Page 95 of baca12 Travel Blog Posts

Europe » Bosnia & Herzegovina » East » Sarajevo July 1st 2015

Rano ma cakal prijemny sok. V izbe ja a dalsich 10 bab. Welcome in paradise :) Po rychlom zbaleni smer spolocenska miestnost spojena s kuchynkou. Na recepcii nikto, kukam na cas 6/30, ok pohoda, bus ma dojst az o 6/40. Kontrolujem opat cas, uz je 7/00 a nikto nikde. Mensia panika, co ak volali recepcnej na mobil a ta to nebrala. Tak vytacam cislo do gea tours (1,7€/min). Zistujem co a ako. Je mi vysvetlene, ze bus 6/40 este len vyrazal zo stanice, zavolaju mi ked budu pri hosteli. Este cakam 5. min a idem radsej na ulicu. Mensi problem som mal dostat sa von, bolo zamknute ale nastastie som na 3 pokus nasiel otvaranie dveri. Minibus resp dodavka prisla 7/15. Uplne narvana. Uslo sa mi miesto v predu. Vedla mna dost velky chlap ,tak riadne ... read more

Europe » Serbia » West » Belgrade June 30th 2015

Budicek 4/30, dobalenie a smer bus zastavka. Bus do Galanty bol poloprazdny, vlak smer Nove Zamky taktiez nie moc plny. Tesil som sa na novy vozen ale bohuzial poslali staru supravu kde bolo uplne minimum miesta na nohy, este,ze na mojej stvorsedacke nik iny nesedel. Sprievodca mal problem nacitat moj etiket v mobile, to sa mi uz stalo druhy krat, budem musiet vymenit za novsi typ s nepopraskanym displejom. Dakych 5.min sa to snazil nacitat ale ani bohovy, tak nakoniec len mavol rukou a islo sa dalej. Stanicu v Novych Zamkoch zacali rekonstruovat, resp jedno nastupiste. Ked to dokoncia hned to tam bude krajsie. Vlak smer Budapest mal meskanie 10.min, cestou do budapesti sme nabrali dalsie minuty,takze nakoniec sme dorazili s cca 25.min meskanim. To mi trochu skomlikovali plany v budapesti. Mal som v plane odlovit ... read more

Europe » Slovakia » Trnava Region » Galanta June 30th 2015

UEFA bola k nam privetiva a dala nam supera z nedalekej Bosny, Olimpic Sarajevo. Po lose nasledovalo rychle studium ako sa do sarajeva dostat co najlacnejsie. Bohuzial trasa vlakom z budapesti je od 2012 zrusena (spiatocka za cca 55€). Vychadza to teda na kombi vlak z budapesti do belehradu a odtial busom do sarajeva (zo serede spiatocka cca 75€). Je tu este jedna alternativa ako sa dostat do Sarajeva na futbal. Ist fanbusom (balicek cca za 60€,bus + poistka + tricko). Po minulej skusenosti to neni cesta pre mna. Prisli sme do Sarajeva, zadrziavanie busov pred mestom policiou, nasledne zavretie na stadione bez vody, jedla. No dakujem, to uz veru nie. Dilema nastala pri presune do belehradu, bud ist na nocny vlak z budapesti a usetrit za ubytko abo na ranny a prenocovanie v belehrade. Nakoniec ... read more

Europe » Slovakia » Trnava Region » Galanta May 10th 2015

ZHODNOTENIE Rumunsko ma prekvapilo akurat sofermi co pustali ludi cez prechod este ked ani neboli na nom, fakt uplne nieco nenormalne, niekedy to az prehanali. Vylet hodnotim velmi pozitivne, ziadne zle skusenosti, ludia v pohode, pocasie vyslo, jedlo dobre, preprava bez problemov, ubytka na slusnej urovni. V buducnosti by som sem ale siel uz len do hor, mesta prakticky totozne s nasimi, mimo historicke centra to vyzeralo ako u nas pred 15.rokmi. Na dedinach ziju este starym sposobom zivota, kone,koce, cigani... Co mi ale nejde do hlavy boli kurzy v banke, jeden den je kurz 4,35, druhy 4,43, totozna banka, platba kartou. Este pri "bezplatnom" vybere fio banky chapem,ze dali horsi kurz aby neako dobehli poplatok ale pri bezhotovostnych platbach tomu ozaj nerozumiem. Targu Mures - boli sme prakticky len na predmesti, nic specialne sme nev ... read more

Rano nechane kluciky len na stoliky u recepcneho a smer domov. Este vyhadzujem zubnu kefku a stare roztahane pyzamo. Odlahceny o par kilov minci za vcerajsi nakup sa nam hned lahsie kraca :) Kedze sme do odchodu vlaku mali kopu casu, sli sme sa prejst k nabreziu dunaja. V pekarnicke kupujeme osie hniezdo a cokoladovy croasant. Zaujimave bolo, ze tu bol zakaz predaja tekutin, mimo mlieka, kakaa. Zrejme len kvoli tomu dostala tato pekarnicka vynimku a moze mat otvorene v nedelu. Nabrezie nic moc, ziadny parcik resp lavicka kde by sa dalo vklude naranajkovat. Dostali sme sa az k petofi ter, kde konecne parcik aj s lavickami. Na ulici dost bordelu po sobotnej noci, prazdne flase, smeti, sklo. Na jednu lod na Dunaji prenasali stacionarne bicykle. Moze to byt zaujimave bicyklovat na lodi. Po ranajkach uz ... read more

Europe » Hungary » Central Hungary » Budapest May 9th 2015

Po check oute a odmietnutia ranajok nechavame domacemu tringelt 3lei. V novom meste kupujeme plnene pecivo (u gigiho,zrejme neaky narodny retazec) a sup zasa nazad do stareho mesta. Oproti vcerajsku je tu uz kopa turistov (je sobota) a zda sa mi,ze aj viac predajcov suvenirov a samozrejme pri vstupnej brane co oddelulej stare a nove mesto zobraci. V mestecku len posedaveme na lavickach a nasavame slnecne luce. Vcera sme mysleli, ze clock tower (podobne ako orloj v prahe len s menej panacikmi), zahaji o celej hodine neaku sou (pohyb panacikov) ale nic sa nedialo. Dari si ma odlovit dalsia keska, ale oproti tej prvej nic moc zaujimave neukazuje co by clovek nevidel aj bez jej umiestnenia. Na obed zapadame do restiky concordia (url=http://www.tripadvisor.sk/Restaurant_Review-g311309-d4324641-Reviews-Concordia-Sighisoara_Mures_Coun... read more

Europe » Romania » Transilvania » Mures » Sighisoara May 8th 2015

Check out v pohode ,platba kartou. Zistene ,ze recepcna je nakoniec majitelka, prave jej robili manikuru. Vlak do Sighisoari nam ide az o 13/20, tak smer lanovka na vrch Tampa. U Gigiho kupujeme plnene pecivo (makove a hribove). Ideme uz po pamati a to bola chyba, zabudli sme odpocit do jednej ulicky tak sa ocitamie skoro az pri ciernom kostole. Mensia zachadzka. Na vrch Tampa sa da dostat aj znacenym turistickym chodnikom ale sme dost lenivy tak berieme lanovku. Lanovka je z cias komunizmu, obsluha nam oznamuje aby sme pockali 10.min. Myslel som ,ze pojdeme len sami dvaja v lanovke ale obsluha ide s nami. Po par minutach sme na vrchole. Sadame si na lavicky a pozorujeme ludi co prichadzaju/odchadzaju na lanovkku. Prichadza k nam maly pes, hadze sa mu trochu peciva s hribami. Od lanovky ... read more

Europe » Romania » Transilvania » Brasov » Bran May 7th 2015

Rano 20 minutovy pesi presun na autogara 2 (strada avram ianacu resp oproti stadionu). Preco sme sa nepresuvali mhd ? no lebo pesi toho clovek vidi viac :) Napr sme videli pekny dreveny kostolik, tiche ulicky, miestnych ludi atd Na bus stanicu vstupujeme od stadiona, zadnym vchodom, preskakujeme kaluze,rano bola dobra leja, a dostavame sa na nastupiste. Mensie obzeranie stanice,nic extra,stanica z roku 0. Na jednom buse vidim napisane rasnov, pytam sa sofera na bran, posiela ma o jedno miesto dalej. Po 20 min prichadza nas bus. Taka stara rachotina , v ktorej si sofer potrpi na vonacky. Ma ich po celom strope,vyzera to dost zaujimavo. Aby turisti vedeli lahko najst tento bus je na nom v predu obrazok "drakulovho" hradu. Ako s blizime k cielu, v dialke sa crtaju zasnezene vrchy hor. Paradne to vyzera. ... read more

Europe » Romania » Transilvania » Brasov » Brasov May 6th 2015

Po prebrati smer ranajky. Obsluha nam doniesla menu, pre istotu sa pytam ci mame ranajky v cene, bo na menu boli ceny. Potvrdene. Na menu napisane ranajky na izbu za 15 lei, sme to jaksi nepochopili, malo to byt na osobu, tak sme vyratavali aby sme sa vosli do 15 lei. Objednana kava, vajicka, chlieb a frankfurtske parky. Ranajky boli chutne. Zbalenie veci, check out, zaplatenie zuno kartou a otazka z ktorej bus stanice to vlastne ide do brasova. Su tu dve take hlavne bus stanice, vzdialene od seba cca 15 min chodze, na okraji mesta. Na nete sa mi na sto percent nepodarilo vypatrat z ktorej nam to ide. Takze do brasova chodi mirkobus / bus z autogaru na ulici bega. Vyuzili sme sluzby spolocnosti CDI . Chodi cca kazdu hodinu. Od ubytka sme to ... read more

Europe » Romania » Transilvania » Mures » Târgu Mures May 5th 2015

Den pred odchodom este rozmyslanie na ktorom vlaku pojdeme do budapesti. Bud skoro rano s tym ,ze v galante budeme cakat pol hodinu na pripoj a v novych zamkoch cca 10 min alebo na 8/47, s 3 minutovym prestupom v galante ale az s hodinovym cakanim v novych zamkoch. Nakoniec vyhrava alternativa c.2 Konecne uz aj na trase sered - galanta (resp trnava) premava novy dvojposchodovy vlak, hned sa clovek citi kulturnejsie. Sprievodcovy ukazujem mobil s etiketom, nacitava mu ho bez problemov (mam puknuty displej). Je vidiet ,ze sa v tom moc nevyzna,bo druhy etiket ani nepyta, len trosku dlhsiu dobu pozera do svojho stroja. Do galanty prichadzame s malym meskanim ale meska aj nas pripoj,tak pohodovy zrychleny prestup. Opat novy dvojposchodak a opat nie moc rozumejuci cvakac listkov etiketom. Zas nacital len jeden etiket a ... read more

Tot: 0.631s; Tpl: 0.006s; cc: 15; qc: 91; dbt: 0.3472s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb