28.den - presun vlore

Albania's flag
Europe » Albania
June 30th 2021
Published: July 17th 2021

Rano nam pipa sprava ohladne busu do vlore, zo sarandy jeden startuje 845 a dalsi 1130. V sprave pozvanie na rannu kavu.

Pomalicky sme sa zbalili, dali rovnake ranajky ako vcera a dole do vedlajsej budovy za majitelom na kavu.

Kava fajn, si ju chodi kupovat do vlore. Kupi 1kg na mesiac. Nepotesil nas vsak s busom, vraj mu pisali zo sarande a ten 845 asi nechodi. No pre istotu ho mame pozerat. V himare by mal byt okolo 1030-1100.

Rozlucka a smer koniec mestecka, kde sa pokusame 20min stopovat na riadnom slnku.

Nikto nic, tak sme to zabili a nazad do mesta na nieco sladke.

Oproti cukrarnokaviarnicke delight cakali turisti. Tak reku bus do vlore, hej. Mal to byt ten cca od 1030-1100.

Je 1020, zapadame na sladky kolacik a sledujeme co bus pride.

1045 a nic, nuz na promenadu kde robim vyber. Tentoraz mi revolut uz dava dobru kurz.

Pocitame, ze bus nepojde, sadame na lavaciku a zrazu zastavuje minibus. Rychlo vsetko spakovat a hrrd do nho.

Ide az az do tirany so zastavkou vo vlore.

Zastavujeme pri cukrarni, kde nasadaju ostatny turisti.

Bus je skoro full.

Zacina paradna cesta v horach so seprpentinami, vyhladmi na kopce, dolinu, obcas plaze.

Vsetky plaze su dole, hlavny tah je vedeny vrchom.

Obcas fajn dedinka. Par opustenych budov a bunkrov.

Par km za dhermi zacina prudke stupanie s kopou 360st zatacok. Parada.

No nie pre vsetkych, jedna zenska skoro celu cestu grca, pridava sa k nej aj male dievca. Dalsie dievca si zakryva oci, len aby nevidelo v akej sme vyske.

Vyberac cestovneho pohotovo dava sacky na grcanie.

Prekonavame najvyssi bod. Priberame ludi nad limit, tak ti stoja, ci sedia v ulicke na mini stolicke.

Krajina sa na druhej strany totalne zmenila. Ziadne hole, vyprahnute kopce a paradny zeleny les. Uplna bomba.

Vozidlo zacina strajkovat, nie a nie nastartovat, nakonec sa dari ale cestou este par krat zdochne.

Za mesteckom orikum zacinaju plaze, hotely, apartmany, restiky. Nazvy plaz dost smiesne, trebars borabora. Prvy dojem, saranda c.2

Zacina sa tu objavovat kopa albanskych a kosovskych vlajok. Zrejme cim severnejsie pojdeme tym viac extremistov tu bude.

Vonku riadne fuci, more rozburene, tak tazko povedat ci sa sem oplati ist.

Bus nas vyhadzuje v centre.

Do ubytka kristeo apartmans, cca 1.8km na okraji mesta, kde fakt nic neni. Teda plaz je blizko ale ziadna mestska civilizacia.

Fasujeme velky apartman na poschodi. Sporak mame prvy krat na plyn. Wifi mega rychle.

Zhadzujeme veci a nazad do centra, sme mega hladny.

Cestou nas obieha aj klasicka mhdecka.

Padame do prvej restiky co sme zbadali. Davam si skvele kuracie prsicka na hriboch, klasicky i tu sme si museli doobjednat hranolky. Chleba nam doniesli automaticky a neuctovali nam ho, to nebolo ani v himare.

Po jedle prieskum mesta. Pohlad nam hned pada na lekaren a na teplomer, 45c na slnku. Okolo 40 sme mali aj v himare.

Hlavna dost siroka ulica vyzera moderne. Prevazuju talianske obchody, kedze do italie je to naskok.

Ale nic co by nas na tomto meste zaujalo. Akurat nas jedna kurva ojebala na kopcekovej zmrzline, kde sme zaplatili za 4kopce 400l. Normalne jeden stoji 50l, ked si da clovek 3, tak to vide nakomplet okolo 100-120l, mnozstevna zlava.

Prichadzame k malej kamennej mesite, za nou park kde je velky monument nezavislosti.

V parku posedavajuci dochodci, prekvapivo nehrajuci domino ci damu. To tu je velmi popularne.

Stare mesto podla mapy ale v skutocnosti zrepasovane domy a z nich porobene restiky a kaviarne. Domy nic moc, take umele vsetko okolo.

Ludi v uliciach minimum.

Cestarske auto polievalo cestu vodou. Toto si pamatam aj z detstva u nas ked boli vysoke teploty.

Na bus stanici, teda len agenturna budka sme chceli zistit bus do berat. No zavrete. Taxi vravel, ze ide len jeden skoro o 600

Ani nevieme ako, sme sa dostali do pristavu odkial chodia trajekty do talianska.

Okolie uplny humus, bordel, spina, rozpadnute domy a zapach.

Pri pristave dlha piesocna plaz. Voda vobec nie cista, odpadky, kopa aut parkujucich takmer pri vstupe do mora. V mori riasy ale i napriek tomu vela ludi dnu ci na plazi. Tu sa dali prenajat i lehatka. No veru sem by som na plazovu dovolenku nesiel.

V supermarkete kupena ryza a sup ho uvarit si veceru.

Rizoto s mrazenou zeleninou.

Navecer vybehnutie na blizku plaz.

Ta vyzerala lepsie, vdaka hotelom a restikam co sa ako tak staraju o cistotu.

Prechadzka az ku kempu v lese.

V stane by som si nevedel predstavit dovolenku, ked je vonku horuco.

Ludi sa tu prechadzalo dost, vacsina restik a hotelov zavreta.

Oproti himare a hlavne ksamil, prakticky ziadny turisti i ked v ubytku mame poliakov.

2x apartments himare - 5200l
Cukraren - 500l
2x himare-vlore - 800l
2x obed - 1900l
Zmrzlina - 400l
Coca cola - 150l
Nakup - 920l
2x kristeo apartments - 3700l

Tot: 0.582s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 46; dbt: 0.3544s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb