29.den - vlore

Albania's flag
Europe » Albania
July 1st 2021
Published: July 17th 2021

Noc nic moc. Ac co mame nad postelou mi fukala na nohy a postel je neaka mala.

Ranajky robim opat ja. Omeleta s mrazenou zeleninou.

Po jedle pesibusom asi 8km ku klastoru zvernec.

Bus sme nenasli ziadny a 8km neni zas tak vela, hlavne rano ked este tolko neprazi slnko.

Voda na ubytku je divna, chvilu tecie studena a zrazu vrela. Nuz kupena balena voda.

Ideme po hlavnej. Tu najskor pokryva les.

Ten fajn ihlicnaty. Sem tam neake smetie.

Po lese nasleduje stara stvrt kde bolo niekedy sklady a fabriky. Vsetko uz porozpadavane ale sem tam neaky zivot.

Obieha nas mhd, sme sa ale neskoro spamatali a bus bol uz fuc. Ci vsak isiel do nasho ciela nevieme.

Opat les, tu uz viac odpadkov, odbocky k restikam a k plazi.

Popri ceste nechybali predavaci osusiek, capic a inych plazovych vymozenosti.

Dost velka premavka inak.

Les krizuje zeleznica, ktora vedie do rafinerie na pobrezi.

Les konci, slnko uz riadne prazi. Zostava nam poslednych asi 2.5km

Najtazsi usek, bo slnko.

Co sme si vsimli ludia v albansku nemaju smetiaky ako my pred domov. Smeti na tackach vozia k najblizsim velkym kontajnerom. Okolo nich samozrejme bordel.

Konecne sme v ciely, lovim kesku a mozme sa vydat po drevenom moste na ostrov kde je klastor.

Moc aut odstavenych neni na to aka bola premavka.

Drevenny mostik fajn, voda okolo cista ale plna morskych rias. Medzi nimi kraby. Fakt vela krabov. Tolko som este po kope nevidel.

Klastor nic moc ale kostolik pekny. Dnu sa nesmie fotit, na to obcas dozera straznik.

Julia tu zapaluje sviecku a moze sa ist nazad.

Mali sme stastie, prave sem dorazil bus s ukrajinskymi turistami.

Je tu aj bunker, ten hned preskumavam ale dnu nejde. Vona ma odradila.

Bunkre sme videli aj ludom v zahradkach. Zaujimava dekoracia.

Nazad sa snazime stopovat. Slnko neuveritelne pali. Nedari sa, bud su auta plne alebo nas neberu.

Oproti ide auto zo skopje. Julia vravi, ze ti nas na spiatocnej ceste zoberu.

Stary mercedes pribrzduje asi 100m za nami. Tak reku nas zobere, no v tom sa na nhi tlaci uz dalsie auta a tak si to rozmysla.

To dalsie auto bolo zo skopje, to zastavuje, cuva a uz sa vezeme. Julia mala pravdu.

Dnu dvaja usa bukvicaci. Jeden je original z macedonska. Tam su uz od maja.

V tychto koncinach uz boli. Cestuju este aj s neakou starsou zenou, ta dala dnes prednost plazi. Oni su uz presyteny.

Vyskakujeme spolu s nima blizka ubytka na plazi st.tropez.

Nasi zachranci si v horach adoptovali maleho psa.

Rozlucka a hor sa kusok po plazi a na obed.

Zapadame do restiky na rohu nasej ulice.

Vonku peklo, davame len salat. Obsluha nam neskor ako bonus priniesla melon.

Ja ostavam na izbe, julia ide omrknut dalsie casti tohto mesta.

Po navrate robim rizoto s mrazenou zelenino.

Na vecer prechadzka po plazi.

Tu na niektorych miestach vysadzaju palmy pri restikach.

Roznymi ulickami sa dostavame na ubytko.

V ulickach zvacsa nizke domy, cesta zvacsa ujazdena hlina, sem tam odpadky.

Mi to pripomenulo aziu.

Zatra opustame toto nic moc mesto a hor sa do beratu. Bus nam ide skoro rano.

Vyplatili sme mladu manazerku,ktora sa nam na otazky ohladne busov vobec neodpovedala. Takto sa robi biznis. Penaze a na ostatne srat.

2x obed - 1000l
Voda 1.5l - 50l

Tot: 0.022s; Tpl: 0.013s; cc: 7; qc: 23; dbt: 0.0044s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.2mb