Kulkuvalineita

Asia » Hong Kong » Hong Kong Island
April 15th 2008
Published: April 15th 2008

Hyvin nukuttu yo. En pannut ilmastointia paalle, ja aamulla oli 26 astetta. Kavin ostamassa toimikortin joukkoliikenteeseen (Octopus), lahikadulla aamukahvi ja -pulla. Kavelin sellaisen kaupan ohi, jossa oli myynnissa munia, elavia kanoja ja tapettujen kanojen palasia.

Menin bussilla Kowlooniin. Postitin Suomeen 3,3 kilon paketin. Rinkkani ei viela ylita 20 kilon maagista rajaa lennoilla, mutta en halua kantaa Australian ja Uuden Seelannin esitteita.

Kavelin satamaan, lautalla Hong Kongin saarelle ja bussilla rinneratikan juurelle. Jonossa edessani oli juuri kaksi suomalaista: Finnairin lentoemanta Marianne aitinsa Elsen kanssa. Olimmekin porukassa muutaman tunnin. Rinneratikka oli jyrkin kokemistani. Istuimet olivat menosuuntaan, ja se oli ihan perusteltu ratkaisu, koska muuten olisi voinut pudota penkilta. Olimme ottaneet liput joilla paasi viela perilla torniin. Siella kuvasimme toisiamme. Kun kuulin vieressa espanjaa, tarjouduin ottamaan siita porukasta yhteiskuvan, ja hekin ottivat meista kuvia. Olivat Kolumbiasta. Marianne oli joskus aiemmin kaynyt samassa paikassa, ja hanen ideansa oli palata takaisin bussilla, joka mutkitteli rinnetta alas.

Naiset olivat lahdossa jo seuraavana paivana takaisin Suomeen ja he palasivat mantereen puolelle. Mina tein viela parin tunnin ajelun Hong Kongin saaren ratikoilla. Mennessa satuin sellaiseen ratikkaan joka meni ihan linjan paahan - pari edellista kaantyivat jo matkan varrella, eli silloin sattui hyva tuuri. Hong Kongin ratikat ovat tosiaan kaksikerroksisia, ja mina menin tietenkin ylakertaan. Ikkunat olivat auki, joten kavi raikas tuulahdus ja pystyi ottamaan hyvin valokuvia. Palatessa ei ollut ihan yhta hyva tuuri: satuin ratikkaan, joka teki ylimaaraisen kierroksen. Ehdin silti satamaan riittavan ajoissa ennen auringonlaskua. Aamulla oli ollut aika utuista, mutta iltapaivalla ilma selkeni ja oli parempi ottaa kuvia.

Palasin hostellille vaihtamaan farkut ja jattamaan kameran ja repun. Kun siirsin hostellin koneella kuvia kamerasta tikulle, tikku lakkasi jotenkin toimimasta, eika kohta toiminut koneessa kamerakaan. Ruutuun tuli jokin Windowsin ilmoitus kiinan kielella. No hostellin pitaja tiesi kertoa etta kone piti buutata, ja kylla tikku toimi taas sitten. Mutta minulla oli jo kiire ehtia takaisin satamaan. Nimittain klo 20 oli satamassa valoshow. Sita en yrittanytkaan kuvata. Saaren puolella oli valonheittimia ja lasereita.

Illan sitten kavin kapakoissa, syomassa ja ajelin metrolla saareen ja takaisin. Valilla kavin hostellissa, kun huomasin etta olin unohtanut tietokoneen viereen rahavyon, jossa oli sentaan jonkin verran valuuttaa. Onneksi vyo ja valuutta olivat tallessa.

Tot: 0.261s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 49; dbt: 0.1184s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb