30.den - presun berat

Albania's flag
Europe » Albania
July 2nd 2021
Published: July 17th 2021

Mega skore vstavanie uz o 420.

Na ranajky dojedam rizoto zo vcera, domiesal som si tam este dve vajicka. No bolo toho mnoho tak nieco ide do smetiaka. Smetiak samozrejme len v kupelni, ten sluzi primarne na toaletny papier, kedze ten sa v tejto krajine nesplachuje.

Prazdnimy ulickami postupujeme k pamatniku osloboditelov odkial chodia minibusy na rozne smery.

Najskor ideme prasnou ulickou ala azia pomedzi nizke domy, neskor sa dostavame na komunisticke sidlisko, kde sa o renovaciiu cinziakov ludia nezaujimaju, hlavne, ze na parkovisku samy mercedes. Nakonec prichadzame na siroky bulvar kde uz zacinaju chlapi okupovat kaviarnicky.

Na mieste je uz par busov, smer tirana, korce, skhoder ale nas este nie.

Prichadza minibus s oznacenim skrapar. Tak sa pytam vodica na berat. Na vsetky otazky kyva hlavou, no clovek nevie ci mysli ano alebo nie.

Vsetky ostatne busy uz odchadzaju, nas vyraza presne o 600.

Najskor sme prazdny ale na dalsej zastavke sa komplet zaplname.

Cesta uplne genialna avsak iba po fier. Odtial uz klasicka albanska polnacka.

Nastastie pochvili uz opat fajn cesta.

V berate vyskakujeme spolu s ostatnymi kusok od terminalu. Ten je vsak 3km od stareho mesta.

Nuz kto nema v mobile ma v nohach.

Slape cez nove mesto. Klasicky kaviarnicky plne ludi. Inak nic zaujimave, akurat je tu dost ww2 pomnikov.

Ha a este nieco, vsade samy dochodca.

Prichadzame na ubytko uz okolo 1000, tu je self checkin.

Staci zavolat majitelovy a ten dava instrukcie.

Na izbe neni ac, len fan, no to bude parada ked je vonku cez 34c.

Dostali sme chut na sladke. V druhej casti noveho mesta nachadzame cukrarnu. Zakusok fajn ale obsluha nic moc.

Sladke treba splachnut kavou.

Zapadame do nalievarne, kde jediny pijeme kavu, ostatny alko.

Vonku fakt pecie. Prechadzame most a zaciname sa motat pomedzi uzke ulicky.

No ono su tu len dve hlavne ulicky. Fajn domceky, niektore stylovo upravene.

Kukam do mapy, hore je neaky viewpoint.

Tak zacina turistika. Znacenie je len na zaciatku, potom len vyslapana cesticka.

Ide sa ihlicnatym lesom do dost strmeho kopca ale pohoda.

Stretavame korytnacku.

Prichadzame na vrchol, fajn vyhla na pevnost i stare mesto.

V dialke vidime horiace lesy.

Nazad ideme skratkou co nas vypluva pri dalsom moste.

No skratka bola dost divoka, cesta necesta ale dali sme to.

Prechadzame most a na radu francuza co sme stretli ideme do restiky lili.

Tu nas vita majitel, usadza nas dnu, kde len 5stolov ale velmi utulne.

Zacina sou. Majitel okolo nas furt beha, dakuje nam, predstavuje nam domace vyrobky vratane domaceho cerveneho vina.

Baklaz je uplne super, ja mam rajcinu plnenu ryzou. Vino tez dobre.

Majitel furt beha hore dole, stale nam dakuje.

Sedel tu i polsko nemecky par pracujuci v prahe. Tak nam poradili nech sa tam prestahujeme, vraj super mesto pre expatov.

Planovali autivystup na jeden vrchol ale kedze je hora v plamenoch,upustili od toho.

Maju prenajatu ladu nivu.

Najedeny pokracujeme smer pevnost.

Julia este navstevuje etnomuzeum. Vraj nic moc.

Do pevnosti nejdeme cez hlavny spoplatneny vchod ale cez bocny, co je gratis.

Vstup je vyznaceny na mapy.cz

Ako sme vstupili tak z domu na nas skaredo pozeral domaci.

Obiehame celu pevnost. Pekne vyhlady na okolie. Fajn staroveka cisterna, kde vsak dost smradlava voda.

Zatvoreny kostolik, ulicky, suveniry, restika.

Nazad dole do mesta na pivo.

Vsetci okolo nas vsak piju ayran.

Prihovara sa nam jeden domaci. Vie nemecky, tak sa bavi s juliou.

Je po prvej davke vakciny, takze nemoze pit alkohol. To vysvetluje ten ayran aj u ostatnych ludi.

Pokec zvacsa o robote v nemecku kam by chcel ist opat pracovat.

Tu v albansku je to nahovno. Hlavne teraz,ked sem ani moc turistov nechodi.

Po pive prechadzka po pesej zone, kde samy bar a restika. Tie sa s bliziacim vecerom zaplnaju.

Po relaxe na ubytku, kde riadne teplo, smer vecera opat u lili.

Majitel opat cely bez seba.

Davam plneny pork syrom. Uplne genialne.

Po jedle fasujeme tak ako na obed rakiju do jednej nohy.

Prechadzka po plnej pesej zone, dokonca tu hrala i ziva hudba na provizornom podiu.

Ludia chodili hore dole, restiky full.

Zajtra ideme po vlastnej ose do osum kanonu. V agenture nam ponukali tento trip za 65€. Chceli sme tu aj raftovat ale voda je nizka, tak ziadny rafting.

Pekaren - 100l
2x bus vlore-berat - 1000l
Cukraren - 500l
2x obed - 2200l
Vstup etnomuzeum - 300l
Bar - 500l
2x vecera - 2000l

Tot: 0.026s; Tpl: 0.014s; cc: 9; qc: 18; dbt: 0.0051s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.2mb