Page 94 of baca12 Travel Blog Posts

Europe » Czech Republic » South Moravian Region » Znojmo September 1st 2015

Pohodove vstavanie, zbalenie a smer zamok v vranove nad dyji. Pred startom ale este ranajkujeme vcerajsiu veceru. Ohrievame si ju v mikrovlnke a ladujeme sa knedlo,vepro,zelo. Vydatne ranajky Parkujeme na platenom parkovisku (40kc/5hod) pod hradom(velka tabula posledna moznost zaparkovat). Kedze uz neni sezona, straznik nikde, parada free parkink. Na parkovisku je aj dobijacia stanica pre elektrobicykle. To vidim prvy krat v zivote. Od parkoviska je to cca 500m. Najskor ideme kusok po chodniku popri ceste, dalej sa napajame na znacenu lesnu cesticku. Opat dost siroka, stupanie do kopca a sme pred zamkom. Zamok ma pekne upravene vstupne okolie. Okukavame nadvorie, prehliadku neplanujeme, robime fotky a podme ho nazad k autu. Pred vstupom na znackovy lesny chodnik je info tabula. Na klavesnici (podobne ako na bankomate) staci zmacknut cislo a info tabula zacne rozpravat. ... read more

Europe » Czech Republic » South Moravian Region » Znojmo August 31st 2015

Dnes sme potiahli az do 8/30, zbalenie a smer dedinka Cizov. Cesty nahovno, vsetko rozkopane. Pred Cizovom je zachytne parkovisku, tu sa odstavujeme a ide sa pesibusom k pozostatkom zeleznej opony. Dnes to vyzera na dalsi slnecny a horky den. Este,ze pojdem cez les a popri vode, kde je chladnejsie. Prichadzame k plotu z ostnateho drotu, pred nim su betonove ihlany. Predstavoval som si to mohutnejsie. Skoro pri konci je strazna veza. Presuvame sa k nej po asfaltke, splham sa hore ale je zamknuta. Skoda, mohol byt odtial fajn vyhlad. Vcera nam sprievodca povedal aj dost veci o zeleznej opone. Mimo ine sa testoval novy druh psov. Vlciak krizeny s vlkom,mal z toho vzniknut poslusny zabijak, ktory mal likvidovat ludi co chceli utiect/vniknut na nase uzemie. Tento projekt ale nezozal uspech,bo krizenci vobec neposluchali svojich panov. ... read more

Europe » Czech Republic » South Moravian Region » Znojmo August 30th 2015

Do rana nas znojemaci z podzemia neuskrtili a tak sa moze o 7/10 zacat moja priprava na cca 7,5 hod turu. V noci sa mi moc dobre nespalo, najskor sa ozval pravy a neskor aj lavy reprak. V jednu chvilu som mal dokonca stereo. Chrapaci jedni, este ,ze ja nechrapem :) Do maleho batohu som napratal vodu, jedlo a smer dalsie ubytko v dedinke Lukov. Povodne som mal v plane absolvovat trasu po zltej od priehrady ale zmena ubytka v Znojme zmenila aj moje plany. Startujem po zelenej znacke, s tym ,ze sa napojim na cervenu v Koniciach, za nimi opat presedlam na zelenu, ktora ma povedie az k seasfieldovmu kamenu. Tu opat zmenim farbu, tentoraz na zltu. Pod Sobesom dalsia zmena farby na modru, u Pusteho rybniku zasa cervena, na Prickach zmena na zelenu, ktora ... read more

Europe » Czech Republic » South Moravian Region » Znojmo August 29th 2015

Rano presne na cas o 8/00 ma prichadza vyzdvihnut mami spolu s miriam. Po nahliadnuti do kufra zistujem, ze mam najmensiu batozinu (neskor som sa dokazal zbalit do igelitky). Sadam za volant a ide sa smer Morava. Ideme priemerne 90km/hod, neni treba sa ponahlat, miriam mi ukazuje ako nastavim tempomat a frci sa. Cesta po dialnici po odpocivadlo Sekule v pohode. I ked na moste Lafranconi mensie zdrzanie, kvoli oprave vozovke. Na odpocivadle posadka testuje zachody na pumpe. Je tu strasna kopa ludi, sadame si ku krytemu stoliku a davame si malu desiatu. Podla jednej z osadok sa to tu hemzi samymi migrantami, sama cudzia rec :) Zapinam gps na mobile (sygic), ciel Mikulov po starej ceste. Na cca 10km sa nam neoplati kupovat cesku dialnicnu znamku. Schadzame z dialnice na Kuty. Za Kutmi smerom na ... read more

Europe » Slovakia » Trnava Region » Galanta August 29th 2015

Po fajn tipe od markoffa na podzemie v Znojme zacalo planovanie co sa da vsetko vytazit v tomto okoli pocas posledneho augustoveho dna. Skoda len, ze 1.september nepripadol na pondelok ale az na utorok,no nic treba si zobrat jeden den volna. Prvy osloveny na mini vylet po NP Podyji, bol picus spolu s uchylom. Picus sa vyjadril,ze ten si to prejde este predomnou na bicykli (maju tam vraj uplne bombove cyklo trasy) a uchyl, skoda reci, ten sa strati aj cestou z obyvacky na zachod :) Dalsia volba padla na familiu. Tu neboli ziadne protesty a ide sa teda na rodinny vylet. Ubytka su zabookovane cez booking . Dva tyzdne pred odchodom sa nam zmensuje pocet ucastnikov zajazdu o jedneho clena. Nasleduje kontaktovanie ubytiek ci nam zmensia cenu. Z troch suhlasili dve ubytka. Dos... read more

Europe » Slovakia » Trnava Region » Galanta July 5th 2015

ZHODNOTENIE Sarajevo som mal uz v merku dlhsie. Plan bol ist na sarajevske derby FK vs Zelezniciar. No co cert nechcel, Spartak dostal v UEFA Olimpic Sarajevo. Nebolo nad cim vahat, zistovanie co, kde a ako. Vylet hodnotim ako vzdy pozitivne i ked ku koncu som mal zdravotne problemy. Peniaze som menil iba v Sarajeve, ostatne meny som mal z minula (i ked kun moc nie ale vystacilo to) V Bosne a Hercegovine som cakal viac roztrielanych domov, tych som videl minimum. Jedlo bolo fajnove, baby tiez pekne, ubytka v pohodicke. Preprava bez problemov. Odrbavacov som ani moc nevidel, zobrakov minimum. Ubytka by sa mali dat zohnat bez problemov aj na mieste, strasna kopa hostelov ako v sarajeve tak aj v mostare. Budapest - tu ani neni moc co hodnotit, kedze som bol prakticky len na ... read more

V buse nacinam chrumky a potroske pojedam, pocuvam mp3. Noc bola vseliaka, chvilu som spal chvilu nie ale da sa povedat,ze som vyspaty. Skoda,ze sofer c.2 sa nasackoval do zadnej patky. Tam by sa mi spalo isto paradne. Teraz tak rozmyslam,ze ktovie ci miestenky naschval nerozhadzali soferi aby mali pre seba volnu zadnu patku. V madarsku sa drbeme po zasranych obycajnych cestach. Uz by fakt mohli postavit dialnicu. V bratislave vykladame par ludi. Prichadza za mnou sofer, ze kde chcem vysadit, idu az do trencina, oznamujem mu,ze trnava. Trocha som ho sklamal, cul si musia kvoli jednemu cloveku zachadzat. V tt sme o hodinu a pol skorej ako bolo planovane, parada, v pohode stiham vlak 10/29. Dakujem soferom za bezpecnu a rychlu jazdu. Furt im nejde do hlavy,ze mam len maly batoh. Jeden mi uz chcel ... read more

Europe » Croatia » Dalmatia » Makarska July 4th 2015

Rano rychla sprcha a smer ranajky na terasu. Domaci prave polieval kvetiny, tak prerusil pracu a spravil mi syrove toasty (6ks). Vyplacam izbu a smer bus stanica. Na stanici ladujem este do seba toasty. Zacina mi byt volako divno. Prichadza bus. Pytam sa ci ide na makarsku. Vraj hej ale mam este pockat s nastupom. Jedna baba ide tiez takze mi stacilo ju len sledovat. K busu prichadza australsky par, idu do splitu, pytaju sa sofera ci tam ide. Jasne ale ide cez medzigurie. To sa im dako nezda. Este asi tri krat sa ho pytaju ci ide do splitu, furt je odpoved rovnaka. Stale vahaju, sofer to uz nezvlada a hovori,ze bud idu alebo nie. Tak nastupuju, Bus je prazdny, kopa miesta na nohy. Mne je furt divno, obcas az na vracanie. V medzigori idem ... read more

Europe » Bosnia & Herzegovina » East » Sarajevo July 3rd 2015

Sprcha co mala byt rano sa moc nekonala. Prud vody bol uplne slabucky a uplne ladovy. Potichu som sa vyparil z izby, este tichsie som presiel okolo recepcie nech nezobudim recepcnu a smer ho zeleznicna stanica. Baba z recepcia mi vravela mini strasidelny pribeh. Nad ranom spala, okolo presiel japonec, zavrel dvere a nasledne hned za japoncom isiel dole schodmi presne ten isty japonec. Pohodovy krokom po vyprazdnenych uliciach (6/30) dopochodovane na stanicu. V okienku pytam jeden do mostaru, pre istotu sa ma pyta ci jednosmerny, to potvrdzujem. S listkom idem na peron, kde je tabula zakaz fotit, co neskor ziadny turisti nedodrziavali iba ja. Strojveduci mi este potvrdzuje smer Mostar. Vyradene svedske vozne su ciste ale vek sa neda zastavit. Vnutro je zdreva. Pri studovani listku som si vsimol,ze mi dali prvu triedu ale uz ... read more

Europe » Bosnia & Herzegovina » East » Sarajevo July 2nd 2015

Rano uz nebolo take pekne ako v belehrade. Na izbe pribudol dalsi slovak. Ten tiez ide s chalanom z vychodu do mostaru na EU program. Po kratkej rozlucke smer lovenie kesiek a biela pevnost. Na namesticku Sebilj v pekarne kupene mini ranajky. Predavacka zazartovala a pytala odo mna 100 mariek. Pekarniciek je tu taktiez kopa, rozne dobroty v nich maju. Ranajky zjedene pri riecke a smer biela pevnost. Cakal ma riadny vystup v mega teple. Debil som si zabudol na izbe klobuk a este aby toho nebolo dost som sa vybral zlou cestou, tak neaky ten kilometrik nadchadzka. Zaujimavostou bola tabula sarajeva (oznacenie konca mesta), nazov v azbuke bol zasprejovany. K bielej pevnosti sa ide okolo hotela saraj, roznymi uzkymi ulickami a furt do kopca. V takom teple ozaj zaberak. Po ceste stretnuti tulavy/domaci pes ale ... read more

Tot: 0.578s; Tpl: 0.009s; cc: 13; qc: 86; dbt: 0.2733s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb