Motorhome reis naar Lapland - dag 10

Europe » Finland » Pirkanmaa » Tampere
June 7th 2014
Published: November 6th 2016

0607 Zaterdag – Tampere

Deze morgen wakker om 8u, maar hier in Finland is het dan al 9u. Dus niet zo een geweldige prestatie.

Om 10u kennismaking met onze gids voor de volgende dagen. Bert, een West-Vlaamse groene jongen, die hier 's zomers in de bosbouw werkt.

Hij zorgt de komende dagen voor de natuurwandelingen.

We kregen ook al praktische uitleg wat de doen als je van een adder gebeten wordt, door wespenzwermen aangevallen wordt,... of wanneer je een beer moest tegenkomen. Voor de rest is het hier een veilig land. Er lopen hier wel wat heavy metals rond, en getatoeëerde grieten met een kaal geschoren zijkant. Maar die zijn niet gevaarlijk zeggen ze.

Deze voormiddag was het bijna tropisch warm, maar dat duurde niet lang. Regen zorgde voor de nodige afkoeling.

Bakkers of slagers zoals bij ons zijn er hier niet. Maar in de L.dl is er keus genoeg. De croissants zijn daar bijna de helft goedkoper als bij ons. Voor alkohol moet je naar speciale staatswinkel.

Deze avond voetbal op TV. De Rode duivels tegen Tunezië. Dat wordt hier een drukke bedoening, want weinigen hebben satelliet ontvangst wegens het bos en de bomen.

Tot: 0.298s; Tpl: 0.015s; cc: 8; qc: 55; dbt: 0.1017s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb