Page 3 of petervan Travel Blog Posts

North America » United States » Idaho » McCall July 9th 2013

Fuld af energi tager jeg løbetøj på inden jeg vågner helt og fortryder! Vi er kommet til ”the land of no exercise but a lot to eat”. En forholdsvis dårlig kombination i længden. Peter har lavet kaffe da jeg kommer tilbage til vognen og vi sætter os udenfor i det dejlige vejr. Så kommer Mikkel ræv forbi. Han er åbenbart meget sulten og kommer helt hen til os. Han sætter sig 1 meter fra os, men vi giver ham selvfølgelig ikke noget, så han forsvinder igen. Peter beslutter sig for at løbe over til hytten, hvor alle de andre bor. Bob skal arbejde lidt om formiddagen, så Ann og jeg beslutter os for at tage cyklerne. En dejlig morgentur. Ved hytten er der allerede gang i alt hvad der kan bruge benzin. De fleste har taget ... read more
Stempelskylleren
Mikkel ræv 1
Mikkel ræv 2

North America » United States » Idaho » Boise July 8th 2013

Endnu en dejlig morgen. Det er så dejligt at stå op og tage shorts på uden at overveje om det eventuelt kunne blive lidt for koldt. Det kan det ikke! Jeg havde tid til at få styr på vores vasketøj. Det er altså hurtig ekspedition herovre. 1 time, så har man vasket OG tørret en maskinfuld tøj. Det kan jeg ikke derhjemme. Efter en kop morgenkaffe hos Ann og Bob, blev vi enige om at pakke hurtigt sammen. Så skulle der købes ind. Alle har fået tildelt en maddag i McCall og vi skal selvfølgelig lave dansk mad. Vi har bestemt at det skal være frikadeller. Jeg skulle hilde og sige at det er lidt af en udfordring at købe ind til dansk mad i et amerikansk supermarked. MEN vi kan jo bilde hele selskabet ind ... read more

North America » United States » Idaho » Boise July 7th 2013

Vi havde aftalt med Ann, Bob og Tricia, at vi skulle stå tidligt op. Spise hurtig morgenmad og ud af vagten. Børnene spiste og gik direkte ind i den store RV, hvor de kunne myldre sammen i deres, efterhånden velkendte tue, og sove videre. Peter og jeg har faktisk kørt alene indtil videre. Vores børn er adopteret ind i en anden familie. Utrolig godt for udviklingen af deres sprog og for deres relationer til den amerikanske del af familien. Vi får, ind imellem en situationsrappport fra den anden bil. Det forlyder at der findes en ”kid pile” derovre. De ligger simpelthen i én stor bunke, hvor de ser film o.l. engang imellem myldrer hele tuen frem i bilen – de betyder SPISETID. Så myldrer tuen tilbage bagest i bilen, hvor den igen for en tid bliver ... read more
Anne i traileren
Husk at skifte vejbane om 416 km
Bob og Tatchi

North America » United States » Utah » Ogden July 6th 2013

I dag har vi aftalt at stå tidligt op og køre af sted kl. 9.00 og til alles meget store forundring kører vi faktisk kun et kvarter senere end planlagt. Det er jo godt når vi skal køre omkring 300 miles og noget af det igennem Salt Lake City som er både stor og fuld af biler. Vi starter på de små veje men kommer efter kun en times kørsel ud på interstate 15, så man ”hurtigt” kan få kørt nogle kilometer. Anne og jeg kører alene i vores bil, da alle ungerne er samlet ovre i den anden bil, de har fået arrangeret sig med video og hygge i den store seng, til gengæld er det fredeligt og roligt ovre i vores bil. Anne sørger her for væske og snacks med passende intervaller. Køre turen ... read more
Bob og Anns motorhome

North America July 5th 2013

Peter og jeg vågnede tidligt. Fint – det gav os tid til at lægge billeder over på computeren, skrive indlæg til bloggen o.l. Vi skulle bare mødes med de andre ved bussen kl 8.20 for at vandre ind i Bryce Canyon.........så var det bare lige vi kom i tanke om at der er en times tidsforskel på Arizona og Utah. Vi var pludselig alt for sen på den. Vi tog afsted alligevel i håbet om at indhente de andre undervejs. Det var ikke nemt at vide hvilken rute de andre havde valgt. Vi valgte den rute vi skønnede var bedst og startede vores egen hike. En fantastisk flot tur i solskinsvejr. Men samtidig også noget af en klatring. Det var kun ”de gamle” der var i stand til komme ud af fjerdene så hurtigt som det ... read more
Anne på vej ned ad Navjo trail
Peter og Thors hammer
På vej ned

Så kom dagen hvor vi endelig skulle til at køre ud i Amerika, vi skulle fra Flagstaff til Bryce Canyon i Utah, ca. 270 miles. Vi startede dagen med Verletta's berygtede morgen mad og denne gang var ingen undtagelse. Da man endelig fik slæbt sig ud i bilen blev man nød til at spørge sig selv hvordan hulen man præsterede at spise al det bacon, french toast, frugt og scrambled æg hun næsten stoppede i os. Nå men vi kom da af sted, det første der skulle gøres var et fylde bilen helt op, for der hvor vi skulle igennem var der ikke mange der ville sælge benzin. Jeg havde helt fortrængt hvor meget benzin sådan et apparat kan æde. Faktisk er jeg overbevist om at den også skyller stemplerne med en ekstra sjat i ny ... read more
Der siges farvel før dagens tur
Stats grænsen til Utah
Utah

North America » United States » Arizona » Flagstaff July 3rd 2013

I dag kan vi hente bilen, som bliver vores hjem de næste 3 uger. Ann og Bob er kørt i forvejen med alle børnene. De skal til Flagstaf til en park hvor de kan lave ”Treetop adventure”. Peter og jeg er efterladt i Phoenix og kan ikke få bilen før kl 14. Da køleskabet hos vores værtsfamilie er gjort ferieklar og dermed er gabende tomt, er vi tvunget til at spise morgenmad på Denny's og bruge resten af formiddagen i poolen. Man kan ikke holde ud at være andre steder, når temperaturen ligger på 45 gr. Klokken 14 henter vi bilen og vender snuden mod Flagstaf oppe i bjergene, hvor temperaturen er mere menneskelig. Mads og Ida har glædet sig i 3 år til at besøge Chuck og Verletta igen. Uncle Chuck har verdens største samling ... read more
Dette års køretøj
Verlettas køkken
Mad på verandaen

North America » United States » Arizona » Gilbert July 2nd 2013

Dagen går mest med småting og klargøring til afrejse i morgen. Om aftenen er vi ovre hos Tricia og Robert og få pulled pork Arizona style, som er pulled pork med bbq i sauce, det var rigtigt godt. Mads har brugt det meste af dagen på at spille på computer, noget han ligeså godt kunne have gjort hjemme på hans værelse, men skidt hen over de næste dage er der ikke meget internet til rådighed, så der må han have en kold tyrker. Da vi kom hjem fra spisningen skulle jeg lige hjælpe med at dække deres ponton båd af inden afrejsen. Det pirrede lidt til min fantasi da Bob hev et stort dækken frem ovre fra et haveskur. Jeg kunne meget let forestille mig at der var op til flere ”Black Widows” gemt i den ... read more
Tricia og en svigermor

North America » United States » Arizona » Gilbert July 1st 2013

Så er sommeren kommet over os. Skønt at sidde på terrassen med sin morgenkaffe, kigge på kolibrierne og nyde feriestemningen komme snigende. Dog mærket af jetlag. Efter 4 timers søvn er vi alle klar til at møde den velkomstkomite, der havde ventet i lufthavnen. Forståeligt nok var komiteen, efter mange timer, kørt hjem før vi ankom. Vi er indlogeret hos Ann og Bob, men Ida nåede over til Tricia inden den øvrige familie vågnede, hvor hun lavede et overraskelse angreb på Abby og Savanah mens de sov. Gensynsglæden var ikke til at tage fejl af og pigerne ”klickede” med det samme. Dejligt. Efter et hurtigt familieråd, blev vi enige om at dagens aktivitet skulle foregå indendøre. En hurtig afstemning – 9 piger mod 3 drenge – og aktiviteten blev ….........SHOPPING. Sidst på eftermiddagen mødtes alle til ... read more
Ann og Bob's udsigt
Hotdog spisning

North America » United States » Arizona » Gilbert June 30th 2013

Så kom vi endelig frem til Phoenix, dog med lidt uplanlagte destinationer på grund af naturens luner. Den første del af turen til Newark gik godt, så begyndte det at blive sjovt. Vi havde nøje planlagt hjemmefra og endda betalt ekstra for at ikke have for lange transit tider, så vi skulle skynde os igennem immigration og told, da vi kun havde 2 timer til det næste fly. Det klarede vi faktisk, men uheldigvis var flyet ikke helt så heldig med at nå frem til tiden. Det skulle komme fra Charlotte men kunne ikke lette på grund af regn, så i stedet for at være klar til at lette kl. 17.00 var vi først klar til at lette kl. 21.00. Da vi så kom til Phoenix havde de som velkomst planlagt en ”dust storm” rundt om ... read more

Tot: 0.214s; Tpl: 0.007s; cc: 17; qc: 90; dbt: 0.0995s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb