Page 24 of Mon en Fran Travel Blog Posts

Europe » Finland » Pirkanmaa » Tampere June 7th 2014

0607 Zaterdag – Tampere Deze morgen wakker om 8u, maar hier in Finland is het dan al 9u. Dus niet zo een geweldige prestatie. Om 10u kennismaking met onze gids voor de volgende dagen. Bert, een West-Vlaamse groene jongen, die hier 's zomers in de bosbouw werkt. Hij zorgt de komende dagen voor de natuurwandelingen. We kregen ook al praktische uitleg wat de doen als je van een adder gebeten wordt, door wespenzwermen aangevallen wordt,... of wanneer je een beer moest tegenkomen. Voor de rest is het hier een veilig land. Er lopen hier wel wat heavy metals rond, en getatoeëerde grieten met een kaal geschoren zijkant. Maar die zijn niet gevaarlijk zeggen ze. Deze voormiddag was het bijna tropisch warm, maar dat duurde niet lang. Regen zorgde voor de nodige afkoeling. Bakkers of slagers zoals ... read more
Tampere - Camperplaats
Tampere - Camperplaats - niet van ons !!
Tampere - Camperplaats - C en W gaan voor 'de dikke vis'

Europe » Finland » Southwest Finland » Turku June 6th 2014

0605 Donderdag – Stockholm Rustige dag vandaag. Loozen, bunkeren, wat boodschappen. Alles klaar maken voor de oversteek naar Finland morgen vroeg. De dag begon fris met dreigende bewolking die overdag wegtrok naar een open hemel. 606 – Vrijdag – Tampere (Finland) 580 km - N61 28 19 E23 44 21 Waarvan 400 km met de boot. Van Stockholm naar Turku (Finland). 11 uur varen. Enorme boot. 12 Dekken. De MH stond op dek 3. Onze kajuit op dek 5. Tax free op dek 10. Disco en bars op dek .11. Zonneterras op dek 12. Gelukkig voldoende liften. Je kon er verloren in lopen. Lichte paniek toen we (ik dus) bij aanmeren te lang gewacht hadden om onze spullen in de kajuit te gaan ophalen en we met het liftensysteeem er niet onmiddellijk geraakten. Iemand in een ... read more
Overtocht Stockholm - Turku
Overtocht Stockholm - Turku - altijd tussen de eilanden
Overtocht Stockholm - Turku - onze Cabine

Europe » Sweden » Stockholm County » Stockholm June 4th 2014

0604 Woensdag – Stockholm Met de metro naar Stockholm stad. Bestemming : Gamla Stan (oude stad). Stockholm is een mooie stad gebouwd op 14 eilanden met elkaar verbonden door 15 enorme bruggen, deels gelegen in de Baltische zee, deels gelegen in een enorm meer Mälaren. Twee sluizen vangen hoogteverschil tussen meer en zee op. Een Vlaamse Stockholmse gidste ons gedurende 3 uur door de bezienswaardigheden. Goede training voor wat ons nog te wachten staat. Gezamelijke lunch in de keldergewelven van een historisch pand. Een rendierstoofpotje. Lekker. Daarna kozen we voor een 2 uur sightseeing rondvaart met een grote bateau mouche waarbij we de stad op de diverse eilanden vanuit een andere hoek konden zien. Dat ging al een stuk gemakkelijker.... read more
Stockholm - uitzicht op Gamla Stan
Stockholm - uitzicht op Storkyrkan (De grote kerk)
Stockholm - uitzicht opTyska kyrkan (De Duitse kerk)

Europe » Sweden » Stockholm County » Stockholm June 3rd 2014

0603 Dinsdag – Stockholm– 621km N59 17 44 E17 55 23 Opnieuw een veerboot van Helsingor (DK) naar Helsingborg (S). Dan de autosnelweg op naar Stockholm. Regen, …..daarna regen, en opnieuw regen. Gelukkig bij aankomst hield het op. Begrijpen nu het nut van de verplichting hier ook overdag met kruislichten te rijden.... read more
koud op veerboot van Helsingor (DK) naar Helsingborg (S)
tax free op veerboot van Helsingor (DK) naar Helsingborg (S)
Stockholm - Motorhome parking

Europe » Denmark » Region Hovedstaden » Copenhagen June 2nd 2014

0602 Maandag – Roskilde Voor de hele dag met bus en trein naar Kobehavn. Prachtig zomerweer. De Kopenhagers profiteren ervan. De grasparken liggen vol met zonnekloppers. Moeten die niet werken hier, of zijn ze met vakantie zoals wij ? Veel van de historische stad gezien dat we vorige keer gemist hadden. Met dank aan onze gids. Een Vlaamse die in Kopenhagen woont. Gaf ons ook een mooi stuk geschiedenis mee. Wel alles tevoet. Dus ik totaal 'meurg' op het einde. Gelukkig serveren ze hier pinten van minimum 400cl. 's Middags even op adem gekomen tijdens een lekkere gezamelijke Deense lunch in een historisch restaurant aan de Nyhavn. Nee, spijtig niet in dat wereldberoemd geval waar je maanden op voorhand moet reserveren.... read more
Kopenhagen - Nyhavn
Kopenhagen - Nyhavn - ons restaurant

Europe » Denmark » Region Sjælland » Roskilde June 1st 2014

0601 Zondag – Roskilde – 0km Met de fiets naar Roskilde stad. Volgens de boekskes de 1ste hoofdstad van Denemarken. Alle koningen van Denemarken worden in de Domkirke begraven. Er zouden er al 39 liggen. Met hun koninginnen en nog wat aanhang. Je kan er bijna geen stap zetten of je loopt over zo een historische grafsteen. Deze bakstenen kathedraal gebouwd in 1170 staat met zijn koningsgraven op de Unesco Wereld Erfgoedlijst. Iemand van het pajottenland noemde de kerk van Pamel zeker even mooi. Maar dat is misschien wat overdreven. Het Vikinge-skib muzeum is wel enig. Men kan er de 5 opgegraven viking schepen bezoeken die 1000 jaar op de zeebodem lagen en na speciale behandling van het opgegraven houtwerk gerestaureerd in een speciaal gebouw werden zijn ondergebracht. Indrukwekkend sierlijk ranke boten. Meesterschrijnwerkers toen. Prachtig erfgoed. ... read more
Roskilde - Vikinge-skib muzeum
Roskilde - Vikinge-skib muzeum - 1000j oud

Europe » Denmark » Region Sjælland » Roskilde May 31st 2014

0531 Zaterdag Roskilde 92km – N55 40 25.6 E12 04 55.9 Deze dag begon grijs bewolkt. De wind is een stuk minder. Korte rit in Vikingland tot Roskilde over zeer goede autoveje. We blijven hier 3 dagen. Vanavond welkomstdrink en kennismaking met de mededeelnemers van deze G....a rondreis. 14 eenheden. Van overal uit vlaanderen. We staan aan de Roskildefjord met uitzicht op de Kathedraal van Roskilde, in het centrum van Sjaelland. De Fjord heeft hier een uitzicht van een groot meer.met nogal wat waterrecreatie. De Denen wonen in een mooi land.... read more

Europe » Denmark » Region Sjælland » Roskilde May 30th 2014

0530 Vrijdag – Faro– 68km N54 57 02 E011 58 60 Wij zijn in het land van' Borgen' . Kijken uit naar Katrine, Kasper, Birgit, en anderen. Ook naar die van de Killing, Millenium en Wallander. Nog niemand gezien. Blijven toch volhouden. Vandaag al een snipperdag. Deze voormiddag de ferry van Puttgarden naar Rodby. Ging vlot. 112 Euro voor 40 km. We zijn gestopt voor de middag op een MH plaats langs de E47 op een eilandje in een fjord tussen 2 enorme bruggen. Prachtige plaats aan de Oostzee. Zon, spijtig veel wind. Ideaal voor kitesurfers. We besloten er te blijven tot morgen. Kan ondertussen mijn verkoudheid wat soigneren. Opgelopen op verkiezingsdag. Dat komt ervan met al dat volk.... read more
 Bogo,  Farø-bruggen tussen eilanden Seeland en Falster.
Bogo - Camperplaats

Europe » Germany » Schleswig-Holstein » Fehmarn May 29th 2014

05/29/2014 Donderdag – Puttgarden (D)743 km N54 30 01 E011 10 44 Over de Duitse autobahnen tot in Puttgarden in Schleswick Holstein. Hier nemen we morgen de Ferry naar Denemarken. Onderweg toch regelmatig een korte stau. De Duitsers nemen blijkaar ook verlof met Hemelvaart. Hoe meer noordwaards hoe beter weer. Het is hier volle zon en blauwe hemel. Het zicht op de Oostzee is prachtig. Onmiddellijk vakantie sfeer. We staan op een MH parking op het grote erf van een slimme boer. Mooi ingericht, electriciteit met munten. 2 Euro per kw/u. Zal er zijn broek niet aan scheuren. Formuliertje ingevuld voor de broodjes bestelling voor morgen. Niemand te zien in de Anmelding. De baas zal met vacantie zijn zeker.... read more
Puttgarden - nieuwe MH gadget, uitschuifbare windturbine

Tot: 0.388s; Tpl: 0.007s; cc: 13; qc: 75; dbt: 0.1401s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb