Page 31 of arsku Travel Blog Posts

Europe » Croatia » Istria » Pula September 14th 2013

Majapaikkani oli siis Hostel Sonja (http://hostelpula.com/) ja majoituin vihreaan huoneeseen. Keittion astiat ja ruokailuvalineet seka jaakaapin hyllyt oli jaettu huoneittain. Olin laittanut heratyksen kahdeksan jalkeen, jotta ehtisin syoda aamupalan ja kayda suihkussa ennen sovittua pyykkiaikaa. Kavin juomassa kupin kahvia ja ostin hostellille mehua, jukurttia ja burekkeja, jotka ovat siis jonkinlaisia piiraita. Kun olin aamupalalla, Andrean isa toi pari yopyjaa paikalle. Myohemmin Andrea ja hanen aitinsa tulivat siivoamaan. Jatin pyykit pestaviksi ja lahdin kaupungille. Kavin ensin kiertamassa amfiteatterin. En vaivautunut menemaan sisalle, koska ulkoakin naki siita tarpeeksi. Kavin katsomassa hiljaista rautatieasemaa ja ostin palatessani postista postimerkkeja. Lahdin sitten kello 12.50 bussilla kohti Verudellan niemea. Kiersin niemen paidatta vast... read more
DSCI0157
DSCI0209
DSCI0213

Europe » Slovenia » Upper Carniola » Ljubljana September 13th 2013

Olin sopinut etta sain olla hostellissa klo 11 asti. Herasin ensin klo 6, mutta torkuin sitten viela klo 8 asti. Pakkasin tavarat talla kertaa silla silmalla, mita jattaisin paivaksi sailytykseen. Jatin rautatieaseman sailytykseen lahinna vaatteita seka karttoja ja muita papereita, joilla ei ollut suurta arvoa. Tulin aseman nettilaan tunniksi siirtamaan kuvia ja lukemaan sahkopostit. Ajelin sitten pyoralla erinaisia matkoja, ensin puistoon ja esikaupunkialueen kautta jokien yhtymakohtaan. Matkan varrella loysin aukion, johon paatin palata syomaan. Lopuksi viela ajelin pitkin keskustaa ja hain tavarani. Pulaan lahtikin klo 16.30 minibussi, jossa oli juuri tilaa kaikille 15 matkustajalle. Alkumatka madeltiin ruuhkassa, mutta sitten tuli joutuisaa moottoritieajoa. Kiersimme varmaan kaikki Slovenian rantakaupungit. Hienossa kunnossa naytti lyhyt rannikko olevan. Passintarkastus sujui niin... read more
DSCI0080
DSCI0083
DSCI0085

Europe » Slovenia » Upper Carniola » Ljubljana September 12th 2013

Nukuin huonosti. Oli poutainen paiva. Poljin ensin asemalle siirtamaan kuvia kamerasta tikulle ja blogiin. Kavikin niin ettei tietokone saanut yhteytta kameraan. Kun otin kameran irti tietsikasta, kaikki kuvat olivat havinneet. Myoskaan ei onnistunut uuden kuvan ottaminen. Onkohan edessa koko kameran uusiminen vai riittaako muistikortti? Onneksi riitti uuden muistikortin ostaminen. Kavin otattamassa vahan samanlaisia kuvia kuin eilen ja sitten syomassa. Tulin viela ennen kolmea siirtamaan niita nettiin. Ostin huomiseksi bussilipun Pulaan. Kun en keksinyt bussikortille parempaakaan kayttoa, kavin katsomassa 10 vuoden takaista hotellia, joka oli aika syrjassa. Mieleen muistui etta sielta oli tosiaan matkaa pysakillekin, vaikka linjoja kulkikin useita. Kun minua ei huvittanut menna takaisin koko matkaa iltapaivaruuhkassa, hyppasin kyydista pyora-aseman kohdalla ja poljin keskustaan. K... read more
DSCI0005
DSCI0008
DSCI0011

Europe » Slovenia » Upper Carniola » Ljubljana September 11th 2013

Nukuin melkein klo 9 asti. Sadesaa ei houkutellut kiirehtimaan kaupungille lahtoa. Menin sitten bussilla. Kavelin aseman halpaan nettilaan ja vietin netissa yli tunnin. Paiva oli sen jalkeen jo sen verran pitkalla, etta kavin syomassa listalounaan, 7,5 euroon sisaltyi keitto, salaatti, paaruoka ja jalkiruoka. Poikkesin katsomaan Arja Hyytiaisen valokuvanayttelyn. Ajelin sitten pyoralla pitkin kaupunkia. Paatin menna linnaa katsomaan vasta seuraavana paivana. Illan viimeisen ajon tein asemalta pohjoiseen. Ajoin harhaan ja piti kysya neuvoa. Tuli jo kylma. Onneksi paasin ajoissa hostellin lahelle. Paivan valokuvat tuhoutuivat sitten seuraavana paivana.... read more

Europe » Slovenia » Upper Carniola » Ljubljana September 10th 2013

Aamiainen lahibaarissa. Kavin kuvaamassa maailman vanhimman viinikoynnoksen. Olisihan Mariborissa voinut olla viela toisenkin paivan. Junassa oli hyvin tilaa. Ljubljanan rautatieasemalla ei ollut kunnolla turisti-infoa. Kavin viela bussiasemalla. Mietin milla bussilla menisin perjantaina Pulaan, ehka jo aiemmalla. Kavelin hostellille, jonne oli matkaa 2,5 km. Hostellin alakerrassa on intialainen ravintola. Huone oli toisessa kerroksessa. Kaupunkiin mennessani ostin bussilipun. Lippu maksaa 2 euroa ja latasin siihen lisaksi 6 euroa, jolla paasee 5 bussimatkaa. Jokirannassa tormasin suomalaisseuruueseen. Jain juomaan heidan kanssaan yhden oluen. Turistineuvonnasta tuli idea polkupyorasysteemista (www.bicikelj.si). Piti kayda netissa rekisteroitymassa siihen. Viikon kirjautuminen maksaa euron. Pyoria on 31 asemalla. Pyoraa saa kayttaa tunnin ajan ilmaise... read more
DSCI0954
DSCI0951
DSCI0981

Europe » Slovenia » Styria » Maribor September 9th 2013

Aamulla satoi. Paikallislehden ennusteen mukaan lahipaivien saa onkin sateista ja paljon aiempaa viileampaa. Piti siis kaivaa esiin sateenvarjo ja takki. Junassa oli hyvin tilaa. Mulle tuli juttelemaan itavaltalaismies, joka oli matkalla Rijekaan asti. Mariborin asemalta sai hyvin Ljubljanan junien aikataulut ja Mariborin kartan. Junia menisi joka tunti, joten ei ollut tarvetta ostaa lippua. Poikkesin menomatkalla turistineuvonnassa. Siita ei ollut suuresti hyotya. Hostellin ovella oli numero, johon piti soittaa. Sielta vastasi mies, joka kehotti minua hakemaan avaimen lahibaarista. No sielta tultiin vain avaamaan ulko-ovi, ja huoneessa odotti avaimet. Hostellin muut huoneet olivat tyhjia. Mies tuli myohemmin rahastamaan huoneen hinnan, joka piti siis maksaa kateisella. Rapussa oli tietokone, josta paasi nettiin. Kysyin miehelta myos neuvoja siita, missa kannattaisi kayda kaupassa ja ... read more
DSCI0909
DSCI0917
DSCI0918

Europe » Austria » Styria » Graz September 8th 2013

Olin ostanut jo Suomesta lipun klo 12.03 Graziin lahtevaan junaan. Matka kesti 2,5 tuntia ja hotelli oli aseman lahella. Tarkoitus oli nostaa lisaa rahaa. Ongelmaksi tuli se etta ensimmaiset automaatit eivat kysyneet debit/credit-vaihtoehtoa. Vasta paakadulta loysin tutun Austria Bankin automaatin. Keskustaan kavellessani poikkesin kahvilla. Oopperatalon edessa oli menossa ralliajo. Ilokseni huomasin etta ydinkeskustassa sai ajaa ilmaiseksi ratikalla 3 pysakinvalia. Olisin muuten kylla ostanut lipun ja ajanut kokemuksen vuoksi jonkin patkan ratikalla. Kavin syomassa vanhassakaupungissa. Sitten hetken mielijohteesta kiipesin maelle. En sitten ehtinyt enaa ajoissa ottamaan kuvaa erikoisesta sillasta. Hotellin laheinen nettila oli taynna 45 minuuttia ennen sulkemista, joten menin takaisin keskustaan toiseen paikkaan, jossa kerkesin olla 20 minuuttia. Yhteys Travelblogiin ei toiminut. Pal... read more
DSCI0861
DSCI0876
DSCI0884

Europe » Austria » Vienna » Vienna September 7th 2013

Nukuin pitkään. Tänään oli ratikkahallilla erityinen ratikkapäivä, joten ajoin sinne ensiksi. Kävelin linjan 6 pysäkille. Katselin näyttelyaluetta, mutta en viitsinyt lähteä ajelulle täydessä museovaunussa. Ajoin sitten metrolla Tonavan pohjoispuolelle. Kävin katsomassa Vanhaa Tonavaa ja sitten ratikoilla Tonavan saarelle. Kiertelin siellä puolisen tuntia ilman paitaa. Taas muutin suunnitelmiani. Kun ratikka ajoi nettilän ohi, päätinkin hypätä kyydistä. Kuvien siirto onnistui. Ajoin viela kampille ratikka 5:lla, jotta nain taas eri kaupunginosia. Oli sovittu etta minun pitaa olla takaisin klo 18 mennessa, jotta sain paivavaatteet pestaviksi. Pesetin sitten koneellisen pyykkia. Kavin suihkussa ja lahdin illaksi kierrokselle. Pysahdyin eraalle terassille lasilliselle, kun nain Venuksen. Seurasin sen laskemista ja Saturnuksen ilmestymista tummenevalle iltataivaalle. Suomessahan ne ovat a... read more
DSCI0763
DSCI0767
DSCI0773

Europe » Austria » Vienna » Vienna September 6th 2013

Sain nukuttua kahdeksaan asti. Vuokraisäntä oli jo lähtenyt töihin. Söin aamupalan. Päätin mennä katsomaan ensiksi Schönbrunnin linnaa, koska se oli lähellä: kahden metropysäkin päässä. Ajoin silti yhtä pidemmälle. Puistossa kohtasin suomalaispariskunnan ja pyysin heitä ottamaan minusta kuvia. Puiston jälkeen oli sen verran hontelo olo että investoin 2 euroa vesipulloon ja ajattelin tehdä linnassa 22 salin kierroksen 11,5 eurolla, mutta luovuin ajatuksesta, kun sinne olisi ollut vartin jono. Poikkesin matkalla kaupunkiin kahvilla. Sitten menin hetken mielijohteesta syömään persialaiseen ravintolaan seisovan pöydän 9 eurolla. Kaduin ajatusta jo pian sen jälkeen, koska röyhtäytti ja mahassa kiersi. Keskustan linnoihin en poikennut sisään, vaan ihailin niitä ulkoa. Ajelin sitten taas satunnaisella ratikalla. Linja 1 tuli ensin ja ajoin sillä aiempaa pidemmälle. Olin ajatellut pitää tänää... read more
DSCI0714
DSCI0716
DSCI0721

Europe » Austria » Vienna » Vienna September 5th 2013

Aamulla sampyla leipomosta. Aamupalan jalkeen suihku ja kamat kasaan. Huone piti luovuttaa klo 10. Olin hostellin netissa liki tunnin. Kavin viela syömässä Bratislavassa, koska arvelin että se on paljon halvempaa kuin Wienissä. Kävelin asemalle. Junamatka kesti tunnin. Wienin päärautatieasemalta otin karttoja ja ostin 3 vuorokauden lipun joukkoliikenteeseen. Ajoin keskustaan metrolla, jotta voisin hakea lisää materiaalia pääturisti-infosta. No sieltä ei irronnut mitään merkittävää tietoa. Sen sijaan keskusta sinänsä teki vaikutuksen. Wien on valtava, runsaasti hienoja rakennuksia, ja toki paljon Slovakiaa kalliimpi. Kaupunki vaikutti sen verran vauraalta, että otin passin housuista ja pidin sitä etutaskussa. Ajelin sitten kehää ratikalla, kävin katsomassa missä illan bridgepelipaikka on. Hankkiuduin vielä ratikalla U6:n varteen. Eräällä ratikoiden päättärillä oli kaksi kehää päällekkä... read more
DSCI0693
DSCI0699
DSCI0700

Tot: 0.329s; Tpl: 0.008s; cc: 13; qc: 84; dbt: 0.211s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb