.... read more

Tot: 0.111s; Tpl: 0.008s; cc: 16; qc: 68; dbt: 0.0724s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb