Blogs from Albania, Europe - page 8

Europe » Albania June 28th 2021

Ranajky opat v mojej rezii a opat vajicka. Z potravin bereme skoro vsetko co nam ostalo, cesnak, cerealie, kavu, trocha soli a oleja. Vacsina soli a oleja ostava pre buducich cestovatelov plus bonus trocha vina. Ziadna velka rozlucka sa s domacimi nekonal. Len bye. Ozaj nie moc priatelsky ludia, skazeny turizmom. Chytame mhd 950 opat rovnaky vyberac. To uz ozaj nechapeme. Vyskakujeme na konecnej pri bare fk partizan tirana. Ten fakt super pomalovany, vonku vlaju vlajky. Klesame k parku odkial chodia minibusy. Smer himara 1130 avsak este pred parkom, vidime iny bus, odchod 1030. Sofer vravi pohoda. Ideme dnu, tam plno, volne jedno miesto, ostatne sedacky okupovane igelitkami. No problem vravi sofer a jednu igelitku davame nabok. Dnu nehorazne teplo, hned so mna tecie. Vravim julie, toto ne, pome na neskorsi, tak aj robime. Kupa listkov ... read more

Europe » Albania June 27th 2021

Skory budicek, rychlo spravene vajicka so syrom a rajcinou a sup ho sam na mhd smer sarande. Z centra vyraza okolo 750, prakticky prazdny. Vyberci rovnaky ako minule. Bud ma dvojca alebo mam na nho stastie. Dnes bol trochu nervozny, sa mu nelubilo, ze clovek vystupoval mimo zastavky a dalsi, ze prevazal kosacku. Vyskakujem na prvej zastavke za dive centrom, mam este skoro hodinu cas. Objednany som na 900. Mensi parcik a relax v tieny. Lepim nalepku a nazad do dive centra. Tu zamknute, no dnu je clovek. Nevsima si ma. Prichadza asi 10rocne dievca. Otvara, zameta. Vyuzivam zachod a cakam. Postupne prichadzaju majitelia. Budem potapat s advance ukrajinskym parom. Ti maju svoj neopren, plutvy i masku. Sasa kupil novu masku ale bal sa ju vypalit, bo ma farebne skla. Instruktor mu to nedoporucoval, bo ktovie ... read more

Europe » Albania June 26th 2021

V noci mi nebolo moc dobre z tolkeho jedla, som sa budil a bolelo ma brucho. Rano davam len trochu rajcinoveho salatu so syrom. Ideme na hlavnu cestu a cakame na bus. Dost dlha cakacka pol hodinu, bo som zle vypocital odchod busu. Bus stoji cisto len na zastavkach, sme museli pobehnut asi 100m. 850 a uz sa valime do nie prilis sympatickeho mesta sarande. Uzka hlavna cesta, cinziak na cinziaku, teda skor hotel na hotelu ci apartmane. Vyskakujeme na konecnej kusok od minibus stanice. Skor teda len miesta odkial odchadzaju minibusy. Je tu odstaveny do tirany (9.30). Nakonec zistujeme, ze ide aj okolo blue eye. Som myslel, ze busy do hlavneho mesta idu po pobrezi ale nie, idu vnutrozemnou cestou. Mensia zapcha a uz si to valime znamou cestou. Sofer nas skasol ako keby sme ... read more

Europe » Albania June 25th 2021

O ranajky sa postarala julia. Jogurt, ovocie a cerealie. Po zdravej vyzive zmer guapaloca beach kde su free lehatka. Dost ich uz bolo zabratych. Najskor sa zvalujeme len na plachtu k moru. Kupacka, slnenie. Neskor sa presuvam hore na terasu, kde je julia na lehatku. Na obed presun na apartman, kde si robime cestoviny s rajcinami. Relax a poobede nazad na rovnake miesto. Tu uz moc chladku nebolo, kupacka. Chalani co tu prenajimaju slapadla, jedno vytiahli na breh a zacali ho natierat lepidlom, bo niekde ma mini dieru. To sa nelubilo polskej rodinke, lepidlo smrdelo. Neskor zas apartman, preprate dalsie veci a na veceru ideme skusit lokalne vyzerajucu rybaciu restiku hned za supermarketom. V predu si vyberame 0.5kg shrimov a rovnake mnozstvo kalamarov. To nam v polnej kuchynke pripravuju. Na stole sa nam o chvilu zjavuje ... read more

Europe » Albania June 24th 2021

Rano este pokracuje ticha domacnost. Na ranajky som dorazil melon. Vyplatenie ubytka a rozlucka s fajn domacou. Bus do sarande ide kazdu chvilku. Ideme na hlavny tah smer kusok za pumpou ku kafecku, kde je vonku vypisany odchod minibusov do sarande. Vonku opat riadne pecie. Stojime pri ceste, taxikar sa nas pyta kam ideme. Sarande, chce nas tam zobrat, to odmietame. Zachvilu vola zensku, ta nas usadza na terasu pred kancol. Po chvili prichadza minibus, plny ale par ludi vystupuje. Dalsi chlapik na nas mava aby sme nastupili. V buse nam vodic dava listok, na nom cena 750l ale hned nas uistuje, ze cena je 300l. Cestou vydime opat par policajnych hliadok co zastavuju auta. No podla toho co mam odpozorovane sa tu kazdy s kazdym pozna. Tak nevim ci aj neake pokuty vyberu. Schadzame z ... read more

Europe » Albania June 23rd 2021

Na ranajky melon a v kaviarnicke v starom meste espreso. To za rekordnu sumu 100l. Pokracujeme do kopca po schodoch k pevnosti. Schody opravuju, dost nervozny robos ked musel kvoli nam prerusit pracu. Od pevnosti dalej do kopca cestou necestou az na vrch dedinky nad mestom. Tu sa nam naskyta pekny vyhlad na okolite kopce. Pokracujeme vychodenou cestou az k nasmu cielu, ali pasha most. Zo stareho mesta cca 3km ale do riadneho kopca. Nuz vychodena cesticka nas miesto na most priviedla pod most, tak sa srabeme hore. Most velky kamenny, fajn pre foto. Pod mostom aj dost cerstvo vyzerajuci pomnik cloveka. Okolie by bolo uplne genialne ak by tu neboli porozhadzovane odpadky, hlavne pri dedine. Stretli sme aj kozo pasca a jeho tri kozy. Jedna nas chcela nasledovat. Nazad do mesta volime trasu spoza pevnosti. ... read more

Europe » Albania June 22nd 2021

Na 800 sme si objednali ranajky. S majitelom sa stretavame pred kaviarnickou. Po chvili nam obsluha prinasa caj z miestnych byliniek. Tie tu domaci hojne zbieraju a neskor predavaju. K caju maslo, chleba, hrozno, figy a este neake ovocie v sladkom naleve. Konecne zmena v ranajkach. Jedlo bolo super. Balime batohy a hor sa na bus smer dalsia destinacia gjirokaster. Minibus tirana nas odkazuje na iny minibus co pride o 900. Tak cakame, dalsi minibus nas uistuje, ze uz len chvilku. Cakame a cakame. V tom niekto krici a okolo iduci minibus bez oznacenia zastavuje. Nasadame my dvaja a jeden ujko. Ten vysada par kilometrov dalej. Sofer obcas naberie neake tasky a ine zasielky. V dalsej dedine kelcyre vodic prevzal obalku s drogami alebo liekmi. Tu berieme dalsiu osobu. Nad dedinou je zrucanina hradu. Vodica vsetci ... read more

Europe » Albania June 21st 2021

Budicek 430 ale budil som sa od 200 skoro kazdu polhodinu. Rychle zbalenie, ono ani neni co balit ked mame male batohy. Z oblecenia co mam som zatial nepouzil kratke tricko a tielko. Ulice mesta su prazdne. Julia robi velky vyber v atm, ja len malicky, cca 15€. V jednej pekarnicke kupene dva rozky. Predavac opat mily ako aj ostatny ludia. Na bus stanici dva minibusy, oba popularnej albanskej znacky mercedes. Jeden tirana a druhy sarande. Chlapik nas naviguje do sarande. Sme prvy cestujuci. Postupne prisli este asi 4ks. Podla chalana z ubytka cena 600l, podla webu 800d. Tak uvidime. Vyrazame 605, sedime hned za vodicom, bo julii neni po vcerajsom vine dobre a cesta bude riadne klukata. V meste naberame este neakeho cloveka a ide sa. Ziadna zavratna rychlost, asfalt strieda strk, jamy v ceste. ... read more

Europe » Albania June 20th 2021

Hlucny susedia odisli este pred nami. Smer bus parkovisko. Na nom uz par minibusov a jeden z nich bol i nas. Nasadame a cakame este kym sa trochu zaplni. Nieco po 910 vyrazame nase 3 albanske mesto korce. Cesta ubehla rychlo, nieco cez jednu hodinu. Obcas sme niekoho nabrali ci vysadili. Okolie zvacsa upravene policka, co je oproti macedonsku nezvyk. Taktiez oproti macedonsku sa tu plati az po jazde a clovek listok nedostane. Baba pred nami platila 200l, tak recepcna so sumou 150l nemala pravdu. V korce nas privitala moderna bus stanica, pekne znacene nastupistia avsak vnutri stanice sa nenachadza ziadna predajna listkov. Este sa to zrejme len buduje. Za stanicou velka ozruta. Rozpadajuca sa obrovska budova, komin. Uplna despozia. Smer ubutko at guesthouse. V plane vsak zastavka na kazdodenne machiato. Tu dost problem, vsetky kaviarnicky ... read more

Europe » Albania June 19th 2021

Dnesny den len cisto relax na plazi. Na nabrezi davame v pekne vyzerajucej kaviarni dve male machiata. Nic sladke pod zub nemali a kartou sa platit nedalo, zrejme sa ani nikde nebude dat ako to tak pozorujeme. Po kavicke sme sa vybrali do centra mimo nabrezia. To na nase prekvapenie velke a kopa obchodov. No pekarnu bol problem najst. Nakonec sa zadarilo a syrovy burek zavelil na ranajky. Obchody rozneho typu, od oblecenia az po ryby. Najlepsie su masarstva, zadny velky chladak, len tak maso pohodene. Bus stanica je len parkovisko plne minibusov. Neskor sme nadabili na cukrarnopekaren. Rozne dobroty sa na nas usmievali. Sme zobrali nieco k ranajkam. Obsluha velmi mila. Ked porovnam macedonsko a albansko tak zatial tu su ludia milsii. Ranajky spraskane pri jazere. Po ranajkach sa hned vyvalujeme na piesocnu plaz a ... read more

Tot: 0.074s; Tpl: 0.004s; cc: 4; qc: 60; dbt: 0.0368s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb