På vej til Declo ID

July 18th 2016
Published: July 19th 2016

Jackson Center SquareJackson Center SquareJackson Center Square

Familien foran en af de 4 elghorns porte inde på Jackson square
I dag skulle vi tage et stort stykke fra Jackson til Declo i Idaho det var et stykke på over 200 miles, hvor den første del var nedkørslen fra Jackson. Så de første 50 miles var nedstigning, men derefter blev det dejligt fladt og lidt nemmere terræn at køre i med et skrummel som vi nu en gang kører rundt i herovre.

Nu kan jeg godt afsløre at denne gang er det det rigtige mærke vi kører rundt i, det er en Chevy C5500 duramax diesel. Det er lidt anderles at køre med diesel, men det er til det gode det trækker. Der er mere sejtræk og den går noget længere på literen, selve bilen er noget slidt, man kan godt mærke at den har været udlejet i en del år, listen med skader var lang og vi har fundet flere undervejs og så lyder transmissionen ikke rigtigt godt længere, hvis Tommy havde været her havde han nok kunnet komme med en længere forklaring, men det er han ikke og der går kun et par dage før vi er færdige med at høre på det. I morgen er det sidste dag på på landevejen og bilen skal afleveres inden kl.
Mads og hans bisonMads og hans bisonMads og hans bison

Mads og hans nye ven kigger ud af vinduet
19 i morgen aften i Boise.

Vi havde i går fået at vide at der var gået ild i noget skov øst for Jackson, og heldigvis var det øst for, da vi skulle den anden vej, men det var meget tydeligt her til morgen at røgen den hang som en dis over hele Jackson og gemte mange af bjergne i baggrunden.

Pladsen vi er kommet til her i Declo er super dejlig men langt fra alting, man mærker tydeligt at man igen kan begynde at se længere og vejene går bare ligeud mange miles af gangen.

Lange lige vejeLange lige veje
Lange lige veje

Vejen mellem Idaho Falls og Declo
Nedkøling efter dagens køreturNedkøling efter dagens køretur
Nedkøling efter dagens køretur

Bil et er kommet til Declo og vi får noget koldt og hyger lidt

Tot: 0.153s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 59; dbt: 0.056s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb