Page 35 of arsku Travel Blog Posts

Asia » Thailand » Central Thailand » Jomtien February 2nd 2012

Olin tehnyt 2 yon varauksen hotelliin joten hotellia piti vaihtaa. Juuri ennen kuin tein lahtoa kierrokselle, alkoi rankkasade joka kesti tunnin. Tarkoitus oli menna katsomaan norsuja. Ensin jouduin kavelemaan pitkan patkan paatielle, kun lava-autot eivat ottaneet kyytiin. Sitten piti arvailla missa jaisin pois. Satuin tormaamaan suomalaisiin. Ensimmaiset kehottivat jatkamaan eteenpain, mika ei huvittanut. Hyppasin paluusuuntaan tayteen lava-autoon. Siella oli suomalaisia, jotka tiesivat neuvoa minulle norsupaikan. Olin alun perin ajanut sen ohi. Thaimaalaisista on sanottu, etta he neuvovat minne sattuu, mutta nakojaan se onnistuu maanmiehiltanikin.... read more
ratsastusta
Karsamaen poika poseeraa

Asia » Thailand » Central Thailand » Jomtien February 1st 2012

Menin nukkumaan ajoissa, klo 22, ja sain nukuttua klo 6:een asti. Oli mukava lahtea ulos aamulla, kun ei ollut viela liian kuuma eika aurinko paahtanut. Ajoin lava-autolla Jomtienia eteenpain ja varasin jo halvasta hotellista huoneen torstaista lauantaihin. Oma hotellinihan on buukattu jo viikonlopuksi. Huomasin etta oikeastaan tarkeinta on ottaa majoitus lava-autojen reitilta. Niitahan kulkee jatkuvasti. Aamiaisen jalkeen vatsa toimi taas turhan luikkaasti, joten lienee syyta olla syomatta paivalla. Kavin uimassa. Jatin kamat parin venalaisturistin luo, jotka olivat Novosibirskista ja jotka ottivat minusta kuvia. Ajoin lava-autolla Pattayalle. Hetken kesti harhailla, kun etsin pelipaikkaa. Taalla ei nimittain ollut merkittya kadunnimia. Paikallisilta ei kannattanut kysya, kun he saattoivat neuvoa minne sattuu. Onneksi olin ajoissa liikkeella ja loysin pelipaikan jo klo 12.15. Peli... read more
bridgekerho

Asia » Thailand » Central Thailand » Jomtien January 31st 2012

Pesetin aamulla pyykit. Jatin rinkan hotelliin. Reppu tulikin aika tayteen. Hankkiuduin sitten bussilla Pattayalle, tarkemmin Jomtienille. Vatsa vaivasi. Aamupalan jalkeen kaikki meni nopeasti lapi, joten olin sitten pitkaan syomatta mitaan. Uusi majapaikka oli Guest @ Home Jomtienin rannalla. Muuten hyva hotelli, mutta ei ole tallelokeroa. Kuskasin sitten passia mukanani. Majoittumisen jalkeen tein kierroksen lahialueella. Kavin katsomassa rantaa, mutta uimakamppeita ei ollut mukana. Yhdesta matkatoimistosta selvitin jo kyytia Koh Sametille. Illalla nautin sitten oluen ja vahan riisia ja porsasta. Taalla nakee paljon venajaa, ja suomeakin kuulee.... read more

Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok January 30th 2012

Yolla oli tullut vetta ja ilma oli kostean oloinen. Tanaan ei ollut siis kuuma, ei tosin laheskaan kylmakaan. Tanaan tuli katsottua Bangkokia Kimin kanssa, joka on kaynyt taalla jo monesti aiemmin. Han ei ollut tosin koskaan kulkenut taalla bussilla. Matkustimme bussilla kiinalaiskaupunkiin. Kujia ja puoteja riitti. Kavelimme joen rantaan ja menimme jokibussilla muutaman pysakin verran ylajuoksuun. Siita kavelimme vanhan keskustan lapi. Emme paasseet katsomaan Thaimaan pyhinta temppelia, kun minulla oli liian lyhyet sortsit. Kavelimme suuren aukion lapi ja sitten taas bussilla, ja sitten kanavalaivalla, joka ajoi pienta kanavaa pitkin. Kyse oli siis reittiliikenteesta, joka maksoi puolisen euroa. Kavimme viela katsomassa Victorian aukiota, ennen kuin palasimme hotellille. Kavimme syomassa lahettyvilla.... read more
kuraiset pohkeet
patsastelua
sinne meni

Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok January 29th 2012

Otin taksi paivaksi paivakortin ilmaradalle eli Sky Trainiin. Sain ensiksi kyydin viikonloppumarkkinoille. Aluksi en ostanut sielta mitaan. Palasin keskustan ostoskeskukseen ja kavin katsomassa bussiasemaa, josta on tarkoitus lahtea tiistaina Pattayalle. Ihan hyva oli kayda siella, koska opastus oli puutteellinen. Palasin takaisin viikonloppumarkkinoille ja ostin sandaalit. Ilma oli puolipilvinen ja helteinen. Pysahdyin pari kertaa Arin asemalla ja kavin katsomassa aseman ymparistoa.... read more
nakymaa

Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok January 28th 2012

Nukuin huonosti. Puhelin heratti jotta kerkesin aamiaiselle. Se olikin runsas. Tarjolla oli lamminta ruokaa. Yritin viela ottaa torkut onnistumatta. Ostin lahikaupasta sateenvarjon. Hyppasin bussiin. Matkustin silla vain yhden pysakinvalin, kun minulla ei ollut mitaan hajua, kuinka kyyti maksettaisiin. Kavelin sitten ilmaradan asemalle. Matkustin silla joen rantaan. Vastapaata istuvalla naisella oli Marimekon laukku, minka takia tervehdin hanta suomeksi. Han oli matkustamassa intialaisen miesystavansa kanssa. Menimme samaan jokilaivaan. He jaivat aiemmin pois. Lompsin sitten Banglampshun kaupunginosassa. Loysin turistineuvonnan ja osasin tulla viela sielta hotellille bussilla. Tapasin thaimaalaisen kaverin. Kaytiin syomassa, tai mina soin, han ei. Aamupalalla olikin selvinnyt syomatta klo 10 - 19. Kaytiin sitten oluella viela. Nyt jaksoi, vaikka unta ei ollut tullut paljonkaan edellis... read more
Kuninkaanlinna

Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok January 27th 2012

Lahdin siis Suomesta iltalennolla. Taisin torkkua koneessa pari tuntia. Perille saavuttiin tunnin myohassa. Klo 16:n jalkeen olin suoriutunut lentokentalta. Koska varaamani hotelli oli metroaseman lahella, paatin kokeilla joukkoliikennetta. Ensin menin junalla lentokentalta ja vaihdoin metroon. Siina piti kavella muutama sata metri, koska asemat eivat olleet ihan yhdessa. Ilma oli pilvipoutainen, lampoa jotain 30. Kavelin ensiksi sen kadun ohi, jolla hotelli on. Rinkan kanssa tuli jo hiki. Kavin syomassa ihan laheisessa ravintolassa.... read more

Europe » Spain » District of Madrid » Madrid September 18th 2011

Kävelin aamulla läheiselle kirpputorille. Ostin pojalleni pari t-paitaa. Kiersin takaisin kuninkaanlinnan kautta. Lounaaksi juustosämpylä ja pari lasillista viiniä, 3 €. Metrolla El Lagoon. Kävelin joen yli, puistossa ilman paitaa. Aurinko paistoi siinä vaiheessa jo mukavan lempeästi. Seuraavaksi Pradoon, jossa oli ilmainen sisäänpääsy ja sen takia paljon väkeä. Piti jonottaa jonkin aikaa, mutta jono eteni hyvin. En jaksanut kahlata koko museota läpi. Kun kävelin takaisin majapaikkaan, matkalle sattui mielenosoitus. Ostin itselleni runokirjan ja tyttärelleni romaanin.... read more
DSCI0344
DSCI0346
DSCI0348

Europe » Spain » District of Madrid » Madrid September 17th 2011

Kävin aamupäivällä luonnonhistoriallisessa museossa bussilla. Otin 12,5 € maksaneen menu del dían. Viiniä tuli 0,75 litran pullon. Sain nukuttua 3 tunnin päiväunet. Illalla kiertelin kaupungilla.... read more
DSCI0331
DSCI0334
DSCI0337

Europe » Spain » District of Madrid » Madrid September 16th 2011

Yli 5 tunnin junamatka. Aluksi vihreä ja sumuinen Asturias, joka muuttui yhdessä tunnelissa keltaiseksi Castillaksi. Leonin jälkeen sai seurata pikaradan rakentamista. Hostellille vaihtamaan vaatteet ja illalliselle.... read more
DSCI0323
DSCI0328

Tot: 0.248s; Tpl: 0.007s; cc: 8; qc: 83; dbt: 0.1337s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb