Ny dag i Yellowstone

Published: July 19th 2016

Lørdag var beslutningen, at vi skulle overnatte på den samme plads igen, for at have en hel dag i Yellowstone. Det var en god investering. Yellowstone er et fantastisk sted.

Yellowstone er et vulkankrater, som stadig er aktivt. Man kører, i bogstaveliste forstand, rundt i krateret. Det eneste der minder os om at være tættere på jordens indre end vi plejer at være, er de varme kilder og geisere. Udover det, er her et helt utrolig spændende dyreliv.

Dagens første destination er Canyon Visitor Center. Her lærte vi lidt om, hvordan isen har haft indflydelse på områdets geografi og hvordan de hidtidige vulkanudbrud har haft indflydelse på områdets udvikling. Undervejs så vi igen en del spændende dyr. Vi har set mange krondyr og en del bison flokke. I dag så vi en bald eagle – amerikanernes nationalfugl. Vi så den sidde i toppen af et træ, da vi kørte ind i parken. Da vi kørte ud igen sad den der stadig....eller igen. Måske er det i virkeligheden en udstoppet ørn vi har set.

Efter et besøg i Visitor Centret trængte vi til at komme ud og røre os lidt. Vi besluttede at
FrokostFrokostFrokost

Vi holder frokost før vi skal ned og se vandfaldet
snuppe en lille tur ned til et vandfald – Lower falls – et vandfald i Yellowstone River i det der kaldes Yellowstone Grand Canyon. En meget smuk tur ned af kløftens vestkant. Vi bliver tudet ørerne fulde af at her er bjørne, så vi havde selvfølgelig investeret i bjørnespray. Vi er nu enige om at det er lidt overdrevet, for vi har jo ikke selv set nogle bjørne endnu. Alligevel er vi måske blevet lidt i tvivl da Bob senere har berettet om en video han så ved nogle fremmede han mødte ved vores sidste stop i dag.

Det sidste stop, i hvertfald i parken – bliver ved Mammoth Hot Springs. Fantastiske formationer de skaber. Det er sådan lidt sciencefiction-agtigt at se på. Svovl der damper op af mystiske huller i jorden.

Det allersidste stop i dag, bliver i West Yellowstone, hvor vi er enige om at spise ude. Tiden er, igen, løbet lidt fra os og vi gider ikke at bøvle med madlavning i aften. Vi finder alle sammen frem til den samme resaurant, hvor en del af os spiser bison burger!!

I morgen når vi muligvis lige endnu et hjørne af parken på vores vej sydover. Nu krydser vi fingre for at vi endelig får den bjørn at se.

MadsMads
Mads

Mads holder en pause
OpstillingOpstilling
Opstilling

Så er der opstilling for kameraet
SimonSimon
Simon

Simon foran floden der går ned til det nedre vandfald
Udsigt over vandfaldUdsigt over vandfald
Udsigt over vandfald

der er god udsigt ud over det nedre vandfald
PeterPeter
Peter

Ja jeg er faktisk også med
Gamle fru SørensenGamle fru Sørensen
Gamle fru Sørensen

Gamle fru Sørensen tog også turen helt ned til vandfaldet, det var dog så ujævnt at hun gerne ville have en hånd
UdsigtUdsigt
Udsigt

Udsigt over lidt af det Nordlige Yellowstone
PausePause
Pause

Ida, Mads og fætter Simon holder pause

Tot: 0.194s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 53; dbt: 0.0851s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb