Page 41 of arsku Travel Blog Posts

Asia » India » Uttar Pradesh » Agra October 9th 2009

Mentiin paivajunalla Agraan. Junassa juteltiin Punjabista kotoisin olevan kaverin kanssa. Meita oltiin vastassa asemalla. Majapaikka Rose Home Stay oli mukava. Ehdimme kayda viela Agran linnoituksessa ennen auringonlaskua. Sen jalkeen poikettiin ostamassa marmoria ja vaatteita. Majapaikassa ei ole nettia, joten teksteja pitaa kirjoittaa jalkikateen.... read more
linnoitukseen
nakyma
marmoria

Asia » India » National Capital Territory » New Delhi October 8th 2009

Lento saapui perille aamuneljalta paikallista aikaa eika koneessa pystynyt paljon nukkumaan. Olin varannut majoituksen vaatimattomasta Smyle Inn -hostellista. Onneksi meita oltiin kentalla vastassa lapun kanssa. Liikenne ei vaikuttanut niin kaoottiselta kuin olin pelannyt. Otimme muutaman tunnin nokoset ja aamupalan jalkeen lahdimme taksiajelulle. Olin paattanyt varata meille kuskin koko paivaksi, kun se maksoi hiukan yli 10 euroa. Ensimmainen kohde oli kansallinen temppeli. Joka pyhassa paikassa piti jattaa kengat pois, mutta siella piti jattaa lukolliseen lokeroon viela kamera ja kannykka. Seuraavaksi mentiin Gandhin muistotaloon. Poikkesimme lounaalla. Sita seurasi pari maksullista kohdetta, joihin ulkomaalainen turisti joutui pulittamaan 3,5 euroa: ensimmainen oli jokin hauta ja toinen 73 m:n minareetti. Nimet eivat jaaneet oikein mieleen, kun kuski lausui ne intialaisella aksent... read more
liikennetta
hauta
73-metrinen

Europe » Finland » Uusimaa » Helsinki October 7th 2009

Moi! Terveisiä Helsinki-Vantaan lentoaseman loungesta. Otin tässä pari lasia viiniä ja tultiin Olgan kanssa tietokoneille. Tähän asti matka on mennyt hyvin. Outi tuli hakemaan meidät. Hain vielä apteekista lääkkeitä ja ehdimme bussiin kohtalaisen hyvin: olimme bussiasemalla 5 minuuttia ennen bussin lähtöä. Ari... read more

Europe » Finland » Uusimaa » Helsinki July 28th 2009

Heräsin aamulla ajoissa eli kuudelta. Lähdin liikkeelle kahdeksalta. Taksikuski on asiallinen ja kyyti maksoi 6,5 euroa. Koska lento oli ylibuukattu, minut laitettiin Finnairin silver plus -asiakkaanna bisnesluokkaan. Tulipa koettua sekin. Juotavaa ja syötävää riitti ja puolivälissä matkaa taisin onnistua torkahtamaankin.... read more

Asia » China » Beijing July 27th 2009

Aamulla vasen etureisi oli kipea ja sita sarki koko paivan, varmaan eilisen jaljilta. Kavelin silti paljon. Kavin kellotornissa, Laman temppelissa ja kielletyn kaupungin lansipuolella olevalla ostoskadulla. Tein viimeiset ostokset ja illalla kaytiin Rebeccan kanssa syomassa. Niin, viimeinen paiva on jotenkin matkoilla aina vaisumpi. Kayn jo alkupaivina katsomassa ne kohteet jotka haluan ehdottomasti nahda, ja viimeiselle paivalle jaa epamaaraista palloilua. Tuli matkustettua paljon lyhyita bussimatkoja, kun ne maksoivat vain 10 senttia, ja rollikallakin piti toki kulkea.... read more
kellotorni
Laman temppelin portti
rukoilijoita

Asia July 26th 2009

Tein seuraavan kokopaivaretken. Piti herata kuudelta, jotta ehti lahtopaikalle klo 8.30. http://www.beijinghikers.com/v2/upcoming-hikes/huanghuacheng-great-wall-loop/ Matka Huanghuachengin kylaan kesti pari tuntia. Bussissa jaettiin banaanit, patukat ja ennen retken alkua sai vetta. Kavelimme hetken polkua pitkin, ennen kuin nousimme muurille. Kyllahan kunto kesti nousta ylospain. Mutta hiukan hirvitti kuinka sielta paasee alas, mutta ei se ollut niin paha kuin pelkasin. Retken jalkeen nautittiin kylassa maittava lounas, ja oluttakin sai. Tutustuin mm. hollantilaiseen pariskuntaan, jonka lapset ovat jo aikuisia. He patikoivat usein ja pelaavat bridgea. Matkan jalkeen vasytti, mutta lahdin tutkimaan viela lahibaareja. ... read more
muuria
vähän on väkeä
alamäki näkyvissä

Asia July 25th 2009

Kavin ensin katsomassa Olympiastadionia. Se oli rakennettu kahden metroaseman valiin, joten kavelimista riitti. Sitahan kutsutaan linnunpesaksi, ja sen nakoinen se vahan olikin. Jatkoin metrolla Taivaan temppeliin. Matkaa oli 13 asemanvalia, ja vaihtoja oli kaksi. Menin sisaan itaisesta portista, katsoin erilliskohteet. Niista jai parhaimmin mieleen uhrialttari, jossa on 9 kehaa, kullakin kivia 9:lla jaollinen maara: 9, 18, 27, 36... Jatkoin taivaallisen rauhan aukion suuntaan bussilla. Kavelin pitkin katua, joka oli perinteista Hutong-aluetta. Taas metromatka ja kimppataksi kanadalaisen opiskelijan kanssa Huohai-jarvelle. Se olikin viehattavaa aluetta auringon laskettua. Maistoin Pekingin ankkaa, otin mojiton. Siina vaiheessa alue ei tuntunutkaan enaa niin viehattavalta, kun sielta halusi pois. Taksilla ajoissa majapaikkaan.... read more
sisällä
tanssia puistossa
temppeli

Asia » China » Beijing July 24th 2009

Nukuin niin pitkaan etta Rebecca oli jo lahtenyt toihin ja siivoja saapunut. Soin aamupalan ja lahdin suunnilleen samoihin aikoihin siivoojan kanssa. Otin taksin kielletyn kaupungin pohjoisportille, talla kertaa oli ihan asianmukainen hinta. Nelja tuntia sitten vierahti kielletyssa kaupungissa. Kamerasta loppui lataus, eli kuvia tuli otettua. Ostin ensin sadeviitan ja sitten sateenvarjon. Poikkesin katsomassa nayttelya Kiinan viimeisesta keisarista. Kavelin lopuksi taivaallisen rauhan aukion lapi, matkustin metrolla asunnon lahettyville ja loysin sattumalta nettikahvilan, jossa paivitin nyt naita blogejani ja luin meilit.... read more
kummallinen puu
lohikäärmeet ja minä
rakennus

Asia » China July 23rd 2009

Minun piti matkustaa paikallisella lentoyhtiolla Pekingiin. Suzhousta piti menna lentokenttabussilla sille Shanghain kentalle, jolla en ollut aiemmin kaynyt. Lentokenttabussin pysakki sijaitsi onneksi hostellin lahella, joten saatoin kavella sinne. Pysakin lahella olikin busseja. Hoin kentan nimea 'Hongqiao'. Minut ohjattiin viereiseen rakennukseen. Sielta piti ostaa lippu. Kaikki tama hoitui siis ilman yhteista kielta. Bussi lahti heti klo 8.20. Se pysahtyi kerran ottamaan lisaa matkustajia. Perilla oltiin jo kymmenen jalkeen. Lentonihan piti lahtea vasta klo 13. Monitoreilta naki selvasti, mille tiskeille minun piti jonottaa lahtoselvitykseen. Jonkin verran kesti aikaa jonottaa tiskille. Virkailija kysyi haluanko aiemmin, klo 12 lahtevaan koneeseen ja suostuin. Turvatarkastus meni jouheasti. Porttinumero olikin vaihtunut, minka huomasin onneksi ajoissa. Paasimme koneeseen hiukan myo... read more

Asia » China » Jiangsu » Suzhou July 22nd 2009

Viikon verran taalla oli helletta ja tukahduttavan kuumaa. No tanaan sitten on ollut sadepaiva, joten taydellinen auringonpimennys ei ollut ihan taydellinen kokemus. Pimeaa toki tuli, mutta hienoimmat ilmiot jaivat pilvien taakse. Olisin paassyt kylla ursalaisten bussin kyytiinkin etsimaan parempia havaintopaikkoja, mutta en viitsinyt herata aamuneljalta. Menin sitten Jukan kanssa jarven rannalle katsomaan pimennysta. Paluumatkalla poikettiin ostoksilla, seisovassa poydassa ja konfutselaisessa temppelissa.... read more
sadeviitassa
laiturilla
konfutse

Tot: 0.152s; Tpl: 0.02s; cc: 10; qc: 63; dbt: 0.0839s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb