Motorhome reis naar Lapland - dag 8 - 9

June 6th 2014
Published: November 6th 2016

0605 Donderdag – Stockholm

Rustige dag vandaag.

Loozen, bunkeren, wat boodschappen. Alles klaar maken voor de oversteek naar Finland morgen vroeg. De dag begon fris met dreigende bewolking die overdag wegtrok naar een open hemel.

606 – Vrijdag – Tampere (Finland) 580 km - N61 28 19 E23 44 21

Waarvan 400 km met de boot. Van Stockholm naar Turku (Finland). 11 uur varen.

Enorme boot. 12 Dekken. De MH stond op dek 3. Onze kajuit op dek 5. Tax free op dek 10. Disco en bars op dek .11. Zonneterras op dek 12. Gelukkig voldoende liften.

Je kon er verloren in lopen.

Lichte paniek toen we (ik dus) bij aanmeren te lang gewacht hadden om onze spullen in de kajuit te gaan ophalen en we met het liftensysteeem er niet onmiddellijk geraakten. Iemand in een fluojakje toonde ons uiteindelijk de goede weg. Beddegoed was al weg. Onze spullen lagen er nog. En we geraakten nog ruim op tijd bij de Mh om er af te rijden. Oef !

De overtocht van de Baltische zee is wel speciaal; Nergens open zee gezien. Altijd tussen eilanden. Grote, kleine, en daarachter opnieuw eilanden. Het moeten er duizenden zijn.

Op de weg van Turku naar Tampere (165km) kregen we al een eerste indruk van het Finse landschap. Bossen, meren, weinig bewoning. En ja, we zagen er al een vos. Wel geen enkele kip gezien. De snoodaaard !

Tot: 1.473s; Tpl: 0.014s; cc: 14; qc: 49; dbt: 0.0119s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.4mb