Blogs from Albania, Europe - page 7

Europe » Albania July 8th 2021

Na odporucanie majitela ubytka sme zmenili plany a nejdem na noc do kruje ale spravime si to ako daytrip z tirany a k tomu pridame aj navstevu durres. Na namesti odchytavame mhd na bus stanicu. Tu nas nadhanaci ci soferi naviguju na bus(dodavka) co ide do kruje avsak iba dole do dediny (fushe kruje), existuje aj priamy ale ten chodi dost nepravidelne. Cestou naberame este ludi a smer plnymi cestami do dolneho kruje. Tu vyskakujeme na konecnej a pochodujeme kusok smerom do centra, kde uz cakaju male dodavky priamo do kruje. Dodavka komplet full. Caka nas stupanie a serpentiny. Serpentiny a teda prevysenie velke. Vyskakujeme cca v centre a nase prve kroky vedu do pekarnicky, avsak nenavstevujeme honosne vyzerajucu Bakery “George W.Bush” ale jednu opodial. Sladkosti by boli nakupene a teraz to uz niekde zjest pri ... read more

Europe » Albania July 7th 2021

Tak ako vcera i dnes ideme skusit stastie na juhovychodny bus terminal, vcera sme tam cakali pol hodinu (9/15-9/45), nuz sme predpokladali, ze bus pojde o celej a on ozaj isiel. Taka stara hrklavka nas vezie na konecnu do dedinky krrabe. Finish bol riadne divoky, zatacky a stupanie. V tejto dedinke ozaj nic neni, dve kaviaricky, dva mini obchodiky a jeden biliardovy klub. Davame ranne machiato a vidavaem sa turu k cyklopovmu oku. Mapy.cz dobre posluzili. Opustame zastavanu plochu a uz si to sinieme do kopca. Vonku klasicky mega teplo a klasicky stretavame na ture korytnacku. Tych je tu dole na balkane pozehnane. Miname neaku placucu rodinu a uz sme osamote v kopcoch. Pekny vyhlad na okolite kopce a kanon. Riadne pecie ale nakonec schadzame k nasmu cielu. V jazierku sama zaba a okolo totalny klud. ... read more

Europe » Albania July 6th 2021

Povodne sme chceli ist dnes k syri i ciklopit, lenze na Southeastern Albania Regional Bus Terminal nikde vypisane busy a ani nikto nic nevedel. Tento terminal je ozaj regionalny, oproti nasmu prvemu je toto uplne prtave Mensia rodinna hadka a prichadza plan B. Ideme kuknut bunkart co je pri lanovke. Ten je podla majitela ubytka lepsi ako ten co je v centre mesta. Uz ako stary harcovniky odchytavame mhd a tentoraz vyskakujeme dve zastavky pred konecnou. Bunker naozaj rozsiahli s kopou fotiek ci tematickymi izbami. Ako bolo to fajn ale co ja viem, uz by som tam nesiel. Nuz ale v horucich dnoch skvele miesto na schladenie. Ludi bolo dnu dost ale v tej velkosti sa to rozlozilo. Po muzealnej casti ideme do blloku, tu ako som uz spominal kopa restik, kaviarniciek ci dokonca kfc. V ... read more

Europe » Albania July 5th 2021

Dnes mame na plane vrchol dajti. Oproti zastavke busov na letisko, odchadza bus az k lanvoke co smeruje na tento kopec. Bus neni vobec plny, vyskakujeme na konecnej, i ked tam na nas nieco sprievodca pokrikoval. Pesi ideme asi 10.min k startu lanovky, kupujeme jednosmerny listok, nazad chceme ist pesi. Lanovka naozaj dost dlha pekny vyhlad na cele rozsiahle mesto. Pri lanovke rozne atrakcie, minigolf, jazda na koni, strielanie z kuse a ine. My vsak pokracujeme dalej po znacenej trase k rozpadnutemu domceku na vrchole (mapy.cz) Miname najskor opusteny hotel, ktoreho prve podlazie momentalne sluzi ako chliev. Stupame do kopca lesom, obcas luka, no ziadne vyhlady. Dostavame sa na lesnu cestu pre auta, tie chodia hore na meteo stanicu, pred nou je aj nas ciel. Fakt uplne nenapadna odbocka a sme tam. Genialny vyhlad na vsetky ... read more

Europe » Albania July 4th 2021

Pesibusom sa vydavame na vzdialeny bus terminal. Ako kazdy den, i tento riadne, pripeka. V plane je machiato a nieco sladke, no takato kombinacia v tunajsich kaviarnach neni. Zalozny plan je pekaren ale ani tu nikde nevidime, zlate macedonsko. Nakonec jednu nachadzame, kupujem si dve super sladke baklavy. Cez cestu zapadame do kaviarnicke, plnej dochodcov. Majitelovy nevadi, ze sme si priniesli vlastne jedlo. Bus terminal je ozaj daleko, nabuduce treba zobrat mhd. Minibus smer tirana je uz plny ludi, no neni nastartovany tak dnu riadne, peklo. Cakame vonku. Nepochopim ako tak ludia mozu vydrzat sediet, hotova sauna. Konecne sa pohiname, smer hlavne mesto, tirana. Za mestom este naberame neakych ludi, sofer zacina vyberat peniaze, zda sa nam, ze nas natiahol. Perfektny povrch cesty, trochu hustejsia premavka a uz sme na bus stanici v tirane (Terminali i ... read more

Europe » Albania July 3rd 2021

Vcera nam majitel v lili restike povedal, ze bus smer corovode ide od pumpy pri nemocnici o 800. Nuz tak si pochodujeme k tejto zastavke. Minibus sa zaplnil do posledneho miesta a mozme vyrazit do poslednej dedinky. Cesta opat sama zakruta ale okolie genialne,policka v doline, kopa foliovnikov. V polican bola niekedy fabrika na zbrane, teraz je tam uz len torzo tovarne. Zakruty a obcas nekvalitna cesta maju za nasledok grcanie dvoch deti. Vodic nasrany. V nasom ciely sa kona obrovsky trh, zvacsa vsak handry obcas ovozel ale to ozaj minimum. Zvacsa jedna babka co predavala par trsov mladej cibulky. Sofer nam nevravi dobru spravu, posledny bus nazad ide o 1200, je 1000. Cesta sem trvala 2hod cca 60km. Nuz nevadi, stop to isti, i ked v albansku moc popularny neni. Davame v hoteli machiato, co ... read more

Europe » Albania July 2nd 2021

Mega skore vstavanie uz o 420. Na ranajky dojedam rizoto zo vcera, domiesal som si tam este dve vajicka. No bolo toho mnoho tak nieco ide do smetiaka. Smetiak samozrejme len v kupelni, ten sluzi primarne na toaletny papier, kedze ten sa v tejto krajine nesplachuje. Prazdnimy ulickami postupujeme k pamatniku osloboditelov odkial chodia minibusy na rozne smery. Najskor ideme prasnou ulickou ala azia pomedzi nizke domy, neskor sa dostavame na komunisticke sidlisko, kde sa o renovaciiu cinziakov ludia nezaujimaju, hlavne, ze na parkovisku samy mercedes. Nakonec prichadzame na siroky bulvar kde uz zacinaju chlapi okupovat kaviarnicky. Na mieste je uz par busov, smer tirana, korce, skhoder ale nas este nie. Prichadza minibus s oznacenim skrapar. Tak sa pytam vodica na berat. Na vsetky otazky kyva hlavou, no clovek nevie ci mysli ano alebo nie. Vsetky ... read more

Europe » Albania July 1st 2021

Noc nic moc. Ac co mame nad postelou mi fukala na nohy a postel je neaka mala. Ranajky robim opat ja. Omeleta s mrazenou zeleninou. Po jedle pesibusom asi 8km ku klastoru zvernec. Bus sme nenasli ziadny a 8km neni zas tak vela, hlavne rano ked este tolko neprazi slnko. Voda na ubytku je divna, chvilu tecie studena a zrazu vrela. Nuz kupena balena voda. Ideme po hlavnej. Tu najskor pokryva les. Ten fajn ihlicnaty. Sem tam neake smetie. Po lese nasleduje stara stvrt kde bolo niekedy sklady a fabriky. Vsetko uz porozpadavane ale sem tam neaky zivot. Obieha nas mhd, sme sa ale neskoro spamatali a bus bol uz fuc. Ci vsak isiel do nasho ciela nevieme. Opat les, tu uz viac odpadkov, odbocky k restikam a k plazi. Popri ceste nechybali predavaci osusiek, capic ... read more

Europe » Albania June 30th 2021

Rano nam pipa sprava ohladne busu do vlore, zo sarandy jeden startuje 845 a dalsi 1130. V sprave pozvanie na rannu kavu. Pomalicky sme sa zbalili, dali rovnake ranajky ako vcera a dole do vedlajsej budovy za majitelom na kavu. Kava fajn, si ju chodi kupovat do vlore. Kupi 1kg na mesiac. Nepotesil nas vsak s busom, vraj mu pisali zo sarande a ten 845 asi nechodi. No pre istotu ho mame pozerat. V himare by mal byt okolo 1030-1100. Rozlucka a smer koniec mestecka, kde sa pokusame 20min stopovat na riadnom slnku. Nikto nic, tak sme to zabili a nazad do mesta na nieco sladke. Oproti cukrarnokaviarnicke delight cakali turisti. Tak reku bus do vlore, hej. Mal to byt ten cca od 1030-1100. Je 1020, zapadame na sladky kolacik a sledujeme co bus pride. 1045 ... read more

Europe » Albania June 29th 2021

Postel pohodova, no klima na 23c bola dost chladna, tak ju julia niekedy v noci vypla. Ranajkove menu si davame na malej terase. Podava jogurt, dinka a cerealie. Dnes nas caka celodenna valacka na blizkej plazi livadhit. Ideme rovnakou cestou ako vcera, po schodikoch, drevenny mostik, zabudnuta restika. Obcas sa nam naskytne pekny vyhlad na more ci na stylovo umiestnenu restiku kico meniko. Uzky vyslapany chodnicek nam skrizilo kozy a stary pastier zo vcera. Naviguje nas na spravnu cesticku. Ta nas navadza k skalam popri mori, za nimi je uz spominana restika. Vchadzame dnu, hned nas domaci vabia na ich lehatka, restiku. To odmietame a po schodoch stupame na prijazdovu cestu. Kusok je samozrejme bunker, no vstup do nho je zataraseny. Ideme po prijazdovej ceste, odpajame sa k rozpadnutemu domu, dalej uz nasledujeme bielocervenobiele turisticke znacenie. ... read more

Tot: 0.099s; Tpl: 0.005s; cc: 4; qc: 60; dbt: 0.043s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb