Page 17 of Mon en Fran Travel Blog Posts

Europe » Germany » Bavaria » Nesselwang June 14th 2017

Dag 3 – dinsdag 13 juni 2017 – Nesselwang We zochten de lichtste fietstrack uit, 'Um den Grüntensee'. Rond een meer, vlak zou men dus verwachten, want geklasseerd als 'leicht'. We ondervinden vrij vlug dat dit hier iets heel anders betekent dan bij ons want we moeten al onmiddellijk meer dan 100 hoogtemeters stijgen. Leuke asphalt baantjes, maar dat duurt niet lang. We krijgen al vlug kiezel onder de wielen met zeer stijle korte hellingen, afgewisseld met kronkelende boomschorspaadjes door bossen. Leuk voor pâarden ! Voor gepensionneerden dus wat minder. Vanaf het keerpunt in een net dorpje Wertach krijgen we een prachtig fietspad terug naar Nesselwang. Lange hellingen. Max 55km/u bergaf. De Turbo doet zijn werk bergop. De fietsen zijn getest. De reparatie is dus gelukt. Dag 4 – woensdag 14 juni 2017 – Nesselwang Op ... read more
Nesselwang - Am Wiesenrain
Ergens op de track in Oy-Mittelberg
Op goed vallen uit

Europe » Germany » Bavaria » Nesselwang June 12th 2017

Vandaag zouden we het rustig aan doen. 's Morgens nog zeer warm. Wel een paar druppels in de voormiddag. Maar tijd genoeg. In de namiddag dan maar op verkenning. Fiets van Fran begint vervaarlijk te ratelen zoals een kapotte koffiemolen. Dus terug naar het toerist buro voor adres van een plaatselijke e-bike dealer. Pech, die is juist nu een week met vakantie. Potver.... en dan te weten dat we de fiets voor het vertrek binnen gedaan hadden voor nazicht. Alles in orde ! - 't Is 20 euro ! , Wist ondertussen al dat het euvel zat aan het SRAM-dual drive click-box systeem. Google, als je wil weten wat het is. Schakelen voor berg-op zat er dus niet meer in. En dit voordat onze fietsvakantie in de voor-Alpen en de Romantische Strasse goed en wel begonnen ... read more
Nesselwang - zicht op dorp, Mh parking en skilift parking.

Europe » Germany » Bavaria » Nesselwang June 11th 2017

755 km van thuis tot Nesselwang, een kleine gemeente vlak bij de Oostenrijkse grens in het Landkreis Ostallgäu van de Duitse deelstaat Beieren. Ligt vlakbij Füssen, het eindpunt van de Romantische Strasse. Vlot verkeer onderweg, geen trucks op de baan. Resultaat alle parkings overvol met geparkeerde wegmastodonten. Dus lang zoeken voor een rustplaatsje en de koffiekoeken. Zomers warm, cabine-airco doet zijn werk, maar bakkend heet bij aankomst op de Motorhome parking toch gelegen vlakbij de skiliften op een hoogte van 900m. Pas vanaf 21.00 u koelt het aangenaam af. Morgen wordt het minder warm en dan gaan we het hier verkennen.... read more

Europe » Belgium » Flemish Brabant September 24th 2016

23/09/16 – vrijdag - dag 20 Kressbronn 's Morgens waterzonnetje. 's Middags kunnen toch de stoelen buiten, maar het koelt al vlug af. Ondertussen nog een kort ritje richting Langenargen waar we een zak van 5 kg Elstar appelen kopen aan een onbemand standje. Buiten de wijngaarden van de Bodensee lijkt het hier zowat het Haspengouw van Z.Duitsland. Zeer verzorgde appelplantages langs landwegen waar men meer tractors dan auto's tegenkomt. In de dorpjes dus standjes met appels aan spotprijzen. Meenemen en de Euro's te deponeren in een doos. Het vertrouwen in de eerlijkheid van de mens is hier groot. 24/09/16 zaterdag – dag 21 Einde van deze vakantie. Het is goed geweest. Maar nu wordt het te fris. We rijden naar huis. 697km.... read more

Europe » Switzerland » North-East » Romanshorn September 22nd 2016

22/09/16 – donderdag - dag 19 Kressbronn Grijs en fris. Verwarming moet op. Zo warm mogelijk aangekleed. D.w.z. Alles aangedaan wat we bij hadden om 's middags met een beetje zon te vertrekken voor fietstocht van 80 km. Eerst tot Meersburg, waar we de ferry namen naar Konstanz. Dan de grens over en langs de Zwitserse kant van het meer tot Romanshorn waar we terug met de ferry de Bodensee oversteken tot Friedrichshafen en zo terug fietsten naar Kressbronn.... read more
Hagnau am Bodensee
Meersburg op de ferry naar Konstanz

Europe » Germany » Bavaria » Wasserburg am Bodensee September 21st 2016

20/09/16 – dinsdag – dag 17 Kressbronn Stralende zon. Verkenningsritje (30km) naar Langenargen en Friedrichshafen. Navraag ferryvaarten van/na Romanshorn (Ch) 21/09/16 – woensdag – dag 18 Kressbronn Blauwgrijze lucht. Zeilschool actief op het meer. Wel geen spriet wind. Dus weinig actie. Genoten van het waterzonnetje tot 17.30u. Dan werd het te fris.... read more
Langenarken
Friedrichshafen - uurrooster ferry checken

Europe » Austria » Vorarlberg » Bregenz September 19th 2016

19/09/16 – maandag – dag 16 Kressbronn In de voormiddag stopt het uiteindelijk met regen. 's Middag een beetje zon. Dus, 's namiddags fietsritje van 50 km naar Bregenz met tussenstop in Lindau. De Bodensee-Radweg van 257km lang rondom het meer is overal goed aangeduid, en kan gedownload worden op de smartphone. Veel verkeerd rijden is er dus niet bij. Het historische binnenstadje van Lindau op een een eiland in de Bodensee door een dam verbonden met het vasteland, is een prachtige plaats. Bregenz is redelijk dood deze maandag van september. Plaats genoeg om een terrasje te doen met een Apfelstrudel zwemmend in de warme vanillesaus. Het is tenslotte fris aan de vis.... read more
Lindau - ingang van de haven
Lindau - Rathaus (13e eeuw)
Lindau - Middeleeuwse Slottoren

Europe » Germany » Bavaria » Lindau September 18th 2016

17/09/16 – zaterdag – dag 14 Kressbronn Verplaatsing naar Kressbronn aan de Bodensee (D) – 206km 's Morgens om 07.30u waren de meesten al vertrokken. Ik was nooit een vroege vogel, hadden niet zoveel km voor de boeg, en het weerbericht voor de Bodensee was ook al niet fameus. Dus om 10u waren wij de laatsten om het terrein te verlaten. Eerst terug die Julierpas (2284m) over, naar Chur en dan autostrade langs Lichtenstein en Bregenz in Oostenrijk naar de Kressbronn aan de Duitse kant de Bodensee. We hadden het wel gehad met de Zwitserse prijzen. Onderweg veel regen, maar aangekomen op de schitterende cp Gohren, direct am See, prachtig weer, volle zon. Het is hier een stuk warmer. 18/09/16 – zondag – dag 15 Kressbronn Gedruppel, regen, regen... heel de dag. Dat valt tegen.... read more
Cp Kressbronn, uitzicht van in de MH
Hier kan ik de krant lezen.

Europe » Switzerland » South-East » St Moritz September 16th 2016

15/09/16 – donderdag – dag 12 St-Moritz Vrije dag. Rustdag. Aanvankelijk grijs en mistig. In de loop van de voormiddag begint het te regenen voor de hele dag. Het is hier fris op 1800m. Eigenlijk koud, en de gasverwarming in de MH wordt aangezet. Spijtig dat we alweer ons mini elektrisch radiatortje thuis vergeten zijn, want elektriciteit is inbegrepen in onze standprijs. Onze buren hadden dit wel voorzien. Tijd dus voor boeken, kranten bijlezen op internet, foto's opladen, en zoeken naar een andere reisblogserver. Onze oude vertrouwde/reisverslag.com/ is plots verdwenen van het internet, samen met al onze reisverslagen sinds 2011. Kreng! Dus deze trip geen dagelijks reisverslag voor het thuisfront. Gauw worden toch enkele foto's gepost op een nieuwe internetsite. Dit verslag wordt voor de annalen, a posteriori, aangevuld op deze, voor ons nieuwe server. 16/09/16 ... read more
Sporen met de Bernina-Express naar Morteratsch
is dit bloemetje eetbaar ?
Aangepaste bediening

Europe » Switzerland » South-East » Bernina Pass September 14th 2016

14/09/16 – woensdag – dag 11 St-Moritz. S' Morgens kreeg de hele groep ontbijt aangeboden door de cp bazin. Allerlei soorten versgebakken brood en koeken. Lekker en gezellig. Buffetsysteem à volonté. Enkelen, hoe zal ik ze noemen, profiteerden ervan om extra lunchpakketten te versieren voor 's middags. Om 10.00 vertrokken we dan met 10 (van de 14) overblijvende fietskandidaten op dagtocht naar de Berninapas op 2300m hoogte. De weg loopt grotendeels op gravel wandelwegen langs de spoorweg van de Bernina Express en langs de gigantische Morteratsch-Gletscher. Ter hoogte van het Morteratsch spoorwegstation, speelt een genezen gewaande inspannings-astma kwaal opnieuw op. We nemen het zekere voor het onzekere en besluiten af te haken bij de groep, en na recuperatie aan het bergrestaurantje van Morteratsch rustig terug te keren. Zonder verdere problemen maak... read more
Morteratsch - zicht op de Gletscher
Morteratsch - Restaurantje
Morteratsch - Bernina-Express stationnetje

Tot: 0.121s; Tpl: 0.01s; cc: 14; qc: 78; dbt: 0.0722s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb