Pulaan

Slovenia's flag
Europe » Slovenia » Upper Carniola » Ljubljana
September 13th 2013
Published: September 13th 2013

Olin sopinut etta sain olla hostellissa klo 11 asti. Herasin ensin klo 6, mutta torkuin sitten viela klo 8 asti. Pakkasin tavarat talla kertaa silla silmalla, mita jattaisin paivaksi sailytykseen. Jatin rautatieaseman sailytykseen lahinna vaatteita seka karttoja ja muita papereita, joilla ei ollut suurta arvoa. Tulin aseman nettilaan tunniksi siirtamaan kuvia ja lukemaan sahkopostit. Ajelin sitten pyoralla erinaisia matkoja, ensin puistoon ja esikaupunkialueen kautta jokien yhtymakohtaan. Matkan varrella loysin aukion, johon paatin palata syomaan. Lopuksi viela ajelin pitkin keskustaa ja hain tavarani.

Pulaan lahtikin klo 16.30 minibussi, jossa oli juuri tilaa kaikille 15 matkustajalle. Alkumatka madeltiin ruuhkassa, mutta sitten tuli joutuisaa moottoritieajoa. Kiersimme varmaan kaikki Slovenian rantakaupungit. Hienossa kunnossa naytti lyhyt rannikko olevan. Passintarkastus sujui niin, etta rajavartija katsoi auton ovelta, etta kaikilla oli passi mukana.

Majapaikasta oli tarjouduttu tulemaan minua vastaan. Perillehan saavuttiin klo 20. Hostellinpitaja Andrea oli ollut odottamassa minua vaaralla laiturilla, mutta lopulta loysimme toisimme. Han antoi minulle kartan ja selosti aika pitkaan, mita kaupungista kannattaisi katsoa ja missa kayda syomassa. En ollutkaan tottunut niin perusteelliseen palveluun hostelleissa. Kavin sitten viela illalla kiertelemassa kaupungilla.

Tot: 0.055s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 27; dbt: 0.0363s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb