Page 18 of Mon en Fran Travel Blog Posts

Europe » Switzerland » South-East » Zernez September 13th 2016

13/09/16 – dinsdag – dag 10 St-Moritz – dagfietstocht 79km. Langs de Inn, stroomafwaarts tot Zernez. Jawel de Inn, onstuimige bergrivier, die 500km verder langs Innsbruck, te Passau in de Donau uitmondt. We fietsten door een prachtige vallei langs brede kiezel wandelwegen. Geen verkeer, behalve de Zwitserse koeien die er vrij rondliepen. We daalden van hoogte 1820m naar 1470m.in Zernez. Dus voor de weg terug 40km bergop voor de boeg. De 5 blokskes van onze accumonitor sneuvelden dan nogal vlug een voor een. Een wijsneus die te ver voorop reed, nam dan nog een verkeerde afslag, resulterend in een extra beklimming. Nadat hij terug bij de groep gebracht werd en zijn saus van zijn eega meekreeg, moest hij extra zuinig op accu peddelen. Het lukte hem nipt om toe te komen. Voor ons viel het nog ... read more
Kerkje van Bever langs de Inn - onbewoonde vallei
Tussen de Zwitserse koeien in Bever

Europe » Switzerland » South-East » Maloja September 12th 2016

12/09/16 maandag – dag 9 St-Moritz Dagtrip 42km. Twee-meren fietstocht. Een prachtige rit langs 2 meren, de Silvaplanersee en de Silsersee tussen de fascinerende bergen van het Oberengadiner merenlandschap tot in Maloja. Een streek en een plaats vol jeugdherinneringen aan een CM-vakantie als 18-jarigen in early sixties.... read more
Op weg naar Maloja
Maloja Palace - Jeugherinneringen uit de 60's
Maloja pas

Europe » Switzerland » South-East » St. Moritz September 11th 2016

11/09/16 zondag – dag 8 St-Moritz Verplaatsing van Sempach naar St-Moritz 233km. Autostrade tot Chur, maar van dan af wordt het stevig klimmen, tot over de Julierpas (2284m), en dan terug dalen tot St-Moritz op 1822m. Het is hier een heel stuk frisser met af en toe gedruppel.... read more
St-Moritz - Cp - als de mist optrekt, zo.
St-Moritz - Cp - als de mist optrekt, en zo.

Europe » Switzerland » North-East » Küssnacht am Rigi September 10th 2016

10/09/16 – zaterdag – dag 7 Sempach – Vandaag de koninginnen rit van 105km rond het Vierwoudstedenmeer. Wanneer we 's morgens willen vertrekken, staat mijn voorwiel plat. Iedereen wacht tot ik de binnenband vervangen heb. Ondertussen wordt de oude gecontroleerd op gaatjes. Niks gevonden. Er wordt verondersteld dat dichting het ventiel (Duits type) losgekomen was door te schokken. Of zit er een 'mol' in het gezelschap? De rit gaat eerst naar Luzern. Halfweg worden we langs de weg in Rothenburg vergast op een tornooi voor paardenkoetsmennen. 2-spannen, 4-spannen, 6-spannen moeten door een opgelegde hindernispiste. Spectaculaire stuurmanskunsten, alle deelnemers en hun passagiers zijn opgetut in de traditionele klederdracht van 100j geleden. Mooi schouwspel. Luzern, dat we in het midden van vorige eeuw bezochten als 14 jarigen op onze eerste buitenlandse reis naar Malo... read more
Rothemburg - Tornooi mennen
Luzern - druk druk

Europe » Switzerland » North-West » Lucerne » Nottwil September 9th 2016

09/09/16 – vrijdag – dag 6 Sempach – Prachtig weer- dagtrip van 80km. Deels langs het meer van Sempach, met tussenstop in Huttwil, waar we een bezoek brengen aan de Flyer-E-bike fabriek. Spiksplinternieuwe elektrische fietsenfabriek in volle expansie. Alle fietsen in productie zijn reeds verkocht. Geen voorraad. De klant moet maar wachten op zijn bestelling. We krijgen een rondleiding door een Nederlandse dame die hier bij een Zwitser bleef plakken. Tijdens het bezoek konden we de batterijen van onze fietsen op de daarvoor voorziene installaties bijladen. Dus zeer geruststellend voor de terugweg. Op de bedrijfsterreinen mochten we het hele gamma van hun E-bikes uittesten. Perfect in orde, Zwitserse kwaliteit. Prijzen navenant. We konden er lunchen in het bedrijfsrestaurant. Spaghetti à volonté, met sausen naar keuze. Wel zelf te betalen. Prachtig bedrijf om te b... read more
Langs de Sempachersee - typische hoeve
Flyer fietsenfabriek - Onze Gids - hebbes !
Flyer fietsenfabriek - Eerste prototype

Europe » Switzerland » North-West » Lucerne » Rothenburg September 8th 2016

08/09/16 – donderdag - dag 5 Verplaatsing naar Sempach. 203km. Voor het vertrek eerst nog eens het Centre Medical opgezocht voor een 2de INR controle. Nu wisten we reeds de weg en hadden er een afspraak. Uiteindelijk perfecte toestand, na de alarmerende hoge en lage waarden de dagen voordien. We opteren voor de gemakkelijkste weg naar Sempach. Autostrades via Bern en Luzern. We hebben dat Zwitsers wegenvignet tenslotte niet voor niets gekocht. De autobahn ligt perfect en komt een stuk goedkoper uit dan de péages in Frankrijk. Zeker omdat dit vignet een jaar geldig is. Voor ons dus nog tot het einde van het jaar. Maar we blijven niet zo lang. Sempach ligt aan de Sempachersee in het kanton Luzern. Dus Duitstalig hier. We staan vlak aan het meer, even buiten het historisch centrum. In 1386 ... read more
Sempach - Receptie Cp
Sempach - Camping uitzicht op de Sempachersee

Europe » Switzerland » South-West » Lake Geneva September 7th 2016

07/09/16 – woensdag – dag 4 Morges: Tweede dagtrip in de omgeving van het Meer van Genève. Mooi weer, minder wind. 33km. Korter dan gisteren, en het gemiddelde zakt al naar 16km/u. Wel hellingen stijgend van niveau 370m naar 570m. Peddelend langs verkeersluwe wegen door verschillende kleine wijndorpjes: Chigny, Vufflens-le-Château, Denens, Villars-sous-Yens, Lavigny, Aubonne, Mont-sur-Rolle, Perroy, en dan langs het meer terug, Perroy, Allaman, Buchillon, St-Prex. Plaatsjes waar we nog nooit van gehoord hadden. Uitgebreide tussenstop en lekkere lunch in St-Prex, waar we genoten van de plaatselijke specialiteiten van het Meer van Genève: filets de perches, tarte aux poires, en ons eerste wit lokaal wijntje. Meteen geconfronteerd met de veel hogere Zwitserse prijzen. En dan wou onze exuberante kelner,... read more
Aubonne - bevlagd
Aubonne
Aubonne - zicht op het Meer van Genève

Europe » Switzerland » South-West » Lake Geneva September 6th 2016

06/09/16 – dinsdag – dag 3 Morges – Eerst dagtrip. De route 55km, liep een stuk over de 'Route Pied du Jura'. Door de wijnberggebieden van La Côte en de hellingen langszij het Meer van Genève. Pittige stroken en straffe wind, die altijd op kop leek te zitten. We deden een tussenstop in Montricher waar we de kaasmakerij 'La fromagerie gourmande' bezochten. Tonnen reusachtige Gruyèrekazen lagen er te rijpen in ideaal gekoelde en gerobotiseerde opslagruimten. Dagelijks wordt de voorraad aangevuld met nieuwe fabricage. Alles is kraaknet, winkels, degustaties en restaurant incluis. Op het menu: kaas, op allerlei wijzen. Door de pittige hellingen, de wind, en een gemiddelde van 17km/u werd deze eerste dagrit rit bij de evaluatie achteraf door een deel van de senioren als 'juist genoeg' betiteld. Te verstaan als 'het mag wat minder'. Voor ... read more
Montricher - De Gruyères kazen rijpen hier.
Montricher - kaasrestaurant.
Montricher - kaasgerechten

Europe » Switzerland » South-West » Lake Geneva September 5th 2016

05/09/16 – maandag – dag 2 Morges – Korte fietsrit van 35km, verkenning van de omgeving, langs het meer, met tussenstop in Rolle. Mooi stadje met historisch kasteel vlak aan het meer. Spijtig, door de regen valt de rit zowat letterlijk in het water. De regenjakjes doen al dienst.... read more
Rolle - Kasteel
Rolle - zo wordt men niet nat.

Europe » Switzerland » South-West » Lake Geneva September 4th 2016

04/09/16 – zondag – dag 1 Morges – Ch – Meer van Genève - 664km Aankomst op mooie Cp aan het Meer van Genève met zicht op de Mont Blanc. 's Avonds welkomstdrink en kennismaking met de groep. 12 dappere opa’s en oma’s, bompa’s en bomma’s, bonnie's en vava’s, pépé's en mémé's, die onder de kundige begeleiding van Patrick en Carine, met de fiets, de bergen rond enkele Zwitserse meren gaan trotseren. Met de E-Bike, elektrisch dus, dat was de voorwaarde, behalve Rudy, een messcherpe sportieve opa, die alles bij wijze van training, op zijn gewone mountainbike gaat afhaspelen. Hoed af.... read more
Staanplaats - Morges Cp a/d jachthaven
opa’s en oma’s, bompa’s en bomma’s, bonnie's en vava’s, pépé's en mémé's

Tot: 0.47s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 94; dbt: 0.2765s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb