Tilbage i tiden

July 14th 2016
Published: July 15th 2016

OpløbetOpløbetOpløbet

Hele forsamlingen på vej ind til Virginia City
I dag er det torsdag og vi skal ikke køre ret meget. Planen er ca. 150 km.

Jeg vågnede tidligt og besluttede mig for at forkæle familien – alle 13 – med det helt store morgenbord. Der var æg, bacon, pølser og toast. Vi gav os god tid til maden. Pakkede sammen og var klar til at køre ved 11-tiden.

I dag gik turen til Virginia City. En forladt guldgraver by. En såkaldt Ghost Town. Vi startede med en guidet tour i området omkring byen. Et gammelt militærkøretøj kørte os op i bjergene hvor guldet oprindeligt blev udvundet. Det var en MEGET snakkesaglig guide. Jeg bemærkede ikke at han holdt nogle pauser i løbet af de 1,5 time turen tog.

Efter køreturen gik vi en tur i byen. Heldigvis fandt vi en butik, der havde hjemmelavet is. Meget passende på en varm dag.

Vi har slået lejr i Dennis i en rigtig fin RV-park. Vi blev hurtigt enige om at det var for sent at lave mad. Derfor fandt vi en restaurant i nærheden – Alley.

Vi sluttede aftenen af med et glas vin i vores camper sammen med Ann
I Virginia CityI Virginia CityI Virginia City

På hovedgaden i Virginia City
og Bob.

Alt i alt en dejlig dag. Den eneste fejl er, at dagene går alt for hurtigt. Vi har faktisk brugt halvdelen af vores ferie nu. Men ser heldigvis frem til en dag, hvor vi skal køre mod Yellow Stone.

Guld claimGuld claim
Guld claim

En guld claim fra ca. 1880 man lavede en sten cirkel med et stykke træ i midten til at markere det stykke som man havede gjort krav på at grave i.
Gammel mineskaktGammel mineskakt
Gammel mineskakt

En af de mange lukkede minskakter vi så på vej op med 6 hjuls trækkeren
Inspektion af pladsenInspektion af pladsen
Inspektion af pladsen

Inspektion af pladsen i Ennis MO
Søren i arbejdeSøren i arbejde
Søren i arbejde

Søren er ved at sætte strøm vand og afløb til bilen

Tot: 0.156s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 58; dbt: 0.0598s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb