Pulassa

Croatia's flag
Europe » Croatia » Istria » Pula
September 14th 2013
Published: September 14th 2013

Majapaikkani oli siis Hostel Sonja (http://hostelpula.com/) ja majoituin vihreaan huoneeseen. Keittion astiat ja ruokailuvalineet seka jaakaapin hyllyt oli jaettu huoneittain. Olin laittanut heratyksen kahdeksan jalkeen, jotta ehtisin syoda aamupalan ja kayda suihkussa ennen sovittua pyykkiaikaa. Kavin juomassa kupin kahvia ja ostin hostellille mehua, jukurttia ja burekkeja, jotka ovat siis jonkinlaisia piiraita. Kun olin aamupalalla, Andrean isa toi pari yopyjaa paikalle. Myohemmin Andrea ja hanen aitinsa tulivat siivoamaan. Jatin pyykit pestaviksi ja lahdin kaupungille.

Kavin ensin kiertamassa amfiteatterin. En vaivautunut menemaan sisalle, koska ulkoakin naki siita tarpeeksi. Kavin katsomassa hiljaista rautatieasemaa ja ostin palatessani postista postimerkkeja. Lahdin sitten kello 12.50 bussilla kohti Verudellan niemea. Kiersin niemen paidatta vastapaivaan. Uimarannat olivat joko kivisia tai kallioisia. Kavin katsomassa Pulan bridgekisoja, joissa oli liki 300 pelipoytaa. Satuin tauon aikana paikalle ja loysin Juuri-Ojat. Ehdittiin vaihtaa muutama sana ja seurasin heidan peliaan neljan jaon verran. Menin sitten uimaan ensimmaiselle rannalle, jolla olin kaynyt. Kerkeisin takaisin klo 16.10 bussiin. Kerasin narulta pyykit, jotka olivat jo kuivuneet.

Ostin postikortteja. Yritin loytaa Andrean suositteleman paikan, josta olisi saanut paikallista ruokaa, mutta kun en loytanyt sita, kavin oluella ja menin hanen suosittelemaansa pitseria Jupiteriin. Frutti di Mare maistui kylla paremmalta kuin Suomessa. Toin repun hostelliin, Venus nakyi taas. Kavin viela istumassa illalla terasseilla.

Tot: 0.064s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 28; dbt: 0.0319s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb