Peter Sørensen

petervan

Our family travels

North America » United States » Idaho July 18th 2016

I dag skulle vi tage et stort stykke fra Jackson til Declo i Idaho det var et stykke på over 200 miles, hvor den første del var nedkørslen fra Jackson. Så de første 50 miles var nedstigning, men derefter blev det dejligt fladt og lidt nemmere terræn at køre i med et skrummel som vi nu en gang kører rundt i herovre. Nu kan jeg godt afsløre at denne gang er det det rigtige mærke vi kører rundt i, det er en Chevy C5500 duramax diesel. Det er lidt anderles at køre med diesel, men det er til det gode det trækker. Der er mere sejtræk og den går noget længere på literen, selve bilen er noget slidt, man kan godt mærke at den har været udlejet i en del år, listen med skader var lang ... read more
Mads og hans bison
Lange lige veje
Nedkøling efter dagens køretur

North America » United States » Wyoming » Jackson Hole July 17th 2016

Så skulle vi videre fra Yellowstone, turen gik videre til Jackson Hole i Wyoming. Vi havde besluttet at køre inde i Yellowstone, selv om den var lidt længere. Det viste sig at være en god beslutning, ja det vidste vi jo egentligt godt, da vi havde taget den rute den modsatte vej i 2010. Man kan se at terrænet ændrer sig på vejen derned. I det nordlige Yellowstone er der meget høje og forrevne bjerge, hvor det ændrer sig undervejs til at blive lidt mere afrundet terræn, lige til man forlader Yellowstone og kører ind i Tetons Nationalpark, man kører faktisk direkte fra den ene nationalpark til den næste, hvor man til sidst befinder sig i en dal på det sidste stykke ind til Jackson. At Jackson er fashionabel opdager man først når man checker ind ... read more
I Jackson Hole
Aften hygge

Lørdag var beslutningen, at vi skulle overnatte på den samme plads igen, for at have en hel dag i Yellowstone. Det var en god investering. Yellowstone er et fantastisk sted. Yellowstone er et vulkankrater, som stadig er aktivt. Man kører, i bogstaveliste forstand, rundt i krateret. Det eneste der minder os om at være tættere på jordens indre end vi plejer at være, er de varme kilder og geisere. Udover det, er her et helt utrolig spændende dyreliv. Dagens første destination er Canyon Visitor Center. Her lærte vi lidt om, hvordan isen har haft indflydelse på områdets geografi og hvordan de hidtidige vulkanudbrud har haft indflydelse på områdets udvikling. Undervejs så vi igen en del spændende dyr. Vi har set mange krondyr og en del bison flokke. I dag så vi en bald eagle – amerikanernes ... read more
Frokost
Det øverste vandfald
Mads

I dag var det meningen at vi ikke skulle køre så langt, kun køre 90 km fra Ennis og til West Yellowstone, som ligger lige uden for selve Yellowstone parken. Vi havde besluttet at vi kunne starte sent nu vi havde god tid. Så vi kom først af sted ved 11 tiden. Efter den sædvanlige tank og køleskabs opfyldning gik det så syd på. Vi kørte igennem et meget kuperet landskab med ”rolling hills” og masser af grønne marker og nåede til West Yellowstone ved 13 tiden. Her skal der også nævnes at området vi kører i, ligger midt imellem kontinental pladerne. Så det er bjerge rundt om hele området, jeg snakkede med camping fatter og han fortalte at de havde en gennemsnits temperatur om sommeren på 26 graders varme og om vinteren – 20 desuden ... read more
På vej mod Yellowstone
Lidt af familien
Bison

North America » United States » Montana July 14th 2016

I dag er det torsdag og vi skal ikke køre ret meget. Planen er ca. 150 km. Jeg vågnede tidligt og besluttede mig for at forkæle familien – alle 13 – med det helt store morgenbord. Der var æg, bacon, pølser og toast. Vi gav os god tid til maden. Pakkede sammen og var klar til at køre ved 11-tiden. I dag gik turen til Virginia City. En forladt guldgraver by. En såkaldt Ghost Town. Vi startede med en guidet tour i området omkring byen. Et gammelt militærkøretøj kørte os op i bjergene hvor guldet oprindeligt blev udvundet. Det var en MEGET snakkesaglig guide. Jeg bemærkede ikke at han holdt nogle pauser i løbet af de 1,5 time turen tog. Efter køreturen gik vi en tur i byen. Heldigvis fandt vi en butik, der havde hjemmelavet ... read more
I Virginia City
Guld claim
Gammel mineskakt

North America » United States » Montana » Dillon July 13th 2016

Vi har tilbragt en nat i Arco og er kommet godt i gang, vejret har været noget bedre end vi oplevede det i McCall. Ungerne nyder at de kan skifte mellem bilerne, så det er lidt af et kunststykke at sørge for at alle er med. Bilen vi har lejet denne gang er en 34 fods bil med diesel motor, det er forholdsvis eksotisk med diesel, selv om man slet ikke ville have overvejet at lave sådan et 7 tons apperatur med benzin i Danmark så er det unormalt her. Den bil som Ann og Bob har (som er med os), er større og kører med en V10 benzin motor. De har så også nået at tanke da vi stadig havde en halv taknk tilbage. Nu skal det retfærdigvis nævnes at vi ikke har konstateret hvor ... read more
I kontrorummet
Anne som generatorfører
Maskinhallen

Efter en dejlig uge i McCall med hele familien, er det dejligt at komme videre med næste del af ferien. Vi pakkede bilerne og kørte fra McCall i silende regn. Det gjorde afskeden lidt nemmere. De fleste af os mødtes i Boise downtown, hvor vi alle spiste aftensmad sammen. Endnu engang har vi fået en rigtig fin bil med plads til hele selskabet. Vi følges med Ann og Bob, der kører i deres eget mobilehome. Bob og Peter har i fællesskab planlagt en passende tur. Peter og Søren hentede bilen tirsdag morgen. Med en hurtig indsats fra alle, var vi ret hurtigt klar til at køre. Vi har hurtigt fundet ind i rollerne. Peter og Søren er vores piloter og jeg er stewardessen. De andre er glade mennesker på ferie. Ida og Simon udnyttede straks en ... read more
På vej ned i grotten
Nede i isgrotten
Craters of the moon

North America » United States » Idaho » McCall July 10th 2016

I dag har Anne og jeg været ude og køre på mountainbike, sammen med Andrew, Michael og John. Det var nogle super gode spor og et kæmpe område at køre i, med en fantastisk natur som ikke lige kan findes mage til i Danmark. Det ligger ca. 3 mil fra vores hytte, men selvfølgelig skal man have en pickup til at køre det frem og tilbage i, så vi fyldte det hele bag i Johns pickup og kørte derud. De cykler vi havde lejet var ikke noget særligt og jeg savnede hurtigt min egen MTB men sådan er det sikkert når man skal prøve at leje cykel fremmede stæder. Da vi kom hjem tog jeg videre og Anne tog en lur, jeg tog med resten af gruppen op til nogle varme kilder hvor man kan bade. ... read more
Stop undervejs
Anne holder balancen
Mange pauser

North America » United States » Idaho » McCall July 8th 2016

Nu er det vist på tide at komme i gang med skriveriet. Vores flyvetur gik fint. Vi rejste fra Billund, via Amsterdam, videre til Seattle og endelig til Boise, Idaho. Næste gang skal vi have Delta til at lave en direkte afgang fra Billund til Boise hvis vi tager bedstemor med igen. Hun er ikke vild med starter og landinger. I Boise blev vi mødt af en temmelig stor velkomst komité; Mary og Done + Michael, Alli, Audrey, Grace og Ethan + Ann og Bob + Savahna. Men vigtigst af alt – hvis man spørger Ida – var Tricia, Robert, Katie og Abby. Vi havde ikke regnet med at de nåede det, så Ida blev meget overrasket. Det var dejligt at se de 3 pigers gensynsglæde. Allerede her opstod første logistikudfordring. Det lykkedes dog at få ... read more
Mads på arbejde
Ida poserer
Treassen i McCall

Så kom den, den sidste hele dag i stempelskylleren, i morgen sætter vi GPS'en på Flagstaff og kører de sidste 300 km til Chuck og Verletta. For at holde et par dages ferie der inden stempelskylleren skal gøres ren og afleveres i Phoenix. Men det betyder ikke vi ikke har haft en god dag i dag, vi vågnede til et fantastisk solskin i Mesa Verde og spiste morgenmad udenfor, ungene bad om at få almindelige bagels og serials, så de var kampklare til Verletta's kogekunst. Første stop var Four Corners, det eneste sted i USA hvor fire stater går op imod hinanden det er, Arizona – Utah – Colorado – New Mexico, så nu kan vi også skrive New Mexico i scrapbogen, dog kun for en meget kort bemærkning. Selve monumentet ligger inde i et Navajo ... read more
Familien spredt i 4 stater
En af de mange boder
Lange veje

Tot: 0.33s; Tpl: 0.007s; cc: 16; qc: 101; dbt: 0.1864s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb