Ostoksilla

Africa » Egypt » Upper Egypt » Luxor
January 21st 2011
Published: January 21st 2011

Aamulla ei ollut ajastettua heratysta. Menin omaan tahtiin aamupalalle. Kun Anne oli siella, pyysin hanta mukaan ostoskierrokselle. Menimme ensin Televisiokadulle jalan ja yritimme loytaa kauppapaikan, jossa han oli kaynyt aiemmin. Se loytyikin, mutta sita oltiin vasta avaamassa, joten tulimme takaisin hotellin lahelle mikrobussilla. Ostin eilen loytamastani paikasta t-paitoja ja sen naapurista huiveja.

Keskipaivalla kavin tietoisesti kattoterassilla ottamassa aurinkoa noin 20 minuutin ajan ja uin taas altaan halki. Muita uimareita ei nakynyt, auringonottajia jonkin verran. Lahdimme sitten yhdessa Luxorin museoon, mutta kun paasimme sinne, se olisi ollut auki enaa vajaan tunnin ja paatimme tulla uudestaan neljan jalkeen, jolloin se aukesi uudestaan. Kavimme paluumatkalla Alaan kaupalla papyrusostoksilla.

Neljaksi sitten museoon, edessamme oli kymmenisen ihmisen jono, joka veti nopeasti. Museossa meni runsas tunti. Siella oli pari muumiota ja hyvin kerrottuna keskisen kuningaskunnan historia. Palatessa napattiin hevoskyyti, jonka hinnan tinkasin viitoseen.

Tot: 0.209s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.1018s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb