Quokkavierailu

Published: April 10th 2008

Pahkailin aamulla mita teen passini kanssa. Turvalokerostakin aloin epailla toimiiko se tai saako sita sitten auki. Turvauduin minigrip-pussiin. Voisin ryhtya minigrip-mannekiiniksi, kun niita pusseja on tullut talla matkalla kaytettya.

Herasin aamulla jo klo 6 - aamuvirkku rytmi siis, no Melbournen aikaahan se oli klo 8. Ehdin silti vasta klo 9.30 lahtevaan laivaan. Kun laiva lahti, tuli sadekuuro. Saaennuste piti kuitenkin kutinsa: aamun jalkeen ei satanut, vaan oli poutaa ja enimmakseen paistoi aurinko. Ei ollut silti helteista, lampoa jotain 23. Matka sujui kohtalaisessa aallokossa kantosiipialuksella ja kesti puoli tuntia. Olin saapunut rotanpesasaarelle.

Vuokrasin polkupyoran. Mukaan tuli kypara ja lukko. En ottanut koria, mutta sain hyvan neuvon miten reppu saatiin sidottua kunnolla tarakalle: vanhoilla katkaistuilla sisakumeilla. Kiersin saaren myotapaivaan. Sattumalta sain kuvattua vihrean matelija kun muita oli pysahtynyt sita katsomaan. Pidin tauon klo 12 niemeen vievalla kannaksella, jossa meri oli vienyt rantaa vanhan tien vieresta. Tieta oli pitanyt sen jalkeen siirtaa. Otin aurinkoa hetken aikaa ilman paitaa.

Pyorailin pohjoisrantaa saaren pienempaan kylaan. Onneksi pysahdyin siella kahville, silla kahvilan terassilla oli kaksi quokkaa, eli pussielaimia joita elaa vain talla saarella. Kiersin viela sisamaassa katsomassa suolajarvia. Yhden quokan nain viela taajamassa. Palautin pyoran ja otin lasillisen valkoviinia ennen laivan lahtoa.

Soin Fremantlen rantaravintolassa. Tehtailin tekstareita. Minulla on takalaisessa liittymassa viela 50 euron edesta saldoa. En ostanut saldoa niin paljolla, mutta sita sai kaupan paalliseksi.

Kun illalla vilkaisin sahkoposteja, tulikin ikava yllatys. Olin varannut kolmeksi yoksi hostelbookersin kautta Perthista. Kun olin kysynyt sahkopostilla yhta juttua, sielta ilmoitettiin ettei minulle olekaan varausta. Kokeilin varauspalveluilla, mita hostelleja Perthissa oli tarjolla, ja koko kaupunki naytti olevan loppuunbuukattu ainakin perjantain osalta, eika lauantaiksikaan ollut paljon tilaa.

Tot: 0.232s; Tpl: 0.01s; cc: 13; qc: 45; dbt: 0.1154s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb