Page 4 of petervan Travel Blog Posts

North America » United States » Idaho » Idaho Falls July 13th 2010

Nu gik der igen et par dage uden forbindelse til omverdenen. I går havde vi hverken telefon eller internetforbindelse. Mandag vågnede vi i Montana, lige udenfor Yellowstone. Planen var at bruge dagen i Naturparken. Vi så alt hvad man skal se i Yellowstone - tror jeg. Der var mudder vulkaner, landskaber uden sidestykke, ildelugtende, svovlspydende varme kilder. Der var elge, pika'er (små gnavere), bison'er og ikke mindst bjoerne (vi så dog kun én) - det var til gengæld en meget nuttet black bear - nuttet fordi vi sad inde i bilen. Jeg er ikke sikker på at den ville have været ligeså nuttet hvis vi havde mødt den "face-to-face". Vi havde i forvejen bestilt plads på en temmelig primitiv, men utrolig hyggelig campingplads i selve parken. Der var mange restriktioner og forklaringer vi skulle igennem før ... read more
Bison - de er store
Svovllugtende boblebad
Bjoernesikker skraldespand

Så stod menuen endelig på Yellowstone, vi havde fået tilbagelagt de ca. 1600 km fra Flagstaff til Jackson i løbet af to dag uden de store sværdslag, dog undtaget ved Salt Lake City, der var både mange biler og meget vejarbejde, men vi kom igennem uden det større problemer. Man må se i øjenene at der er mere plads, også på landevejene herovre. Men vi fandt jo vores dybt overpristagendedebanditters campingplads, 92 usd for en overnatning, det plejer at lige på 40 usd. Men familien stod og truede med død og meget andet hvis ikke jeg fandt noget med internet forbindelse, så jeg måtte bare betale og se glad ud, for det hjælper ikke at være sur over det. Nå men det er et overstået kapitel nu, vi kørte fra Jackson, igennem Jackson Hole og imod ... read more
Bison ved Jackson Hole
Bison kiggeri
PÃ¥ vej til Yellowstone

North America » United States » Wyoming » Jackson July 11th 2010

Så skal jeg da lige ud og have købt en pelshue med en lang hale. Jeg tror nok vi er kommet til David-Crockett-land (staves han sådan?), Wyoming. Her er skummende floder og bæver dæmninger i stor stil. Vi bor på en rigtig hyggelig plads, hvor vi har en flod i baghaven. Vi har haft lejrbål i bedste nybygger stil og lavet marshmellows/smores. Det er ferie! Vi har haft det lidt svært med det der med nettet siden i tirsdags. I dag har vi kørt specielt efter en plads med netadgang. Det er en dejlig plads og cirka dobbelt så dyr som alle de andre pladser vi har været på. Så der skal bare surfes i nat :-) Vi bruger så meget strøm, vand og net som vi overhovedet kan komme til. Alle computere, telefoner, batterier, vandtanke ... read more
Røde klippeformationer
Med Bryce i baggrunden
Mere Bryce

North America » United States » Arizona » Flagstaff July 7th 2010

Efter en nat i "rigtige" senge hos Chuck og Valetta startede jeg med at vaske et par maskiner tøj. Her er helt vildt støvet, så tøjet fra vores quad-ture i går var virkelig snavset. Vi lod ungerne sove længe. Når vi er i vores egen bil, er alle nød til at stå op på én gang. Her er det noget andet. Vi tog en enkelt kop kaffe på terassen, mens vi ventede på ungerne. Da de kom snigende havde Chuck allerede store planer for dagen. Vi startede på et snedigt madsted, hvor vi fik mexikansk morgenmad - MED SODAVAND TIL!!! Det har vi s.. aldrig prøvet før, men maden var god. Forbudt for bedsteforældre: En quad er en 4-hjulet motorcykel. Og jeg siger jer Chuck har ikke noget børnelegetøj. Det er virkelig motorcykler.....men hvad kan der ... read more
Saa er Ida klar
Klar til at koere
Ida i fart

North America » United States » Arizona » Flagstaff July 6th 2010

Ja historien med AC'en var rigtig nok - næsten. Her til morgen fik jeg snakket med dem vi havde lejet bilen af og fandt ud af at det var så simpelt som en sikring der var gået, det var jeg egentlig selv lidt klar over at det kunne være det, men vidste ikke hvor den hulens kontakt sad. Det viste sig at vi ironisk nok havde sovet på den, det var et panel som var monteret på sengen. Men vi kørte øst på gennem Las Vegas, over Hoover Dam og Videre til Flagstaff. Vi havde lavet en aftale med Chuck og Valetta, Chuck er Mary's storebror som bor i Flagstaff, som vi nåede ned til ved firetiden. Chuck har altid gang i et eller andet og jeg vil tro han er lokal mester i legetøj, som ... read more
Udsigt i Pahrump
Vejen til Vegas
Vandstand ved Hoover

North America » United States July 5th 2010

Vi startede fra Yosemite kl. 10.00. Et meget frodigt landskab. Kæmpe store træer og anden beplantning langs floder. Dejlig grønt. Samtidig er det meget kuperet. På et tidspunkt kørte vi i 9945 fods højde. Det er over 3 km. Der var sne på toppen (husk det med sneen til senere i min beretning). Utrolig smukt - men ikke nogen motorvej. Sikkert over bjergpasset og med snuden mod Nevada kørte vi gennem en dal så stor og bred at der flere steder var 50-60 meter mellem de 2 kørebaner. Der var naturligvis 2 spor i hver retning - stort skal det være. I dag opdagede Mads og Ida at selv osterejerne er større i USA. ALT ER BARE STØRRE. Midt på eftermiddagen nåede vi til den sidste by inden Death Valley. Det var temmelig vigtigt at få ... read more
Highway, når den er bedst
Et livstykke i en død dal
Svarrer til 42 C

I dag skulle vi så op og se Yosemity, jeg stod lidt tideligere op og løb mig en tur inden det blev for varmt. Jeg tog ned af en af sidevejene som ikke var skiltet med "dead end" typisk for amerikanerne hilste samtlige forbipassenrende på mig, så jeg er faktisk lidt i tvivl om jeg var mest øm i benene eller i armen af at hilse da jeg kom hjem. Det var faktisk slående at der var bygget så mange nye hus med både dobbelt og dobelt dobelt garager, gad nok og vide hvad hulen laver de herude, det kan vel ikke være sommerhuse det hele. Vi kom af sted og enterede i parken, den er faktik vældig stor, vi fik i løbet af dagen kørt over 100 miles. Det viste sig hurtigt at parken er ... read more
En Sequia
Endnu en - de er store
En endnu større Sequia

I morges forlod vi San Francisco. Vi startede dagen med bacon, æg og hele balladen. Vi havde god tid, da vi ikke skulle køre mere end ca. 300 km i dag. Vi kørte mod øst og har bevæget os gennem et prærieagtigt landskab. Vi har kørt ad en meget lang og meget lige route. Alligevel er der nogen der lige har placeret et lyskryds ude midt i ingenting - der skulle vi til venstre. Jeg tænker på om den pære kører på solceller eller om de virkelig har trukket 100 km kabel? Undervejs var vi inde for at proviantere, da vi nu har slået lejr tæt ved Yosemite Nationalpark - ikke engang en krage har vi set. De er simpelthen vendt om før det lyskryds, hvor vi drejede til venstre. Vi kom frem til pladsen allerede ... read more
Bay bridge SF
Undervejs
Ude i poelen

Så gik turen endelig ind til San Francisco, det var lidt med blandede følelser for mit vedkommende, da jeg ikke er til for mange mennesker på det samme sted. Jeg har det bedst med at jeg kan sparke ud til siden uden at ramme en bagi, men SF var på trods af det en absolut god oplevelse. Vi tog båden som lagde fra i gå afstand fra RV parken og som sejlede ind til centrum af SF, vi stod af lige foran en af endestationerne for for den gamle type "Cable cars", der er tre kategorier, dem der ligner en bus og får strøm fra en wire ovenover, den næste type er sporvogne som også får strøm fra oven og endelig de rigtige, som tager fast i et kabel nede i en rende i vejen. Betjeningen ... read more
Der er en Pelikan
SF Skyline
Market street

I dag har vi testet Peters køreegenskaber - og bilens. Vi er også sikre på, at ingen af os 4 har tendens til køresyge. Vi fik, ret tidligt på dagens rute mulighed for at køre ind på U.S. Route no 1. Det var vi nød til at prøve. Vi var bare ikke klar over at de første mange miles af ruten bestod af bjergkørsel i hårnålesving. Det var spændende og det gik rigtig godt - ikke hurtigt, men godt! Efter hårnålene kom vi ud til Stillehavskysten. Her kørte vi i det flotteste landskab med Stillehavet på højre side. Det var fantastisk flot. Det var også her vi holdt frokostpause. Med udsigt til Indien..........vi kunne godt nok ikke se så langt, men ét eller andet sted derude ligger det jo. En anden af dagens pauser blev holdt, ... read more
Stort træ
Snørklet vej
Highway one

Tot: 0.203s; Tpl: 0.007s; cc: 16; qc: 89; dbt: 0.0908s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb